Gå til innhold

Acer vil lage superbillig Windows-mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

en mobil som er gjennomført pen og laget i noet annet enn plast.

 

 

 

 

 

mw-iphone4_45450a.jpg

 

nokia_e7.jpg

 

 

---

 

og så tilbake til tema, billig Windows Phone 7.

 

Finnes det noen relativt billige alternativer på markedet? Vil ha WP7, men usikker på om jeg gidder å vente på Nokia. Vil derfor ha en mobil jeg ikke legger altfor mye penger i, som kan duge i et års til før jeg investerer i en "skikkelig" mobil igjen. Innspill?

Endret av Hårek
Lagt bilder i spoiler
Lenke til kommentar

Jeg ble sjokkert over hvor dyre win7 telefoner var.. for å være ha en sær, uprøvd og ufullstendig OS. Men ble sjokkert igjen nå etter å lære at WP7 mobiler kan ikke ha kamera knapp!? (kun 5 knapper, 3 på front og 2 volum antar jeg). Klarer Nokia (kjent for å lage gode kameramobiler) å selge en kameramobil uten fokusknapp? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg ble sjokkert over hvor dyre win7 telefoner var.. for å være ha en sær, uprøvd og ufullstendig OS. Men ble sjokkert igjen nå etter å lære at WP7 mobiler kan ikke ha kamera knapp!? (kun 5 knapper, 3 på front og 2 volum antar jeg). Klarer Nokia (kjent for å lage gode kameramobiler) å selge en kameramobil uten fokusknapp? :hmm:

 

Jeg ville ventet til Nokia World er ferdig i slutten av måneden. Da har Nokia vist sin WP-lineup som forhåpentligvis kommer i salg iløpet av november. Det igjen vil vel økte konkurransen litt mer som bidrar til rimeligere telefoner.

 

Til nå har jeg savnet skikkelig engasjerte WindowsPhone-produsenter. Kan virke som om øverste hylle går til Android, mens restpartiet går til WindowsPhone. Håper dette endrer seg når Nokia kommer på banen. Markedet er mer enn stort nok for minst 3-4 reelle OS-konkurrenter for smartphones. Ingen ønsker vel en PC-situasjon på dette markedet? Men desverre så kan det virke som om "Appsutviklere" er i ferd med å lage en slik situasjon på sikt. "Alle" skal jo hoppe på den ene eller de to "store". Kvantitet foran kvalitet..

Lenke til kommentar

AmiloD,

Det er faktisk PÅKREVD å ha kameraknapp på WP7 devices

http://www.gsmarena.com/windows_phone_7_hardware_requirements_confirmed_two_wp7_phones_and_an_htc_hd3_rumor-news-1513.php

 

Har hatt 3 WP7 telefoner selv (utvikler på WP7), og alle de har kameraknapp.

 

Har da også skjønt det slik at dette er minimumskrav, så hvis noen vil ha flere knapper så er det ikke noe krav som hindrer dette...såfremt det er noe API som støtter funksjonaliteten til knappen da :)

Lenke til kommentar

en mobil som er gjennomført pen og laget i noet annet enn plast.

---

 

og så tilbake til tema, billig Windows Phone 7.

 

Finnes det noen relativt billige alternativer på markedet? Vil ha WP7, men usikker på om jeg gidder å vente på Nokia. Vil derfor ha en mobil jeg ikke legger altfor mye penger i, som kan duge i et års til før jeg investerer i en "skikkelig" mobil igjen. Innspill?

Om du vil ha en billig WP7 telefon så er vel alternativene HTC Radar eller Samsung Omnia W (som for så vidt har bedre hardware enn Radar og super amoled) de ser ut til å ligge på rundt 3k begge uten abonnement.

 

Telenor har begynt å selge Radar i deres nettshop, mens netcom har lagt ut Titan og Radar til forhåndsbestilling.

 

Personlig så kommer jeg nok oppgradere til en Samsung Omnia W.

Lenke til kommentar

Dette med 5 knapper er ikke helt støpt i betong. Det er ikke noe problem å ha egen kameraknapp, f.eks. som Omnia W.

 

Ser at LG Optimus 7 er billigste WP7 på norske markedet til rett under 3000 kr. Men den var dog ikke så veldig fristende heller.

 

Her har du en lekker telefon med siste wp7 versjon, i et annet materiale enn plast. Løp og kjøp....

