Gå til innhold

– Jeg er glad Steve Jobs er borte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Usmakelig triks for å få oppmerksomhet ja. Aldri hørt om denne karen før. Nå vet jeg hvorfor.

 

Da har du jammen ikke fulgt mye med. Men det trenger en jo ikke med Apple.

 

Er forøvrig enig med poenget til Stallman (verden trenger flere åpne univers, ikke lukkede).

Selv Apples grunnlegger, Steve Wozniaki er motstander av Apples lukkede system.

Endret av Jan Skrotnes
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Han gjorde mye for dataverdenen. Det var under han at Apple lanserte Macintosh, første maskinen beregnet for vanlige mennesker. Han var med på å gjøre dataverdenen tilgjengelig for folk flest.

 

Det er mye av hannes ideologier og metoder jeg er uenig i, men ingen fortjener å dø i den alderen.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor folk mener at Apple har påtvinget brukere det ene og det andre, og nå han her som påstår at "Apple har laget kule fengsel for å lure fjols vekk fra sin frihet". Det har da alltid vært valgfritt om man vil benytte Apple sine produkter eller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor folk mener at Apple har påtvinget brukere det ene og det andre, og nå han her som påstår at "Apple har laget kule fengsel for å lure fjols vekk fra sin frihet". Det har da alltid vært valgfritt om man vil benytte Apple sine produkter eller ikke.

 

Du får lese det sitatet en gang til ;)

 

Det er kanskje valgfritt, men de som velger Apples produkter skjønner ofte ikke at de blir bundet i hender og føtter til Apple. De har jo kun valgt de mest skinnende lekene i butikken.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

skal ikke påstå at alt jobs står for er bra, er ikke noen fan av hvor "låst" alt av apple er, men jobs har utrettet utrolig mye bra, mannen har alltid vært en pioner når det kommer til brukervennlighet.har det ikke vært for han har vi sikkert syntes windows mobile 6.* sitt grensesnitt og knoting med stylus på mobilen har vært helt greit. og gud vet hvordan operativsystemene vi bruker ville ha vært å bruke.og stallman er jo faen meg mer hjernevaska enn den mest hardbarka apple fanboy!open source er et godt konsept men det er og blir en utopisk visjon at *alt* skal være open source.

Lenke til kommentar

Jeg deler hans oppfatning av hvilken ødeleggende effekt Jobs har hatt, men innpakninga hans her er jo helt hinsides. Noe som forøvrig passer godt med mitt inntrykk av Richard Stallman. Stallman har generelt alltid slått meg som en mann med et budskap som fortjener at han holder seg i bakgrunnen og lar friske, voksne folk håndtere overleveringa.

 

Personlig mener jeg at personligheter som dette, skjeggete anarkist-figurer, i stor grad har farget bildet av internet generelt og linux-miljøene spesielt som noe som ikke klarer å regulere seg selv, og vært med på å få vanlige folk til å miste all godvilje til det de representerer. Når FSF, EFN, Hannemyr, Bing, med flere har vært på TV og motargumentert mot en suspekt lovendring som medfører økt overvåkning, sensur el.l., så får man følelsen av at saken angår kun noen rare teknohippier som man slett ikke føler representerer samfunnet som helhet. Nesten sånn at Piratebay-folka har framstått som mer stuerene til sammenlikning.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han er ikke akkurat taktfull nei, men han får god "hjelp" av journalistene som i sine presentrasjoner vrir det han sier til noe langt mer usmakelig enn det som opprinnelig ble sagt.

 

Steve Jobs, the pioneer of the computer as a jail made cool, designed to sever fools from their freedom, has died.

 

As Chicago Mayor Harold Washington said of the corrupt former Mayor Daley, "I'm not glad he's dead, but I'm glad he's gone." Nobody deserves to have to die - not Jobs, not Mr. Bill, not even people guilty of bigger evils than theirs. But we all deserve the end of Jobs' malign influence on people's computing.

 

Unfortunately, that influence continues despite his absence. We can only hope his successors, as they attempt to carry on his legacy, will be less effective.

er i min verden ikke lik
...Richard Stallman skrev nylig på bloggen sin at han er glad for at Apple-sjefen Steve Jobs ikke er blant oss lenger.
Ikke er blant oss lengre, betyr død. Stallman presiserer to ganger at han ikke er glad for at Jobs er død, men det var visst ikke like interessant ut fra et tabloid perspektiv...
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor folk mener at Apple har påtvinget brukere det ene og det andre, og nå han her som påstår at "Apple har laget kule fengsel for å lure fjols vekk fra sin frihet". Det har da alltid vært valgfritt om man vil benytte Apple sine produkter eller ikke.

 

Du får lese det sitatet en gang til ;)

 

Det er kanskje valgfritt, men de som velger Apples produkter skjønner ofte ikke at de blir bundet i hender og føtter til Apple. De har jo kun valgt de mest skinnende lekene i butikken.

 

Hvorfor blir man mer bundet til Apple?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...