Gå til innhold

Anmeldelse: The Blackwell Deception (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke så langt unna. Begge er gode på historiefortelling og interessante figurer. Blackwell Deception har litt bedre flyt synes jeg, og er litt lettere. Mysteriet er ikke like dypt som i Gray Matter (som trekker inn både historiske og vitenskapelige elementer), men det er veldig tilfredsstillende å nøste opp.

 

Jeg er temmelig overbevist om at dette er et spill du vil like godt om du hadde sansen for Gray Matter.

Lenke til kommentar

Ikke for å være negativ, men hvordan i all verden kan et spill tilsvarende Åndenes makt være interessant? Den programserien og filmbransjen generelt har jo fullstendig spilt ihjel temaer som "ånder som må hjelpes videre etter å ha opplevd en grusom død". For meg fungerte Åndenes Makt som en dårlig og utilsiktet komedie i noen episoder, og så var det bare å koble fra når det ikke en gang var morsomt lenger.

 

Dette er typiske filmer og tv-program jeg glatt hopper over, da det er fullstendig utbrukt, fullstendig urealistisk og latterlig. Når det er sagt, så er det jo prisverdig dersom personer i spillet osv har en troverdig livsbakgrunn og personlighet. Men at dette løfter utbrukt svada opp til noe spilleverdig? Kanskje for 13-16 år gamle jenter og overtroiske gamle tanter, men hvem ellers?

 

Æ trur æ senser noka her... osv... huff..

Lenke til kommentar

Ikke for å være negativ, men hvordan i all verden kan et spill tilsvarende Åndenes makt være interessant?

Fordi den ikke virket som det tilsvarende, på noe annet plan enn at en person kan se spøkelser :p Dette hørtes faktisk interessant ut, i motsetning til Åndenes makt.

 

Dette spillet skal jeg ta en nærmere titt på etterhvert, kanskje titte litt på de første episodene av serien først.

Lenke til kommentar

Ikke for å være negativ, men hvordan i all verden kan et spill tilsvarende Åndenes makt være interessant?

 

Fordi det ikke er tilsvarende; i et spill som denne typen setter man opp et univers hvor det faktisk finnes spøkelser, og ikke bare svindlere som hevder det. Det er en vesentlig forskjell i premissene mellom å skape historier satt i alternative virkeligheter og alt det medfører, til elendige tvprogram som forsøker å lure folk til å tro at det ikke er snakk om historier og oppspinn i en fantasiskapt virkelighet, men vår egen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fordi det ikke er tilsvarende; i et spill som denne typen setter man opp et univers hvor det faktisk finnes spøkelser, og ikke bare svindlere som hevder det. Det er en vesentlig forskjell i premissene mellom å skape historier satt i alternative virkeligheter og alt det medfører, til elendige tvprogram som forsøker å lure folk til å tro at det ikke er snakk om historier og oppspinn i en fantasiskapt virkelighet, men vår egen.

Dette var lørdagens beste innlegg. Det er så sant. Jeg ler ennå! :!:

Endret av Smål
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi det ikke er tilsvarende; i et spill som denne typen setter man opp et univers hvor det faktisk finnes spøkelser, og ikke bare svindlere som hevder det.

Godt svar. Og en artig detalj: Rosangela og Joey besøker et "profesjonelt" medium i spillet. Og hun kan ikke se/høre/føle at Joey er der. :)

Endret av Joachim_F
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var det fullført. Sto fast en stund noen steder, men det er ikke så veldige mange steder å man kan gå til i hver del, og ikke så alt for mange ting man kan gjøre noe med på hvert sted, så etter en del frem og tilbake så kom jeg meg videre :) Dessuten så kan Joey og Rosa snakke sammen, og velger du "Plan your next move" så får du ett hint.

 

Har ikke spilt noen av de andre spillene i serien, men det gjorde ingenting. Var kun ett sted mot slutten hvor det er en referanse til ett tidligere spill (tror jeg), men det betyr ikke så mye. Så det går fint an å hoppe rett på denne tittelen. Selv om grafikken ikke er moderne, er den bra nok. Det er uansett historien og gåte løsningen som er det vesentlige, og det holder god kvalitet. Så liker man denne type spill, så er det ikke så mye å lure på. Prisen er grei og man får rundt 5-7 timer (røff tipping) med underholding.

Lenke til kommentar

Ikke for å være negativ, men hvordan i all verden kan et spill tilsvarende Åndenes makt være interessant?

 

Fordi det ikke er tilsvarende; i et spill som denne typen setter man opp et univers hvor det faktisk finnes spøkelser, og ikke bare svindlere som hevder det. Det er en vesentlig forskjell i premissene mellom å skape historier satt i alternative virkeligheter og alt det medfører, til elendige tvprogram som forsøker å lure folk til å tro at det ikke er snakk om historier og oppspinn i en fantasiskapt virkelighet, men vår egen.

Du fikk tydeligvis ikke med deg hele innlegget mitt ettersom du hang deg opp i Åndenes makt.

Det var for øvrig anmelder som beskrev det som Åndenes Makt i spillform. Jeg tok ham på ordet, for å si det sånn. Samtidig så skrev jeg også at temaet er utbrukt i filmer, og baserte meg ikke på bare Åndenes makt og har heller ikke tatt stilling til at spill må være realistiske.

 

Siterer meg selv: "Den programserien og filmbransjen generelt har jo fullstendig spilt ihjel temaer som "ånder som må hjelpes videre etter å ha opplevd en grusom død".

 

Jeg synes bare temaet i seg selv er blitt en vanvittig stor klisje og finner det ikke interessant i det hele tatt uansett om det er fantasy eller forsøk på å leke realitet. Men det er selvfølgelig smak og behag som er avgjørende og jeg sitter ikke på fasiten om hva som er interessant for andre. For øvrig liker jeg andre spill som i høyeste grad er klisjefylte, som f.eks. middelalder fantasy-RPGs så jeg bør vel kanskje ikke henge meg for mye opp i hva som er klisjeer :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...