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647670#extra

Lenke til kommentar

Jeg ble sjokkert over hvor dyre win7 telefoner var.. for å være ha en sær, uprøvd og ufullstendig OS. Men ble sjokkert igjen nå etter å lære at WP7 mobiler kan ikke ha kamera knapp!? (kun 5 knapper, 3 på front og 2 volum antar jeg). Klarer Nokia (kjent for å lage gode kameramobiler) å selge en kameramobil uten fokusknapp? :hmm:

ser du vet hva du snakker om... Sært, uprøvd og ufullstendig? har du lest anmeldelsene av mango oppdateringen? Alle skryter av det, ITavisen påpeker at det er det desidert mest sext mobil-os på markedet, dinside gruer seg til han må levere den fra seg å gå tilbake til sin android, engadget skryter veldig.. Det er rett og slett veldig imponerende at microsoft har laget noe så bra på så kort tid, spesielt med tanke på historien, windows mobile *grøss*

 

Prøv det! Det er knallbra. Har akkurat nå oppdatert ipad2en min til iOS5, som hvertfall gjør iOS konkurransedyktig med Mango, men gud så mykje kjedeligere og upraktisk iOS5 er oppbygd :( Gleder meg til windows8 og tilhørende tablets kommer :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Jeg ble sjokkert over hvor dyre win7 telefoner var.. for å være ha en sær, uprøvd og ufullstendig OS. Men ble sjokkert igjen nå etter å lære at WP7 mobiler kan ikke ha kamera knapp!? (kun 5 knapper, 3 på front og 2 volum antar jeg). Klarer Nokia (kjent for å lage gode kameramobiler) å selge en kameramobil uten fokusknapp? :hmm:

1. Windows Phone 7 har nå vært på markedet siden høsten 2010. Ergo ikke Uprøvd.

2. Ufullstendig er også helt feil, det er et helt supert OS som virkelig er en verdig konkurrent til Android og iOS.

3. Alle Windows Phone 7 telefoner har kamera knapp. Hvor har du hørt noe annet?

Endret av doffen45
Lenke til kommentar

Har brukt WP7 siden mars, og kommer i alle fall ikke til å velge noe annet slik ting ser ut akkurat nå... Dette til tross for at plattformen bare er i startgropen, både hw og sw messig.

 

Har selv en Samsung Omnia 7, og selv om den ikke er rå etter dagens standard har jeg ikke opplevd WP7 som treg, hverken i menyer, nettleser, programmer eller spill...

 

XNA-plattformen er også et imponerende stykke verktøy....

Lenke til kommentar

Tilbakemeldingene for wp7 er virkelig lovende. Og så virker det som om wp er mindre resurskrevende enn android. Jeg har blitt oppfattet som en android fanboy her på forumet, da jeg virkelig har sansen for os-et, men nå ser jeg virkelig frem til at det kommer en reell konkurrent på full fart inn i det norske markedet. Min neste telefon kan like gjærne bli en wp7 som det blir en Android. Mer på øverste hylle å velge fra :-)

Lenke til kommentar

Har en HTC Mozart. Har hatt den ca 0.5 år nå, og oppgraderte til 7.5 såsnart det trikset med å koble ut nettverket for å lure Zune ble kjent. Er personlig Microsoft-fan, men villig til å innrømme når noe annet er bedre, så vil ikke kalle meg fanboy.

 

Det viktigste for meg nå idag siden jeg primært fokuserer mot bedriftsmarkedet, er effektivitet og standardisering. en random WP mob koster ca 1000-1500,- mindre enn en iphone. Android er uaktuellt, på grunn av sikkerhet. Tidligere, og før 7.5 var WP også uaktuellt, på grunn av manglende funksjonalitet, så da var iPhone eneste realistiske alternativ. Symbian er uaktuellt, og trenger vel ikke noe nærmere forklaring :)

 

Når jeg oppgraderte til 7.5 måtte jeg laste ned 0 apps før jeg var 100% fornøyd med telefonen. Det eneste jeg mangler pr idag er Google+, men nå ser det dessverre ikke ut til å være ett problem. Absolutt alt er integrert i people "hub'en". Skydrive er integrert for opplastning av bilder og office dokumenter. "Officepakken" er der, klar til bruk. Grensesnittet er nytt, banebrytende og moderne.

 

Jeg var på Atea Community fredag, og der skulle en av gutta fra HP vise meg en kul "App" de hadde laget. Han hadde iPhone og fortalte meg at det var bare å laste ned den greia, så fikk du den som knapp på desktopen på din iPhone. javel, på min WP gikk jeg på http://atea.com/hpapp klikket fram menyen, og valgte "Pin to Start" og vips, så hadde jeg laget det som HP hadde brukt ressurser på å lage til iPhone.

 

Microsoft har vel ikke påstått på noen måte at WP er designet for business bruk. Men det funker jaggu meg meget bra. Det eneste jeg savner er en måte skydrive kan samhandle med andre personer på, men dette kommer nok også etterhvert.

 

Som sagt, meget fornøyd, og kommer til å jobbe veldig hardt for at WP blir den nye standard mobilen vår :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...