Gå til innhold

Streng piratlov er på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Piratvirksomhet er et direkte resultat av mangelen på multimedieinnhold til realpriser. Mengden av nedlastet musikk har stupt med spotify. Vi ser at steam har en lignende rolle i spillbransjen, selv om prisene her fortsatt er langt over realprisen til produktene.

 

Å slå ned på pirater bidrar bare til et overvåkningssamfunn, hvor menneskers rettigheter frafaller. Tilbyderne av multimedieinnhold må presentere et reelt alternativ til piratene, hvis de ønsker å profitere fra produktene sine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener også at dette er helt feil måte å stoppe piratvirksomhet.. Jeg hadde lett betalt opptil 100 kr/mnd for å fritt kunne sett de filmene og høre på den musikken jeg vil.. Vi mennesker vil gjøre det som er lettest, og det enkleste er ikke å dra til byn å kjøpe en rådyr film med et minimalt utvalg.

Skal sjekke ut speedbox, og vurdere voddler..

Lenke til kommentar

Nei huff, glad jeg ikke laster ned via torrents, som er usikert og treigt. Er en grunn til at Usenet er mye bedre, blandt annet fordi ingen kan finne ut hva du laster ned og fordi du alltid laster ned på maks hastighet.

 

Er ikke regel nummer 1 for UseNet at man ikke snakker om UseNet? :innocent:

 

Torrent er ikke treigt. I såfall er det trackeren du bruker som har treige klienter.

Lenke til kommentar

Nei huff, glad jeg ikke laster ned via torrents, som er usikert og treigt. Er en grunn til at Usenet er mye bedre, blandt annet fordi ingen kan finne ut hva du laster ned og fordi du alltid laster ned på maks hastighet.

 

Er ikke regel nummer 1 for UseNet at man ikke snakker om UseNet? :innocent:

 

Torrent er ikke treigt. I såfall er det trackeren du bruker som har treige klienter.

 

Huh? Snakker du til meg? Jeg har ikke UseNet og er svært fornøyd med torrent-nedlasting.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ønsket om å få kjøpe/abonnere på de siste filmene og seriene er bare en utopi. Det er rett og slett bare å glemme de neste 20 årene. Mediebransjen er så fordømt sidrumpa at det kommer IKKE til å skje. Det er bare å jobbe videre og forbedre/utvide piratløsningene enn så lenge. De (i all hovedsak) amerikanske interesseorganisasjonene vil tilbake til 90-tallets distribusjonsmodell, der de kan ha sonesperrer samt selge produktene så dyre de vil etc.etc. I deres hoder er det helt naturlig at et land som f.eks. Norge må vente i 6 måneder etter premiære i USA før vi får allernådigst lov til å se samme filmen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...