Gå til innhold

Test: Toshiba 47VL863


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i at samsungs modell er god, men så god er den ikke. Mye av bildebehandlingen, og selve bildemotoren ellers fokuserer så enormt på skarpest mulig bilde. Dette medfører at bildet alt i alt føles veldig slitsomt og unaturlig ut.

 

Her liker jeg både philips, sony og panasonics bildebehandling (kan vel egentlig ikke sammenligne en LED med en Plasma ettersom de har HELT forskjellige bruksområder).

Lenke til kommentar

Det jeg ikke forstår - som forsåvidt har et surroundanlegg koblet direkte fra videoavspiller, mediesenter og decoder(e) - er hvorfor tv`er i dag får trekk for dårlig lyd...?

 

Hvem er det som bruker tv-"speakers" i dag da?

Er det bare jeg som tar det som en selvfølge at man bruker et eksternt system?

 

:)

Endret av XanderZ
Lenke til kommentar

Det jeg ikke forstår - som forsåvidt har et surroundanlegg koblet direkte fra videoavspiller, mediesenter og decoder(e) - er hvorfor tv`er i dag får trekk for dårlig lyd...?Hvem er det som bruker tv-"speakers" i dag da?Er det bare jeg som tar det som en selvfølge at man bruker et eksternt system?:)

 

Altså - jeg tror nok kanskje du overvurderer det norske folk. De aller, aller fleste kjører TVen med innebygde høyttalere. De færreste har plass, ork, tid eller penger til å kjøpe seg et surround-anlegg, eller for den del interesse for det. Joda, for all del, en god del yngre mennesker (i hovedsak) investerer også i et surroundanlegg for å se film, men det er nok i hovedsak de færreste.

 

Som et anekdotisk "bevis" kan vi jo ta en kjapp telling av folk i min omgangskrets som har en eller annen form for surround-anlegg i forbindelse med TVen - jeg tror det blir under 10% av mine venner. Enkelte har riktignok egne filmrom, med enten projektor eller stor TV som filmviser, men de har likevel ikke investert i surround-anlegg til stue-TVen.

Lenke til kommentar

atter en tv nesten lik alle de foregående. en vakker dag får vi vel se en mattskjermet modell med tynne kanter som egner seg i en flerskjermløsning.

jeg for min del bruker tv'n kun som pc skjerm, og skulle likt å se mer fokus på skjermkvalitet, og mindre fokus på ekstrafunksjoner, wifi, 3d og annet vissvass

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...