Gå til innhold

Google håver inn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok et eksempel på hvor grotesk skjevfordelingen av goder i det samfunnet egentlig er. Glad jeg ikke er amerikaner.

Morsomt at du sier det. Google har jo nesten bare gratistjenester, pluss at dette er en økning i omsetning og inntekter for firmaet, ikke mot at aksjonærene tar ut store beløp selv. Sistnevnte er hva folk i USA protesterer mot.

 

Jeg har aldri kommet borti noen før som reagerer på det faktum at et firma gjør det bra.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Nok et eksempel på hvor grotesk skjevfordelingen av goder i det samfunnet egentlig er. Glad jeg ikke er amerikaner.
'

Hvorfor er Google et eksempel på det?

 

Om det var investeringsbankene på Wall Street du pratet om så hadde jeg skjønt det, men hvordan Google bidrar til skjevfordeling skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Vell de som har Open Source programvare tjener OGSÅ penger.

Er bare det at istedet for å selge lisenser og bruke cash på utvikling så selger de support istedet og når de er store nok, oppsett av programvare systemer hos bedrifter og det er først da de kan håve inn store penger.

Samtidig som de sparer på utviklingskostnader ved at folk forbedrer programvaren gratis for dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...