Gå til innhold

Corsair rir videre på vannkjølingsbølgen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

H70 Core videreutvikling av H70? Og så er viftene fjernet?

Og det er mange som allerede har kald luft inni pc'n, kald nok til å bruke disse som exhaust, så hadde vært fint å ha slangene stikke ut på andre siden, sånn at man slipper å sette logoen opp ned eller sidlengs. Og ja, jeg stemmer også for modulære kabler, så kan man trekke radiatoren på utsiden

 

Men viftene!?

Lenke til kommentar

Hva slags vifte vil dere ha anbefalt til H70 Core da? Innrømmer glatt jeg ikke har peil på vannkjøling, men det ser veldig interessant ut.

Noctua sine mottryksvifter er av suveren kvalitet i hvert fall. :yes:

 

Ellers ser jeg ikke hvorfor corsair skulle laget mulighet for å utvide settet sitt selv. Da vil de miste sikkerhetsaspektet sitt, og da kan du like godt kjøpe og sette sammen ditt eget sett egentlig. Med en gang man skal utvide, og sette fast klammer og slanger selv, så oppstår problemer med lekasje osv.. Har man en ny PSU, og litt flaks så er det dog ikke noe problem med litt smått lekasje som folk kanskje tror. Ved enhver feil så skrur PSU'en av seg med en gang, og med mindre vannet treffer høyspennings-kretser, som gjør at kortslutningen kanskje ødelegger kretser før PSUen får tid til å skru seg av, så vil det gå bra i de fleste tilfeller.

 

 

Lenke til kommentar

Hva slags vifte vil dere ha anbefalt til H70 Core da? Innrømmer glatt jeg ikke har peil på vannkjøling, men det ser veldig interessant ut.

 

Scythe Gentle Typhoon er også svært gode radiatorvifter. De er vel muligens også de viftene folk flest i vannkjølingsmiljøene sverger til.

 

Nå finner jeg ikke ut av finnetettheten til H70 Core sånn på sparket, men Scythe GT AP15 1850rpm burde fungere fint uansett. De undervolter også veldig bra så tilkoblet viftekontroller el. behøver de ikke å høres.

Lenke til kommentar

Jeg synes Corsair burde få designet en 380mm-radiator vannkjøler til bruk i 800D-kabinettet og andre kabinetter med plass til så store radiatorer. Hadde jo fått arvorlig god CPU-kjøling. Nå har kanskje ikke de fleste folk 320mm med vifte-plasser i topp av kabinett. Men det hadde jo vært en morsom kjøler for dem som vil klokke CPU.

Lenke til kommentar

Hmm.. Desverre blir disse lukkede vannkjølingsløsningene uinteressante for meg. Corsair prøver, men LINK frister ikke fordi det er for omfattende (på papiret ser det hvertfall slik ut). Skulle likevel likt å se en review på det når det er lansert.

 

Jeg finner heller ingen data på hvilken type pumpe de bruker, så jeg synes det er litt sketchy.

 

Uansett, min mening om disse produktene er at det ER og BLIR en gimmick. En NH-D14 eller Silver Arrow vet jeg av erfaring, presterer i gjennomsnittet like bra, eller bedre for en langt rimligere penge, både mot H80 og H100 (ca ~ 300 kr rimligere). Synes ikke at ytelse mot pris kan forsvares.

Lenke til kommentar

 

Fordi den mest sannsynlig blir alt for stor! Storebror til H100 må vell bli trippel radiator.. Få som har plass til det...

 

Ingenting å hente på bedre blokk eller bedre radiator altså?

 

Nei, absolutt ikke!

__________________________________________________________________________________________

 

Bah, tenkte ikke i de baner.. Tenkte mer på større osv... Bedre blokk og radiator hadde vært noe på alle modellene! :)

Lenke til kommentar

Litt skeptisk til disse, da flere (antakelig en liten prosentandel i den store sammenhengen, men likevel...) har opplevd å få lekkasjer rett ut av eska... Og uten garanti mot slikt må man ha en god forsikring... Sjansen for et kostbart uhell er nok mindre med en god luftkjøler som f.eks. Noctua sine, så jeg vil holde meg til dem fremover og anbefale det samme til alle andre.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Litt skeptisk til disse, da flere (antakelig en liten prosentandel i den store sammenhengen, men likevel...) har opplevd å få lekkasjer rett ut av eska... Og uten garanti mot slikt må man ha en god forsikring... Sjansen for et kostbart uhell er nok mindre med en god luftkjøler som f.eks. Noctua sine, så jeg vil holde meg til dem fremover og anbefale det samme til alle andre.

 

 

Har ikke Corsair en garranti mot at slikt skal skje da?

 

Hvis min H60 nå mot formodning skulle begynt å lekke, hadde Komplett rimelig kjapt fått en telefon. Regner med jeg hadde fått ny/dekt skadene det hadde forårsaka...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...