Gå til innhold

Hver tiende tysker vil stemme på piratpartiet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Partiets formann Sebastian Nerz har tidligere uttalt at det kan være en mulighet å gå inn i et regjeringssamarbeid med Sosialdemokratene og De grønne, men dette forslaget fikk sterk kritikk fra flere av piratpartiets medlemmer. En posisjon i regjering vil ikke passe med partiets rolle som protestparti, hevdet de.

 

Tror de har misforstått litt... Hva er poenget med å være et politisk parti hvis du ikke er interessert i å være med i regjeringen? Eller er det jeg som har misforstått?

Lenke til kommentar

Synd at det er (så langt jeg vet) ikke noe norsk alternativ til dette.

 

Det er litt merkleig at dette fallt gjennom i Norge og ikke fikk nok støtte. Jeg tror nordmenn støtter denne typen frihetsprinsipper mer enn innbyggerene i mange andre land.

 

Kanskje "problemet" er at vi enda har det for godt totalt sett og det rett og slett ikke er nok misnøye til at folk gidder å bry seg.

 

-Stigma

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synd at det er (så langt jeg vet) ikke noe norsk alternativ til dette.

 

Det er litt merkleig at dette fallt gjennom i Norge og ikke fikk nok støtte. Jeg tror nordmenn støtter denne typen frihetsprinsipper mer enn innbyggerene i mange andre land.

 

Kanskje "problemet" er at vi enda har det for godt totalt sett og det rett og slett ikke er nok misnøye til at folk gidder å bry seg.

 

-Stigma

Jeg mener på DLF (Det Liberale Folkeparti) kanskje kan være et alternativ i norge.

Det er en fin forumtråd (politisk kompass) som tar for seg hvor forumbrukere ligger i det politiske spekteret, og oppsummert er vi generelt ganske sosialt liberale, mens økonomisk er det videre distribusjon med senter en smule mot venstre.

Lenke til kommentar

Politiske partier med et veldig lite partiprogram synes jeg blir feil. Få heller folk inn i allerede etablerte partier og gjør om programmet til disse. Et slikt parti vil ikke gjøre det spesielt bra i et land hvor sensur er så og si ikke tilstede. (for eksempel norge.) Nå har ikke jeg lest hva de vil, annet enn de som står i artikkelen, men jeg har aldri likt slike "spesialiserte" partier.

 

EDIT: Veldig mange av disse tyskerne kommer til å stemme av gammel vane når de stemmer.

Endret av Lexiboij
Lenke til kommentar

Nå som doom endelig snek seg forbi sensuren, jaja, mye vil ha mer.

 

Det er forresten bare 10% av de stemmeberettige tyske statsborgerne som faktisk stemmer som utgjør de 10%.

 

Folk i østerrike er like mye tyskere de, og de er eksempelvis ikke med i beregningen.

 

Occi: Det er ikke merkelig, det er demokratiet vårt som er merkelig. En enkeltsak skal altså være så viktig at man forsaker alt annet.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...