Gå til innhold

Anmeldelse: Forza Motorsport 4 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min del har den nye dekkfysikken vært ganske merkbar. Jeg driver mye med drifting i Forza 4, og det er noe ganske annet enn drifting i forrige spill Det er langt mer krevende og uforutsigbart - og mye mer moro.

 

Du må forresten sjekke Rivals-tida di på Top Gear-banen i Kia Ceed, Aasgaard. Tror det er noen som har slått den. ;)

 

Det er jo potensiale for å vinne ganske mye penger på Rivals-løp, og det er en grei måte å tjene raske penger på. Førsteplass i et Rival-løp er så langt verdt opp til 50 000 credits, som er nok til å trimme mye, mye på de fleste biler. Kan vel være at det blir enda mer å vinne med flere spillere på listene. Rivals-løpene er virkelig et friskt pust, og vel det jeg har brukt nesten mest tid på i spillet til nå.

Lenke til kommentar

Ah dette er noe å glede seg til, men personlig syns jeg de kunne droppet Kinect støtte til spillet. For det første så er dette et sim spill, så uansett om man er en casual eller en hardcore Forza spiller så blir man fort vandt til kontrollern, syns styringa med Kinect er som å banne i kirken. Så i stede for Kinect støtte kunne de heller ha fått til dynamisk vær, dette er noe vi Forza fans har savnet ganske så lenge, men som de også sa at de fokuserer mer på spill opplevelsen en at været skal ødelegge for grafikken. Forza 4 kunne heller hatt main fokus på Autovista og ikke i selve kjøringa, for Kinect er ikke optimal nok til å registrere små bevegelser, derfor igjen så blir halve kontrollen slitsom.

Lenke til kommentar

Jeg drifter omtrent like godt som jeg spiller trekkspill, men jeg synes som sagt at bilene virker noe mer nervøse nå. Så det er nok en forskjell, men jeg synes kanskje de har brukt mye tid på å reparere noe som ikke var ødelagt. Jeg så du hadde god flyt på driftinga di, tror du har gjort det noen ganger før. Skal plukke opp Top Gear-utfordringen når jeg får tid. :)

Lenke til kommentar

Utrolig at det ikke går an å ha ett eneste bilde innenfra når man kjører.

Man befinner seg inne i bilen 99% av tiden - det er slik spillet ser ut - allikevel velger man å vise noen fancy close-up bilder og noen outside-view bilder. Det forteller meg 0 hvordan spillet ser ut - hvordan grafikkmotoren er.

 

My 0,2$

Lenke til kommentar

Er enig i det, spesielt med tanke på at en del spill (slik som dette) ser betydelig penere ut i fotomodusen hvor slike bilder er hentet fra. Men det er ikke like enkelt å diske opp med egne screenshots fra konsollspill, så da blir man ofte avhengig av de man får i pressekit og lignende.

Lenke til kommentar

Gleder meg stort, bryr meg ikke hva anmeldere gir spillene jeg har lyst på!

Skal bruke Kinect til Head tracking og autovista. Men å styre en bil med Kinect, neitakk! Da holder det nok med en kontroller!

 

Forza Motorsport 4 kommer til dekket bord, blir det beste bilspillet iår og mest sannsynlig det beste denne generasjonen ;)

Endret av iToMaN
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette spillet skal kjøpes så fort jeg har råd til å bruke penger på ratt og pedaler, som dessverre koster ca 5000,- til xbox'en. Forbedret dekkfysikk er hvertfall jeg glad for, da dekkfysikken i 3'eren var ganske så middelmådig.

 

Turn 10 samarbeider med Fanatec denne gangen og har laget en egen Forza Motorsport-serie. Pris for CSR-ratt med pedaler er 280 euro, eller ca 2100,- +mva. http://www.fanatec.de/webshop/new_eu/product_info.php?cPath=21&products_id=100&osCsid=f6d6016b1acc5f67eb2b129fc418834f

 

Ellers er jeg spent på Forza 4. Demoen føltes veldig bra og bedre enn allerede gode Forza 3. Når man kjører F430en i høye hastigheter føles bilen akkurat så herlig "på kanten" over bakketopper og ujevnheter eller når man svinger og legger vekt på understellet som den skal gjøre. Meget meget bra. En annen ting, og der man kan SE stor forskjell fra FM3 er på lyssettingen. Se f.eks på hvordan sol og skygge slår over dashboardet inni bilen.

 

Når det gjelder headtracking med Kinect så har andre anmeldere rapportert at det fungerer meget bra og at det er så intuitivt at man glemmer hele funksjonen etter kort tid. Man vrir hodet naturlig for å se inn i svingen som man ville gjort på landeveien. Får sjekke selv når spillet er i 360en.

 

Har forhåndsbestilt og gleder meg masse til å prøve alt i FM4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...