Gå til innhold

WoW får lovlig gullhandel (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125

Har sansen for tanken om å "legalisere" gullkjøp, men liker ikke det jeg har lest og hørt om at Blizzard tar seg betalt to eller tre ganger per salg på auksjonshuset i Diablo 3.

Lenke til kommentar

Hahahahahaha, snakk om å ødelegge ett spill som allerede var ødelagt a, jeg har spilt dette idiotiske spillet i 6 år og kan ærlig talt si at den eneste grunnen Blizzard gjør dette er fordi de mister for mange spillere.

Crap game is crap, jeg er glad dette spillet er dødt veldig snart.

Lenke til kommentar

Hahahahahaha, snakk om å ødelegge ett spill som allerede var ødelagt a, jeg har spilt dette idiotiske spillet i 6 år og kan ærlig talt si at den eneste grunnen Blizzard gjør dette er fordi de mister for mange spillere.

Crap game is crap, jeg er glad dette spillet er dødt veldig snart.

 

Så du har spillt ett spill i 6 år og kaller det crap game ? hmm :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Puro, du er klar over at du ikke virker særlig smart når du sier du spilte ett spill du syns er crap i 6 år?

 

Er vel håndkleet inn med tanke på å få bukt på gullselger problemet. Men det bør jo nevnes at de ikke lar deg kjøpe gold for penger, men heller en kosmetisk vare som kan videreselges for gold. Det er en viktig forskjell siden det ikke tilfører spillet gull på en kunstig måte, det er bare enda en golddrain, noe alle MMO trenger.

Lenke til kommentar

Hahahahahaha, snakk om å ødelegge ett spill som allerede var ødelagt a, jeg har spilt dette idiotiske spillet i 6 år og kan ærlig talt si at den eneste grunnen Blizzard gjør dette er fordi de mister for mange spillere.

Crap game is crap, jeg er glad dette spillet er dødt veldig snart.

 

Så du har spillt ett spill i 6 år og kaller det crap game ? hmm :D

 

Det kalles selvinnsikt.

 

Røykere vet jo at det de holder på med er idiotisk, men det er jo ikke så enkelt å slutte..

Kan sikkert dra samme parallellene til herion også :p

Lenke til kommentar

Tja, jeg ser ikke helt hva som er den store nyheten her. Blizzard har da gjort det klart lenge at det er denne veien de ønsker å gå, når man blant annet åpner for å skifte kjønn for 15 dollar.

 

Så var vel også spectral tiger mounten det første eksempelet på en mount man kunne kjøpe for penger. Riktignok indirekte via kortspillet.

http://www.wowwiki.com/Reins_of_the_Swift_Spectral_Tiger

 

I tilegg var det vel også en nyhet for ikke så lenge siden om at Titan vil bli et social gaming mmo. Og da mest sansynlig vil dette inneha mikrotransaksjoner...

 

Riot med League of Legends har gjort stor suksess med mikrotransaksjoner også i vesten, så hvorfor skulle ikke Blizzard også gå denne veien?

 

Andre MMO's som bruker mikrotransaksjoner, og har deretter økt inntektene er blant annet Lord of the rings, Warhammer online og ikke minst vår egen Age of Conan.

Endret av Timeer
Lenke til kommentar

Vil ikke anklage Blizzard for noe som helst. De følger bare strømmen økonomisk også, og ikke bare når det gjelder ideer i spillene sine. Blizzard har aldri funnet på noe nytt. De er en sau i flokken. En forvokst sau kanskje, slik at folk tror det er en ny rase. Men her er det øyet bedrar...

Lenke til kommentar

Tja, det e ganske dårlig med konkurrenter da. Og ingen spill har like godt miljø som WoW. Enkelte wow guilds jeg har vert i har spillet vert verdt å spille bare for det sosiale.

Har selv over 1 år in game playtime i WoW, men har strengt tatt ikke spilt siden wotlk kom ut. Det virker også på meg som om det bare har gått nedover siden da.

 

Jeg tror du er litt ugjennomtenkt nå Ayb...

Endret av Timeer
Lenke til kommentar

Det var tydeligvis noen som ikke var smarte nok til å forstå at jeg slutta med WoW da det ble for dumt, tydeligvis er ikke IQ-terskelen høy her nei.

Puro, du er klar over at du ikke virker særlig smart når du sier du spilte ett spill du syns er crap i 6 år?

Du er klar over at du ikke virker spesielt smart når du ikke skjønner at jeg slutta å spille WoW da det ble ett ræva spill, om du tror jeg hadde spilt ett spill jeg misliker over lenger tid så.. ja, det bare bekrefter det jeg skrev i første setning.

 

 

Så du har spillt ett spill i 6 år og kaller det crap game ? hmm :D

Ja, og poenget ditt er?

Tror du at alt er gull og grønne skoger i evig tid bare fordi WoW var bra på ett tidspunkt?

Kapasitet til å tenke lenger en til nesetippen din mangler du, du må da skjønne at ting kan bli dårligere over tid og at folk da velger å forlate det spillet som eventuelt gikk til helve..e, som WoW.

Jeg spilte high-tier PvP helt frem til Cata, da ble alt for jalla med alt for store resilience gains per , alt for mye HP, fortsatt så kunne 1 player nuke en annen player i løpet av få sekunder, noe blizzard sa de skulle "fikse" med Cata, gjorde de det?

Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo.

 

Blizzard må skjerpe seg om de vil at WoW skal overleve, for det er strengt talt på randen til utryddelse og nærmer seg shutdown med storm-skritt.

 

 

PS: Det er flere her som kunne trengt en liten leksjon i logisk tankegang.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Når sluttet du? Er bare nysgjerrig

 

En eller 2 måneder etter Cata, jeg prøvde å finne meg til rette i en ny verden der alt var laget for nubs, men jeg klarte det ikke, jeg savner faktisk det hardcore elementet som var i WoW før, men som har blitt fjernet for å dumme ned spille så hvem som helst kan være god, ergo, noob friendly.

 

WoW var bra frem til WotLK, så var det bare OK, så kom cata og .. vell.. nei takk, mindre noob friendly og mer hardcore så kan jeg vurdere det igjen.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Tja, Cata er vel den første expansionen som faktisk går riktig vei og har litt mer hardcore content. Før den forrige nerfen var det vel bare 200 guilds som hadde drept Ragnaros heroic. 5man heroics var faktisk vanskelige å heale i starten av cata som var en deilig forandring for en healer. Men du spillte vel en dum dps som sto i fire og trykkte på knapper :p

Lenke til kommentar

Dermed kan man i praksis kjøpe seg digitale verdier med kredittkortet, selv om dette er en veldig ufleksibel måte å gjøre det på. Man vet ikke hvor mye folk er villige til å betale for et slikt kjæledyr, eller om folk i det hele tatt vil ha det etter en stund.

 

For ikke å snakke om at det blir umulig å holde et jevnt prisnivå på gjenstanden i AH. Hvis "alle" tenker at de skal kjøpe gull kommer jo AH til å bli overfylt av dette kjæledyret, og da går prisen drastisk ned.

 

Så i praksis tror jeg ikke dette kommer til å erstatte kjøp av gull hos 3. parter...

Lenke til kommentar

Syns egentlig ikkje at dette er noe problem. Blizzard utnytter bare, tjenester som har vert tilgjengelig ulovlig, som dei har allerede har vist med Diablo 3. Men samtidig, tviler eg på at dette egentlig kan kalles "lovlig gullhandel", for det er jo ikkje direkte gullhandel. AH(auction house) prisene vil bli slått ned, og gjøre dette ineffektivt for å kjøpe gull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...