Gå til innhold

Minecraft-skaperne får fortsatt bruke ordet «Scrolls»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La oss ta et lite sammendrag.

 

[bethesda Softworks]: Se! De snakker om å lage et spill med scrolls i navnet!

[bethesda Softworks advokater]: Hvis dere saksøker de kan dere sikkert få penger, hvis ikke så har dere ikke tapt noe.

[bethesda Softworks]: Ja, hvorfor ikke?

[Mojang]: Ehh, advokatene våre sier nei.

[bethesda Softworks advokater]: Vi saksøkere dere selv om!

[bethesda Softworks]: Å nei vi tapte! Jaja, ingenting tapt.

[Mojang]: Yay!

 

--

 

Så det er rett og slett det at Bethesda ikke taper noe på dette ( utenom respekt ) og de ville i hvertfall vunnet en del penger hvis det hadde gått gjennom, så jeg skjønner godt hvorfor de gjør dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Betyr ikke scrolls noe så enkelt som skriftruller? Er det mulig til å ha enerett til et standard engelsk ord? Er vel ikke ulovlig å kalle et produkt for Books, Knives eller lignende uansett hvor mye det er brukt før? Mulig jeg er på bærtur, men trodde det var slik.

 

Hvilket land snakker vi om igjen?

USA, jo. Det er lov med andre ord. I USA, altså.

Lenke til kommentar

La oss ta et lite sammendrag.

 

[bethesda Softworks]: Se! De snakker om å lage et spill med scrolls i navnet!

[bethesda Softworks advokater]: Hvis dere saksøker de kan dere sikkert få penger, hvis ikke så har dere ikke tapt noe.

[bethesda Softworks]: Ja, hvorfor ikke?

[Mojang]: Ehh, advokatene våre sier nei.

[bethesda Softworks advokater]: Vi saksøkere dere selv om!

[bethesda Softworks]: Å nei vi tapte! Jaja, ingenting tapt.

[Mojang]: Yay!

 

--

 

Så det er rett og slett det at Bethesda ikke taper noe på dette ( utenom respekt ) og de ville i hvertfall vunnet en del penger hvis det hadde gått gjennom, så jeg skjønner godt hvorfor de gjør dette.

Tror Bethesda skal ha problemer med å vise til erstatningsverdig økonomisk tap pga. Mojangs forsøk på å gi dem gratisreklame :whistle: Mao. tviler jeg på at det er noen penger å "vinne" for dem.

 

Dette er svensk rett Romis, som er svært lik den norske. Rettssaken foregår ikke i USA!

 

Quake-stuntet var jo utrolig bra gratisreklame for Mojang også, synd Bethesda ikke hadde humor til å bli med :)

 

Kjellv: Tror ikke det hadde blitt så populært om noen begynte å gi ut nye spill som het "Thief" da dette var nytt, selv om det er et ganske vanlig ord.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Betyr ikke scrolls noe så enkelt som skriftruller? Er det mulig til å ha enerett til et standard engelsk ord? Er vel ikke ulovlig å kalle et produkt for Books, Knives eller lignende uansett hvor mye det er brukt før? Mulig jeg er på bærtur, men trodde det var slik.

Apple? :p

 

 

Når fikk Apple innvilget patent og enerett på et generisk engelsk ord?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...