Gå til innhold

Slik kan iPad få Android-apps


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er skeptisk til emulatorer som påstår at de ikke påvirker ytelse. Og så sier de at det er fordi det er så tett integrert med Android. Men det er vel strengt tatt vertsplattformene den må være tett integrert med...

 

Og så har et hvert OS et begrenset sett med tjenester. Hvordan håndterer Dalvik applikasjoner som er avhengig av systemkall som ikke finnes i iOS?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg er skeptisk til emulatorer som påstår at de ikke påvirker ytelse. Og så sier de at det er fordi det er så tett integrert med Android. Men det er vel strengt tatt vertsplattformene den må være tett integrert med...

Det er jo ikke en emulator, men en implementasjon av Dalvik ( java-lignende motor)for ios.

Lenke til kommentar

Kan umulig se for meg at dette kommer på appstore. Og hvorfor skulle man egentlig ville ha det? Mangler appstore noe som marked har? Utenom en del risky malware selvsagt.

 

Appstore mangler apper som gjør det mulig å tilpasse mobilen. På android finnes det custom launchere, lockscreen, dialer, sms program og mye mer! Du kan kalle meg en android fanboy hvis du vil, men jeg vet at iOS er at veldig bra OS. Det er bare ikke tingen for meg. Hvis du bruker en Android mobil som en iPhone, det vil si ingen widgets ingen tilpasninger, bare masse snarveier til spillene dine, da har du det faktisk bedre med en iPhone. Hvis du derimot liker å tilpasse og endre mobilen din, da bør du ha Android.

Lenke til kommentar

Kan umulig se for meg at dette kommer på appstore. Og hvorfor skulle man egentlig ville ha det? Mangler appstore noe som marked har? Utenom en del risky malware selvsagt.

 

 

Tasker/Locale, Autostarts, ROM Manager, SetCPU, Titanium Backup/MyBackup, AdFree, Root Explorer e.l. Men alle disse krever jo en tilgang til systemet som iOS aldri vil tillate. Så, det er nok ikke stort man går glipp av. Malware velger man forresten selv om man vil installere. :)

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Jeg er skeptisk til emulatorer som påstår at de ikke påvirker ytelse. Og så sier de at det er fordi det er så tett integrert med Android. Men det er vel strengt tatt vertsplattformene den må være tett integrert med...

Det er jo ikke en emulator, men en implementasjon av Dalvik ( java-lignende motor)for ios.

My bad. Da er det en runtime, og problemstillingen vs. native applikasjoner er vel den samme.

 

Og med mindre app'ene er tilpasset systemkallene som faktisk finnes i iOS, så hjelper det vel lite at muligheten finnes i Android? Eller er det noe jeg ikke har forstått her?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ja, huff så forferdelig om de som skulle ønske det fikk muligheten. Valgfrihet er jo noe skikkelig dritt. Når det er sagt ser ikke jeg personlig poenget.

 

Valgfrihet får man ved å kjøre en standard jailbreak, et slikt program som dette kan bare kjøre android applikasjoner, men såklart ingen widgets, launchers og ting som forandrer home.. Og dermed er det fullstendig ubrukelig

Lenke til kommentar

Valgfrihet får man ved å kjøre en standard jailbreak, et slikt program som dette kan bare kjøre android applikasjoner, men såklart ingen widgets, launchers og ting som forandrer home.. Og dermed er det fullstendig ubrukelig

En ting er at det ikke burde være nødvendig med jailbreak for å oppnå valgfrihet, en annen ting er at valgfrihet finnes på flere nivåer. Innlegget mitt var svar til forrige poster, og poenget var at ingen tvinger vedkommende til å bruke "dritten" selv om den finnes, men at de som nå uansett grunn måtte ha lyst likevel burde få lov.

Lenke til kommentar

Valgfrihet får man ved å kjøre en standard jailbreak, et slikt program som dette kan bare kjøre android applikasjoner, men såklart ingen widgets, launchers og ting som forandrer home.. Og dermed er det fullstendig ubrukelig

En ting er at det ikke burde være nødvendig med jailbreak for å oppnå valgfrihet, en annen ting er at valgfrihet finnes på flere nivåer. Innlegget mitt var svar til forrige poster, og poenget var at ingen tvinger vedkommende til å bruke "dritten" selv om den finnes, men at de som nå uansett grunn måtte ha lyst likevel burde få lov.

 

Du har jo valgfrihet på iOS akkurat som du har valgfrihet på android, det er innenfor de begrensninger utviklerene har satt dem. På begge må du roote og jailbreake for å oppheve mange av disse begrensningene.

Lenke til kommentar

Jeg har vel heller ikke sagt noe annet? Jeg kunne godt lagt til "...eller roote en Android telefon" i den første setningen, men siden tråden er mest relatert til iSfæren holdt jeg meg der. Man kan gjerne diskutere om begrensningene i kOS & app store, eller Android & market er for restriktive, eller om de er restriktive nok, men det var fortsatt ikke poenget mitt.

Lenke til kommentar

Ja, huff så forferdelig om de som skulle ønske det fikk muligheten. Valgfrihet er jo noe skikkelig dritt. Når det er sagt ser ikke jeg personlig poenget.

 

Valgfrihet får man ved å kjøre en standard jailbreak, et slikt program som dette kan bare kjøre android applikasjoner, men såklart ingen widgets, launchers og ting som forandrer home.. Og dermed er det fullstendig ubrukelig

Men før du får den valgfriheten du skal fram til, så må dere akseptere ustabiliteter også. Så da faller jo deres argument på at iOS er så stabilt og slikt bort da :!:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...