Gå til innhold

Derfor har iPhone 4S så lite arbeidsminne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Derfor har iPhone 4S så lite arbeidsminne

Microsoft har svaret.

 

Om dette faktisk er årsaken til at iPhone 4S ikke har mer enn 512 MB arbeidsminne mens flere av konkurrentene skryter av minst 1 GB er selvfølgelig ikke sikkert.

 

 

Seriøst? nupe2.gif

 

Forslag til alternative titler:

 

  • Microsoft uttaler seg om sammenhengen mellom batteri og minne.
  • Mindre minne kan bety bedre batteritid
  • Microsoft vil øke fokus på å minske minnebruk

Dette blir vel for mye forlangt, alt med "iPhone" og "Apple" trekker vel mer klikk.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Forøvrig, når ble 512MB lite? Husker når det var stas å ha 512MB i en stasjonær pc..

Noen sa også en gang:

No one will need more than 637 kb of memory for a personal computer.

 

Men back to the case, mer minne øker vel direkte ikke ytelsen, men kapasiteten i form av antall programmer, prosesser og tjenester som kan kjøres på en gang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Minne er ikke noe problem på iOS, men skjønner godt at high end Android telefoner trenger 1GB. Widgets etc tar sikkert en del minne.

Stemmer, 512MB opplever jeg som nok i iOS.

Men på Android baserte telefoner er det omtrent nødvendig med 1GB.

 

Vil også tro det er forskjell på minnebruk i de forskjellige OSen på tilsvarende apps, f.eks. Spotify som finnes til begge.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Jeg vil heller ha mer minne en LITT bedre batteritid :)

Etter og ha brukt Sony Ericsson Xperia Arc lenge nå har jeg forelsket meg i batteritid. Bare å ha en MSN-applikasjon kjørende i bakgrunnen(noe som bare fungerer litt kjappere enn å ha push-varsling på iPhone) og normal bruk ut over det hadde jeg 20% batteritid etter 6 timer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg vil heller ha mer minne en LITT bedre batteritid :)

Etter og ha brukt Sony Ericsson Xperia Arc lenge nå har jeg forelsket meg i batteritid. Bare å ha en MSN-applikasjon kjørende i bakgrunnen(noe som bare fungerer litt kjappere enn å ha push-varsling på iPhone) og normal bruk ut over det hadde jeg 20% batteritid etter 6 timer.

Trist, men sant.

Utvikling har sklidd litt ut spør du meg, eller dvs. at kraften til mobilen ikke tilsvarer kraften til batteritiden slik som før.

 

Kunne jo gå 2 uker uten å lade de gamle Nokia 3310.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Forøvrig, når ble 512MB lite?

 

Når verden gikk framover.

 

AtW

Etter min mening er 512MB ikke for lite til iOS, men når det er sagt, kan ikke verden gå fremover på reduksjon i minneforbruk? Eller må vi stadig se mer og mer MB, GB, GHZ, kjerner og til gjengjeld mindre og mindre batteri tid?

 

Denne Microsoft fyren har et godt poeng.

Lenke til kommentar

Forøvrig, når ble 512MB lite?

 

Når verden gikk framover.

 

AtW

Etter min mening er 512MB ikke for lite til iOS, men når det er sagt, kan ikke verden gå fremover på reduksjon i minneforbruk? Eller må vi stadig se mer og mer MB, GB, GHZ, kjerner og til gjengjeld mindre og mindre batteri tid?

 

Denne Microsoft fyren har et godt poeng.

 

Poenget er at når redskapene våre blir mer avanserte, og kan gjøre emr, så krever de også mer ytelse. Så på sikt, så vil neppe verden gå framover på redusert minnebruk, men vil få stadig bedre ytelse, og stadig bedre funksjonalitet.

 

AtW

Lenke til kommentar

På sikt vil neppe verden gå framover på redusert minnebruk nei, men det betyr ikke nødvendigvis at 1 GB er et minimumskrav for at en telefon anno 2011/2012 skal fungere slik den skal. Det virker noe meningsløst å hive inn mer og mer minne selv om batteriutviklingen ikke klarer å holde tritt, kun fordi det "på sikt" vil være behov for mer minne. Det du sitter igjen med da er en telefon med mer minne enn hva du strengt tatt behøver på bekostning av batteritid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...