Gå til innhold

Gjør film nedlastbar få dager etter kinopremieren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dømt til å mislykkes som forsøksprosjekt når de begrenser området såpass kraftig samt tar en pris som ikke engang tilsvarer kinopris. Her går de 3-4 ganger høyere enn BD kjøpspris for selv Skandinavia som er helt galskap. Så ekslusivt blir aldri film.

 

Hvorfor ikke gjøre en skikkelig test med en gang? Gjør det tilgjengelig for hele verden og gi det priser tilsvarende leiefilm i de respektive landene. Dette har de data for og krevere ikke store tilpasningen. Da ville de sett om det faktisk var lønnsomt som modell. Naturlig nok vil en slik modell slå bena under en del aktører innen filmunderholdning men slik er nå engang utviklingen. Derimot, om dette er vellykket kan de tilby disse underaktørene å videreformidle slike tjenester og dermed fortsatt sitte med inntjening.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Du kan laste ned film få dager etter kinopremieren

(..)

Filmen vil bli gjort tilgjengelig for en halv million Comcast-kunder i byene Atlanta og Portland.

 

Mr. Vegard Ottervik, hvordan kan du forklare denne? Bommer dere ikke stort når dere har et .no-domene og skriver på norsk når målgruppen deres holder til i Atlanta og Portland?

Lenke til kommentar

Problemet med nedlastning av filmer kommer ikke av at det er så lang tid mellom når de blir sluppet på kino for så dvd/bluray, men at i resten av verden så ligger man flere måneder bak sendeskjemaet til USA. Jeg ser stadig vekk at filmer blir sluppet ut for full hd nedlastning tidligere eller sånn cirka samtidig som filmene kommer ut på kino i Norge.

 

For ikke snakke om tv programmer, hvor norge gjerne ligger 1-3 sesonger etter usa, helt fjernt...

 

Istedenfor å jakte ned de minste pirater burde de hele konsentrere seg om å distribuere filmene verden rundt for lik lansering.

 

Mennesker vil ha ting med en gang, vi er utålmodige, men samtidig forventer de av oss at vi skal vente..

Lenke til kommentar

VOD som er tingen, skjønner ikke at de skal drive å bruke store resurrser for å lage Dvd og Bluray filmer når man ved hjelp av noen tastetrykk kan få filmen inn i sin egen stue istedet for å stikke ned på hjørnet å leie filmen som kanskje allerede er utleigd.

 

Er forøvrig lenge siden jeg leide en film, ikke har jeg noe særlig med Dvd'er eller Bluray filmer heller, jeg er litt anti Nordmann sånn sett, da de fleste Nordmenn er så eiesyke at de absolutt må ha fysiske ting stående og hvorfor må de det? det har jeg ikke skjønnt helt må jeg si.

 

Er det liksom for at en special edition blir ekstra mye verdt eller noe? neppe med dagens volum på spesialutgaver iallefall.

 

Men uansett 350,- for å få en film på Vod var i overkant mye, tror ikke dette kommer til å stagge piratkopieringen heller øke den.

Lenke til kommentar

Jeg tror vi kan slå fast med en gang at dette ikke vil bli noen stor suksess. Først og fremst er prisen helt hinsides. Jeg regner med at de forsvarer det med at man kan være mange som ser filmen sammen og at man slipper å kjøpe hver sin kinobillett. Men, selv om man er fire blir det dyrere enn kinobilletter.

 

For det andre har de valgt en skikkelig møkkafilm. Tower Heist ligger an til å bli en skikkelig kalkun, og jeg tviler på at et stivpriset VOD-alternativ vil hjelpe på det.

Lenke til kommentar
For ikke snakke om tv programmer, hvor norge gjerne ligger 1-3 sesonger etter usa, helt fjernt...

 

Du ligger litt etter selv, skjønner jeg.

 

Det er ikke mange serier som sendes en hel sesong senere i Norge enn i USA i dag. Lost og 24 ble f.eks. sendt 2-3 uker etter USA. Enkelte episoder ble sendt 5 dager etter.

 

Siden seriene bare så vidt har begynt i USA, så blir det litt vanskelig å sammenligne akkurat nå. Men,

Two and a Half Men hadde sesongpremiere på TV3 i går, tre uker etter den amerikanske premieren.

 

TVNorge begynner med CSI i desember, 11-12 uker etter USA. CSI NY kommer i november, 7-8 uker etter USA. et ikke når de starter opp igjen med CSI Miami. Heller ikke sikker på når de kommer i gang med Big Bang Theory, men siste episode av sesong 3 ble ikke sendt så veldig lenge etter USA.

 

Husk også at det "bare" produseres 24 episoder pr. sesong, og at en sesong varer i ca. 40 uker. I Norge er det ikke så vanlig at seriene tar pause utenom jul og påske, så vanligvis vil vi ta innpå USA i løpet av sesongen.

 

De seriene det er størst forsinkelse på (på åpne kanaler), er serier som betalkanaler som f.eks. Canal+ har kjøpt enerett til (f.eks. True Blood og Entourage), og her er det premieredatoen til betalkanalen som skal telle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...