Gå til innhold

Samsung vil stoppe iPhone 4S i to nye land


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ble sagt mange ganger før,Samsung etterlignet ikke Apple så mye, vis så måtte apple prinsipielt også saksøke HTC(pga HTC flyer) og ja alle de andre som lage nettbrett med en skjerm i midten og runde hjørner. OSet er jo også helt annerledes. Apple burde også saksøke alle de som lage smartphones med en stor skjerm i fronten og en kamera bak siden de ligne så mye på iphone...

Lenke til kommentar

Kan det være den samme som har de produktene som ligner mest på Apple sine? ;)

Det kommer tydeligvis helt an på øynene som ser. Personlig er jeg veldig glad for at min nåværende Samsung er såpass forskjellig fra iphone, ellers hadde det vært meningsløst for meg å bytte den ut med den forrige iphonen jeg hadde. Mange aner ikke forskjell på en Nokia, Samsung, HTC eller Apple. På samme måte som mange ikke ser forskjell på en BMW, Mercedes eller Lexus. Det som er sikkert er at den som truer Apple mest er Samsung ;) Samsung ligger vel nå ca. bare 0,5% bak Apple i global markedsandel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var det moralsk riktig av Samsung å etterligne Apple sine produkter i den grad de gjorde?

I den grad det er moralsk riktig av andre enn Apple å lage et produkt som har "en minimalistisk og moderne form, med flat skjerm og runde hjørner". (Og nei, det er ikke tull, dette er faktisk en uttalelse som dommeren i den tyske rettsaken presterte å komme med!!)

Lenke til kommentar

Selv om Apple har fått patent på designen sin, betyr det ikke at dem burde ha fått det. Tenk deg for et helvete det hadde blitt om TV-produsenter hadde saksøkt hverandre i hytt og gevær fordi et av dem klarte å få patent på "rektangulær, flat kasse som viser bilder" Det eliminerer så og si all konkurranse.

 

Det handler jo om hvem som har best produkt. Visst Apple hadde hatt et bedre produkt enn Samsung, hadde de ikke trengt å bry seg om det, folk får med seg forskjeller. Apple frykter rett og slett produktene til Samsung sin salgsevne, og prøver derfor å dytte dem ut av markedet, for å få monopol på det latterlig generelle "patentet". Patetisk oppførsel av Apple, kjenner blodet koker når man forsvarer det.

Endret av Rgr00n
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer også an på rettens øyne og hva de ser.

Definitivt: Begge har en minimalistisk og moderne form, med flat skjerm og runde hjørner, fastslår hun(dommeren). :thumbdown:

 

Samsung ser ut til å ha forsynt seg grådig av Apple sin ip, og Apple forsvarer naturlig nok det de har utviklet og/eller har rettighetene til.

 

Hadde det vært motsatt, ville Naturligvis Samsung saksøkt Apple først.

Så man må automatisk saksøke noen dersom man mistenker at man kan ha et brutt patent? Nå ser det jo også ut til at Apple selv har forsynt seg grådig av Samsung sine patenter, men Samsung valgte likefullt å ikke gå til sak før de selv ble angrepet av Apple.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Huff, nå kom jeg til å tenke på filmen Liar, Liar :)

Samsung prøver så godt de kan å forsvare seg så de slipper utestengelse og/eller betale erstatning til Apple for det de har gjort. .

Mange av de patentene de kom med går visst under FRAND og skal lisensieres ut, men jeg er antageligvis sikkert ikke up to date her :)

Lenke til kommentar

Selv om Apple har fått patent på designen sin, betyr det ikke at dem burde ha fått det. Tenk deg for et helvete det hadde blitt om TV-produsenter hadde saksøkt hverandre i hytt og gevær fordi et av dem klarte å få patent på "rektangulær, flat kasse som viser bilder" Det eliminerer så og si all konkurranse.

 

EXACTLY... det er vel strengt tatt slik det er i dette tilfellet også..

 

Og nettopp derfor kan jeg heller ikke forstå hvordan Apple kan ha moral og selvrespekt til å bruke dette som grunnlag for å hindre konkurenter.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...