Gå til innhold

Rekordstart for iPhone 4S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei det er tydelig at mange setter andre ting foran råe specs. Gratulere Apple, her i gåren skal det feires i kveld. iPhone 4 er solgt for 2000 kr så ny iPhone 4S koster meg bare ca 2800 kr ekstra.

Når det gjelder iphone brukere, så har de jo ikke så mange valg. de MÅ kjøpe det apple lager. Uansett specs...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skrev ikke du kontrakt? Hmm det måtte jeg gjøre. Er for alltid tvunget til å kjøpe iPhone. Samtidig så solgte jeg jo iPhone 4'en min til en som bruker android i dag, så da vanker det bonus fra Apple. De liker nye sektmedlemmer :D

 

Nei, Hellmate, du failer kraftig. Hvordan kan det være seg slik at iPhone brukere ikke kan kjøpe noe annet, de må jo en eller annen gang ha gått fra en annen type telefon til iPhone. Selv gjorde jeg det med 3GS og har siden hatt X10, Desire og iPhone 4. Og når vi ser på salget av iPhone så strømmer det nye brukere til hele tiden.

 

 

Lenke til kommentar

Nja. De kan jo velge en annen telefon. Man tegner ikke kontrakt med Apple om at man alltid skal kjøpe iPhone. Eller man kan la være å kjøpe ny telefon. Jeg har fortsatt en 3GS, om jeg kjøper en 4S vet jeg ikke ennå, men det er ikke noen selvfølge.

 

Geir :)

 

Nå er nok neppe de som forhåndsbestiller de som er mest troende til å velge noe annet uansett.

 

AtW

 

Nei det er tydelig at mange setter andre ting foran råe specs. Gratulere Apple, her i gåren skal det feires i kveld. iPhone 4 er solgt for 2000 kr så ny iPhone 4S koster meg bare ca 2800 kr ekstra.

 

Er ikke hovedforskjellen mellom 4 og 4S nettopp at den har endel "råere specs"? Ihvertfall på innsiden?

 

AtW

Lenke til kommentar

Siri virker spennende. Bedre kamera liker jeg, muligheten for å teste de siste spillene(som kanskje blir best på 4S, samt ett håp om at telefonen holdet ennå litt lengre på batteriet under bruk. Samtidig så er det ikke så veldig dyrt når man faktisk får litt for en 1.2 år gammel telefon :new_woot: Hadde det vært viktig for meg å kunne skryte av den største skjermen, cpu'en, mest minne osv osv så hadde jeg kjøpt Nexus Prime f.eks. Den hadde egentlig vært eneste alternativ for meg siden jeg liker stock android milevis bedre enn HTC sense f.eks.

Lenke til kommentar

ATWindsor: Bedre specs, såklart. Ellers er de 100% kliss like.

 

Men specs er såklart ikke alt. Hadde Symbian Anna blitt lansert på et monster med 2gh dualcore 2gb ram og 4.5" samoled+ skjerm hadde ikke folk kjøpt driten. OS er ganske key det og.

 

Bare se på N9 og iphones.

Lenke til kommentar

ATWindsor: Bedre specs, såklart. Ellers er de 100% kliss like.

ATWindsor referer til denne posten:

Var råe specs og benchmark resultater i signaturen min noe jeg brydde meg om, så hadde jeg ikke kjøpt 4S.

Mulig du var sarkastisk. Isåfall er vi enige.

 

Siri virker spennende. Bedre kamera liker jeg, muligheten for å teste de siste spillene(som kanskje blir best på 4S, samt ett håp om at telefonen holdet ennå litt lengre på batteriet under bruk.
Specs, specs, specs. Merkelig at du da påpeker at specs ikke er viktig for deg. Siri må man forøvrig (enn så lenge) snakke treg og "barnevennlig" engelsk til (så sant du ikke er.. tysk eller fransk?), bedre kamera = specs, og batterilevetid er jo ifølge Apples egne tall oppgitt til lavere ved standby og OPPTIL en time ekstra taletid. Vil tro at batteriet vil føles som mye av det samme, eller dårligere.

 

Men for all del. Knallprodukt levert av Apple, men om du sier at specs ikke er viktige for deg, og samtidig velger å selge IP4 i bytte mot å få en IP4S, så er det noe som skurrer.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Som jeg nevnte i en annen tråd, det blir interessant å se salgstallene etter ett par måneder. Den ivrige forhåndsbestiller-fansen vil alltids støtte opp om apple uansett. Jeg tror der de eventuelt risikerer å få mindre gjennomslag er blant folk som ikke er fullt så ivrige.

 

AtW

 

Det er ikke blodfansen som vil stå for den store andelen, men hvermansen. Merkevarenavnet til Iphone er såpass sterkt at flere vil velge den, for Iphone er et mer kjent ord for dem enn selv "Smarttelefon".

 

Apple er best på markedsføring. De er best på å skape blest. De er best på å kurtisere journalister (de som de har godkjent, vel å merke, Apple vet å føre kontroll her også).

 

At det nå finnes utallige telefoner som er bedre på usability (mest av alt grunnet størrelsen, 3,5"< gir generelt en bedre telefon til å surfe, skrive, lese, navigere, organisere og se bilder/film på, men det hjelper så lite. Markedsføring > usability hva salg angår.)

 

I det minste er ikke Apple best på begge lenger, så det gir nok ikke like stor dominans. Men flere kjøper nå smarttelefon, så stigning i salgstall vil det nok bli - slik stort sett alle selskaper erfarer. Tipper uansett Apple har noe på lur om ikke så alt for lang tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...