Gå til innhold

Flommen tok NEX-7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd, NEX-7 er etter min mening det mest interessante speilløse pr i dag (men Sony må hoste opp noe bedre og mindre på objektivsiden). Nå kan det gå lang tid før prisene faller. Men i mellomtiden kan det jo dukke opp noe fra Canon som er siste mann og enda inne, dermed ville vi sett alle hendene og visst bedre hva man har å eventuelt velge i.

 

Tor

Lenke til kommentar

NEX-5 til 3k er slett ikke dum til prisen!

..Men NEX-5n til 4.5k er også et topp kjøp - kanskje enda litt bedre - men den var kun å få til 6k da jeg bestilte min NEX-5, og da var valget enkelt.. ;)

 

Ikke for å kaste litt malurt i begeret, men ser man på prisene for entrylevel speilrefleks er vel ikke dette så spesielt billig? 5'n har jo ikke søker en gang. NEX-7 virker som sagt på papiret mer komplett, selv om prisen i starten vil bli langt over min fornuft, men den vil nok dale etter en stund.

 

Hvilket objektiv følger med i prisen på 5'n? Hva koster ekstra batteri?

 

Tor

Lenke til kommentar

Alle tre kan kjøpes med samme kitobjektiv - 18-55. Prisene jeg siterer er inkludert dette kitobjektivet. Det er "ok" optisk, mens 16mm'en (det eneste virkelig kompakte objektivet i serien) er "sådär".

 

Du kan kjøpe søker til NEX-5n - samme fantastiske høyoppløste søker som er innebygd i NEX-7. Betjeningen på NEX-7 er en annen verden, da.

 

Det skal også sies - med "peaking", som var nytt i NEX-5n, og som også har kommet med i NEX-5, er gull for å fokusere med liveview (eller elektronisk søker, for den del).

 

Problemet med NEX-serien er optikken, eller mangel på sådan - det er heller labert utvalg.

 

Men - du har et enormt utvalg via adapter - har selv en del av oktoberfesten min med objektiv med EOS-fatning via adapter. Ingen blenderstyring via adapteret, men moro lell. :)

 

 

Og ja - NEX-5n har samme sensor som D7000, K-5, A55 etc - som i min bok er en bedre sensor enn Canons nåværende crop-sensor. NEX-7 har etterfølgeren.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Problemet med NEX-serien er optikken, eller mangel på sådan - det er heller labert utvalg.

 

Får håpe de har noe nytt på tapetet der, men jeg har en mistanke om at de ikke prioriterer objektivene like sterkt som det å komme hyppig med nye hus. Synd, for der tror jeg de taper mer enn de tror selv.

 

Jeg er ingen fan av løse søkere, og de øker jo prisen ofte betydelig på riggen.

 

Tor

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...