Gå til innhold

Steve Jobs beundret Facebook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Facebook kjører mye av samme strategien som Apple, så det forundrer meg ikke.

 

Når skal Amobil slutte å sitere Steve Jobs sin biografi? Har dere ikke noen mobiler å anmelde?

Klarer ikke helt å se den likheten i strategi, så det forundrer meg.

 

PS. Denne artikkelen er på Hardware.no...ikke at det gjør den spesielt mye mer interessant eller relevant... ;)

Lenke til kommentar

Facebook kjører mye av samme strategien som Apple, så det forundrer meg ikke.

 

Når skal Amobil slutte å sitere Steve Jobs sin biografi? Har dere ikke noen mobiler å anmelde?

Klarer ikke helt å se den likheten i strategi, så det forundrer meg.

 

Spørs hvilken strategi vi snakker om. Begge selskapene har en ideologi om et privat og proprietært miljø, og tar et halsgrep rundt forbrukerne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er vel ikke til å skyve under teppet at Android har vært under utvikling siden (såvidt verden er bekjent) 2003. Selskapet ble kjøpt opp av Google i 2005, altså 2 år før iPhone/iPod Touch ble lansert i 2007. Dog, like lite som jeg tilskriver Android æren for å ha oppfunnet mer avanserte mobile operativsystem, mener jeg Jobs fortjener den.

 

Jobs manglet evnen til å se at like tanker kan oppstå på flere steder idet teknologi begynner å nærme seg nye gjennombrudd. Mindre og mindre datamaskiner som så blir håndholdte er absolutt ikke Jobs sin idé. Det er naturlig utvikling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke glem lisensavgiften for radio og tv mottakere da :)

 

Det har de i så mange land at Norge ikke er i nærheten av toppen engang.

Men vi er vel en av få som "ikke har reklame" på de gjeldende TV kanalene.

 

Stemmer det! Har faktisk et trusselbrev her som sier "This house is under investigation", nettopp fordi jeg ikke har TV, og ikke har betalt lisens! :)

 

Dette er i Storbritannia.

Lenke til kommentar

Informasjonen som har dukket opp i etterkant av Jobs død har på mange måter vist meg sider av ham som jeg ikke har kunnet forestille meg :

 

*Perfeksjonist til de grader at han var en ren tyrann over sine ansatte for å få til det han ønsket.

*Ensidig i arbeidsantrekket.

*Et kraftig ønske om markedsdominans , ta knekken på konkurrentene.

 

Mye av det han gjorde var bra, men personlig er jeg fortsatt glad for at jeg ikke har latt meg rive med i Eple bølgen og bli med i en hytte med løste dører.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Facebook kjører mye av samme strategien som Apple, så det forundrer meg ikke.

 

Når skal Amobil slutte å sitere Steve Jobs sin biografi? Har dere ikke noen mobiler å anmelde?

Ironisk nok topper vinmonopolet alle forbrukertester angående kundetilfredshet.

 

Kul historie broder! Jeg snakker om sammenhengen mellom Apple og Facebook, og ikke kundetilfredsstilling.

 

Ikke dra inn Android her! Det blir som å ta med en kanne bensin i et brennende hus.

 

Ikke dra inn Android i en artikkel som bl.a omhandler Jobs sine anklagelser mot Google om tyveri?

 

Om du vil ha enda en fanboykrig så...

 

 

 

Lenke til kommentar

Nimrad, har den norske konsumentbasen et annet alternativ til vinmonopolet, da? Vanskelig å se hvor tilfreds man er om man ikke har noe annet alternativ. Handel i utlandet er ikke relevant, i og med at vi snakker om det norske markedet ;)

Tror du har misforstått her. Kan man ikke være storfornøyd med behandlingen av vinmonopolets ansatte hvis det ikke finnes konkurrenter? Har selv spesialbestilt importøl gjennom vinmonopolet direkte fra utenlandsk bryggeri hvor jeg har fått beskjed om at de ikke hadde én krone i fortjeneste på produktene pga frakt og tollgebyr inn til Norge.

 

Kul historie broder! Jeg snakker om sammenhengen mellom Apple og Facebook, og ikke kundetilfredsstilling.

Jeg quota feil post, my bad!

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...