Gå til innhold

Sniktitt: Star Wars: The Old Republic (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samme hvilken klasse du spiller er det klart at utvikleren vil at du skal føle deg både viktig og mektig helt fra starten. Alle fortellingene dreier seg om at du er utvalgt og spesiell. Som Jedi handler for eksempel de første oppdragene om å avsløre svik i Jedi-ordenen, og gir deg muligheten til å redde planeten Tython. Du slipper med andre ord å begynne nederst på rangstigen som i mange andre massive onlinespill.

 

Dette kan da umulig være noe positivt? Man har altså knapt nok kommet til verden før man får i oppdrag å avdekke svik og andre skandaler for å avverge dens ødeleggelse? Spillet mister jo hele elementet med naturlig progresjon, i tillegg til at det i utgangspunktet bryter VELDIG med de, meg sjøl inkludert, som ønsker å leve seg inn i spillet. At man som knapt stuerein Jedi blir sendt ut for å avdekke korrupsjon blant de øvre herrer blir en særdeles stygg potet å svelge.

 

Veit ikke med andre, men jeg var überhappy med å drepe critters og boars ved røttene til Teldrassil de første levlene, og synes personlig den fremgangsmåten er å foretrekke.

Lenke til kommentar

Slapp av nå da, det første oppdraget du får med en gang du kommer er ikke å redde planeten! Det er en historie her som starter nede i det små, og som utvikler seg etterhvert. Ikke si noe før du har spilt spillet iallfall :)

Alt jeg gjorde var å ytre bekymring for noe som, i mine øyne, er svært ødeleggende for spillopplevelsen. Hvis jeg har feiltolka det siterte utsnittet fra artikkelen, trekker jeg det tilbake med én gang. Skjønner dog ikke hvordan "Som Jedi handler for eksempel de første oppdragene om å avsløre svik i Jedi-ordenen, og gir deg muligheten til å redde planeten Tython." gir rom for andre tolkninger enn den jeg kom med ovenfor. Hvis alt er bogus, og oppdragene kommer på et seinere nivå, burde selvfølgelig avsnittet være formulert på en annen måte.

Lenke til kommentar

Slapp av nå da, det første oppdraget du får med en gang du kommer er ikke å redde planeten! Det er en historie her som starter nede i det små, og som utvikler seg etterhvert. Ikke si noe før du har spilt spillet iallfall :)

Alt jeg gjorde var å ytre bekymring for noe som, i mine øyne, er svært ødeleggende for spillopplevelsen. Hvis jeg har feiltolka det siterte utsnittet fra artikkelen, trekker jeg det tilbake med én gang. Skjønner dog ikke hvordan "Som Jedi handler for eksempel de første oppdragene om å avsløre svik i Jedi-ordenen, og gir deg muligheten til å redde planeten Tython." gir rom for andre tolkninger enn den jeg kom med ovenfor. Hvis alt er bogus, og oppdragene kommer på et seinere nivå, burde selvfølgelig avsnittet være formulert på en annen måte.

 

 

Tror du er litt alene om å mene dette. De fleste jeg kjenner i wow er ikke spesielt glad i farming.

Wow ble populært fordi det var mindre av det enn i tidligere mmo spill.

 

Swtor gjør en genistrek med heftig historien fra starten. Det er seriøst bra utvikling av sjangeren. Det passer også. Du så ikke Luke Skywalker drepe 100 kaniner i filmen for å få lov å bli med obi wan.

 

Som Ivar Aasen skriver: Til lags åt alle kan ingen gjera

Og kor du bryggjar og kor du bakar,

d’er alltid ein, som det ikkje smakar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...