Gå til innhold

Test: Asus F1A75-I Deluxe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Lydprosesseringen blir gjort av en ALC889-brikke fra Realtek, som leverer kurant lyd i 8 kanaler. Lydprosesseringen skjer i programvare, så entusiaster vil gjerne foretrekke et dedikert lydkort."- Entusiaster vil nok ikke benytte seg av intern konvertering av lydsignaler. På bildet ser det jo ut som det er en Toslink utgang. Den er jo helt topp(hvis ikke, usb er jo også helt kurant)

Personlig har jeg ikke bruk for et godt lydkort internt i pc'en. Så lenge kortet har digitale utganger, er jeg strålende fornøyd. Og for ikke entusiaster, holder det sikkert helt ok.

Lenke til kommentar

Ser flott ut! Min neste kraftpakke av en PC blir definitivt m-itx. Eneste jeg mangler nå er en latterlig digg liten computer case. Veldig enig i det med dedikert lydkort. Selv bruker jeg en ekstern usb-dac; det er divine. Vil dermed egentlig ha et oppsett som er strippet for alt ekstra.

Endret av Bustersword
Lenke til kommentar

Fra testen av A8 3850:

Når det gjelder overklokking, fikk vi ikke gjort mye med dagens testprosessor, da prosessorens multiplikator var låst. Videre var det begrenset hvor mye en kunne øke prosessorens bussfrekvens, da dette også overklokket flere andre parametere, som raskt førte til ustabilitet. Har en planer om overklokking, bør en derfor velge noe annet enn AMDs Phenom A-serie.

Fra testen av F1A75-I Deluxe:

AMD-prosessoren, A8 3850, som ble benyttet i denne testen har låst multiplikator. Dette betyr at en må øke systemets bussfrekvens om en ønsker å overklokke prosessoren. Etter litt roting i BIOS havnet høyeste stabile prosessorfrekvens 3,6 GHz, med en FSB på 125 MHz.

I den opprinnelige testen av APU-en var overklokking uaktuelt, men nå kan den plutselig overklokkes. Forskjellen i testoppsettet mellom testene var forskjellige hovedkort, der ASRock A75 Pro4 ble brukt i den første testen. Det er ikke noe galt med overklokkingegenskapene til det hovedkortet (se for eksempel denne linken).

 

Da begynner jeg å lure på hvordan samme anmelder kan komme med to så forskjellige utsagn om overklokkingen av A8 3850. Er det bare jeg som synes noe er galt her? Anmelderen motsier jo seg selv!

 

Ikke det at jeg er bitter eller noe, men den åpenbare feilinformasjonen om overklokkingen av A8 3850 burde rettes opp, slik at det ikke skapes unødvendig forvirring.

 

Forøvrig så var dette en bra test, av et tilsynelatende bra hovedkort. AMDs APU-er gjør seg godt i m-ITX formfaktor.

Lenke til kommentar

I den opprinnelige testen av APU-en var overklokking uaktuelt, men nå kan den plutselig overklokkes. Forskjellen i testoppsettet mellom testene var forskjellige hovedkort, der ASRock A75 Pro4 ble brukt i den første testen. Det er ikke noe galt med overklokkingegenskapene til det hovedkortet (se for eksempel denne linken).

 

Da begynner jeg å lure på hvordan samme anmelder kan komme med to så forskjellige utsagn om overklokkingen av A8 3850. Er det bare jeg som synes noe er galt her? Anmelderen motsier jo seg selv!

 

Problemet når A8 3850 og A6 3650 ble testet, var rett og slett at hovedkort/BIOS ikke sammarbeidet under overklokkingen. Dette kunne kanskje vært tydeligere spesifisert i artiklene. Her kan det være akuelt å komme med en liten oppdatering om overklokking nå som vi har et hovedkort/BIOS som sammarbeider.

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Jeg har også dette hovedkortet i bestilling, men siden prosessoren AMD A8-3800 fortsatt ikke er lagervare i Norge, så falt valget på AMD A4-3400. Kan ikke bli annet enn en 65W TDP-prosessor for at det skal være noe vits med et Mini-ITX hovedkort etter mening. Som CPU-kjøler så falt valget på en Scythe Kozuti som bør være temmelig optimal for dette hovedkortet i kombinasjon med en 65W TDP-prosessor. Jeg valgte også 2 x 4GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz minnebrikker som burde være optimalt for dette hovedkortet. Ellers valgte jeg et Antec ISK 310-150 mini-itx kabinett, Corsair Force GT 120GB SSD-disk, samt Sony BD-5740H BluRay-brenner. Jeg satser på at jeg får alt til helgen og gleder meg til å sette sammen maskinen og teste dette ut - fremtiden er integrert, ingen tvil om det :)

Lenke til kommentar

Så overskriften, og når jeg så på bildet med første øyekast så det ut som det var mulig å plugge inn parabol/kabel signaler rett i HK.. Fikk mental nedtur når det gikk opp for meg at det kun var uttak for wifi antenner :-(

 

Tenk om det kunne vært et HK med 2 innganger for parabol og kortleser. Da hadde vi snakket om det ultimate mediacenter HK..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...