Gå til innhold

Microsoft angriper Android-mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner hvor han vil, men synes van bommer. Har ikke testet WP, men vet godt, uten å være dataforsker, hvordan jeg får en Android, for ikke å si iPhone til å gi meg den informasjonen jeg trenger til enhver tid. Denne mannen har neppe testet Android eller iOS over en tilstrekkelig periode, for tilvenning trengs første gang uansett.

Dette angrepet er nyttesløst mener jeg. Han gir jo bare alle som kan bruke Android ros.

Lenke til kommentar

Skjønner hva han mener. Om man følger litt med på mobil-verdenen, vil man se at veldig mye av det som blir omtalt av Android handler om ting som vanlig folk ikke forstår. (rooting, avansert programvare, benchmarking etc. Dette finnes også på iPhone, men det er ikke det som overskygger. iPhone domineres av folk som snakker om hvor enkelt det er, mens Android domineres av folk som snakker om hvor åpent det er, og alle mulighetene det gir. Vanlig folk bryr seg ikke. De vil ha et sosialistisk system (som styrer deg) men det får ting gjort og alt bare fungerer (Apple sitt slagord)

 

WP7 er jo fraværende på det meste av dette sammenlignet med de to andre (enn så lenge), og det er jo litt rart siden pc-platformen er den som dominerer på akkurat disse tingene. Nå har ikke jeg testet så mange WP7, men mitt inntrykk er at det som overskygger debatten ikke handler om det samme som Android hvertfall.

 

Det handler ikke om hva det egentlig er, men hva det fremstår som, og hvordan det blir bygget i media. Android fremstår som åpent. Brukervennligheten snakkes det lite om på forum syntes jeg, men for Apple handler det ikke om annet. Hver gang det kommer et Apple-produkt skal det skrus fra hverandre hos Anandtech og andre fordi Apple ikke opplyser om hva som er inni (de er blitt flinkere fordi de måtte) fordi folk flest ikke bryr seg, og skal ikke bry seg. Hvor mange slike har dere lest om S2? Eller andre mobiler/padder? De snakker bare om brukeropplevelse.

 

WP7 har mye å bevise, men med litt tilvenning er dette også brukevennlig syntes jeg.

Endret av Dinsdale
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Android var ment å konkurrere med Windows mobile, noe de ser ut til å ha klart rimelig bra.

 

WP7 synes jeg ser litt urovekkende ut, men har ikke prøvd det selv enda, godt mulig det kommer til å gjøre det bra.

Microsoft tjener mer på Android enn de gjør på WP7, i allefall enda, men hvis Oracle, og tildels Apple vinner frem, ser det stygt ut for Andoid.

I såfall får WP7 sjansen vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner også godt hva han mener. Klart det er enormt overdrevet, men han setter et poeng på spissen som det faktisk ligger noe i. Jeg jobber i kundeservice i mobilmarkedet og har hatt min fair share med guiding i android. Det kunne vært bedre for den såkalte mannen i gata. Men jeg tror jo også at Google er på vei mot å gjøre det slik også uten å gå på kompromiss med funksjonene og friheten android er kjent for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ærlig talt ikke så mye til overs for Ballmer. Hver gang han åpner kjeften, kommer det idioti ut. Han ville ha framstått som mer seriøs dersom brukte litt mer tid på å forklare egne produkter og litt mindre tid på å snakke tøv om konkurentene sine produkter. For meg virker det som om han ikke har kontroll eller tro på eget produkt når han bruker tid på å snakke nedsettende om konkurentene sine.

Lenke til kommentar

Hehe, her uttaler folk som en person de absolutt ikke kjenner, og som sitter på toppen av et av de største firmaene som er.

 

Dette er business folkens, ikke kosekveld foran peisen.

 

Det hadde sikkert ikke skadet businessen om forbrukerne likte fyren. Som CEO av Microsoft har han en viktig rolle å spille. Personlig syntes jeg han har en tendens til å sette seg selv og Microsoft i et dårlig lys. Image er viktig i business.

 

Jeg tviler ikke på at han er veldig hyggelig på tomannshånd. Hadde ikke sagt nei til en kosekveld foran peisen (det høres veldig feil ut), for han har nok mye fornuftig å si også. :)

Lenke til kommentar

Da er det mange dataforskere der ute :!:

 

Ja, tenkte egentlig akkurat det samme.

 

AtW

 

Skjønner hva han mener. Om man følger litt med på mobil-verdenen, vil man se at veldig mye av det som blir omtalt av Android handler om ting som vanlig folk ikke forstår. (rooting, avansert programvare, benchmarking etc. Dette finnes også på iPhone, men det er ikke det som overskygger. iPhone domineres av folk som snakker om hvor enkelt det er, mens Android domineres av folk som snakker om hvor åpent det er, og alle mulighetene det gir. Vanlig folk bryr seg ikke. De vil ha et sosialistisk system (som styrer deg) men det får ting gjort og alt bare fungerer (Apple sitt slagord)

 

Som blir omtalt hvor? Her på nerde-forum der nerder samles og diskuterer? Jaa, der blir rooting, avansert programvare osv omtalt mye. Blant den "gjengse mann" som eier Anodroid? I liten grad. Android domineres nok ikke av nerdene.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...