Gå til innhold

Samsung vil stoppe iPhone 4S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er bra at Apple får gå igjennom litt de også. Men på den andre siden kommer vel denne krigen mellom disse to stor-selskapene aldri til å ta slutt.

Har en iPhone 4, men etter oppførselen Apple har hatt, vil jeg ikke kjøpe et produkt fra Apple igjen.

 

Dog. Jeg kjøper ikke noe nytt før mobilen jeg har nå blir ødelagt/tar kvelden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får håpe de vinenr fram, man får en settlement der alle parter skjønner at saksøkingstullet må ta slutt, og alle lar hverandre være i fred...

Jeg skjønner fortsatt ikke helt dette. Hvis noen saksøker og faktisk vinner, hvordan skal det få dem til å skjønne at slike søksmål er tull? Det er vel bedre om de taper? (Og aller best om de ikke får saksøke for slikt tull...)

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når man vet man ikke har rettslige bein å stå på, prøver man febrilsk å gå rettens vei for å utsette konkurrentenes lanseringer til man har sluppet sitt eget produkt.

 

Mhm, er synd å se Apple falle til et slikt nivå istedet for å fokusere på det de kan best, nemlig å produsere Tech Lite produkter for massene.

 

Kanskje denne vekkeren fra Samsung får de til å våkne opp, og tilbake i rett spor.

Lenke til kommentar

Får håpe de vinenr fram, man får en settlement der alle parter skjønner at saksøkingstullet må ta slutt, og alle lar hverandre være i fred...

Jeg skjønner fortsatt ikke helt dette. Hvis noen saksøker og faktisk vinner, hvordan skal det få dem til å skjønne at slike søksmål er tull? Det er vel bedre om de taper? (Og aller best om de ikke får saksøke for slikt tull...)

 

Geir :)

 

Om bare den ene siden får seg enn på trynet, så har ikke den andre tapt noe som helst, om begge sider får seg noen kraftig lusinger uten å få noe som helst ut av det, så tenker de seg kanskje om før de begynner neste gang.

 

AtW

Lenke til kommentar

Får håpe de vinenr fram, man får en settlement der alle parter skjønner at saksøkingstullet må ta slutt, og alle lar hverandre være i fred...

Jeg skjønner fortsatt ikke helt dette. Hvis noen saksøker og faktisk vinner, hvordan skal det få dem til å skjønne at slike søksmål er tull? Det er vel bedre om de taper? (Og aller best om de ikke får saksøke for slikt tull...)

 

Geir :)

 

Hvis noen saksøker, med slike idiotiske søksmål(der er vi enige), og får et produkt fjernet fra ett par markeder, skal da motparten ikke forsvare seg? Hvis mulighetene til å forsvare seg er redusert til et motsøksmål, mener du da at det fremdeles er feil å forsvare seg?

Jeg mener Apple får som fortjent, og jeg håper de får gjennomgå så det svir...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om bare den ene siden får seg enn på trynet, så har ikke den andre tapt noe som helst, om begge sider får seg noen kraftig lusinger uten å få noe som helst ut av det, så tenker de seg kanskje om før de begynner neste gang.

Joda, jeg ser den. Men de kan fortsatt mene det er verd det, så lenge de vinner minst like ofte som motparten. Og det som verre er, de kan møte noen senere som ikke har noen patenter å svare med og derfor ikke kan forsvare seg.

 

Hvis Samsung får stoppet iPhone 4S, kommer Apple til å være desperat og kommer sikkert til å "forhandle" med Samsung om å droppe saksmålene..

Jeg ser folk spekulerer i det. Jeg klarer ikke helt å se for meg at Apple ikke har tatt et motsøksmål med i beregningen og kan leve med det.

 

Hvis noen saksøker, med slike idiotiske søksmål(der er vi enige), og får et produkt fjernet fra ett par markeder, skal da motparten ikke forsvare seg? Hvis mulighetene til å forsvare seg er redusert til et motsøksmål, mener du da at det fremdeles er feil å forsvare seg?

Det var ikke poenget mitt. (Denne gangen.) Det var at hvis noen saksøker og vinner - uansett begrunnelse - så er ikke det med på å skremme dem fra å gjøre det igjen.

 

Jeg mener Apple får som fortjent, og jeg håper de får gjennomgå så det svir...

Jo takk. Vi har hørt det.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om bare den ene siden får seg enn på trynet, så har ikke den andre tapt noe som helst, om begge sider får seg noen kraftig lusinger uten å få noe som helst ut av det, så tenker de seg kanskje om før de begynner neste gang.

Joda, jeg ser den. Men de kan fortsatt mene det er verd det, så lenge de vinner minst like ofte som motparten. Og det som verre er, de kan møte noen senere som ikke har noen patenter å svare med og derfor ikke kan forsvare seg.

 

Det kan de kanskje, det ideelle hadde jo vært om bådde apple og samsungs saker umiddelbart ble forkastet, men nå er vi i den situasjonen at apple har fått delvis medhold i sine tåpligheter, jo mer dette medholdet koster, jo mindre er sannsynligheten for at slikt fortsetter. Men det er som du er inne på, ikke akkurat en ideell løsning.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Det var ikke poenget mitt. (Denne gangen.) Det var at hvis noen saksøker og vinner - uansett begrunnelse - så er ikke det med på å skremme dem fra å gjøre det igjen.

Geir :)

 

Jeg vil tro Apple vil tenke seg både en og to og tre ganger om før de går til et slikt søksmål igjen, om de skulle få en skikkelig smekk av Samsung i retten nå.

Samsung strakte jo som kjent ut en hånd til Apple, og ville ha dem med på å diskutere hvordan de skulle løse saken på minnelig vis. Men Apple i sin totale arroganse, avviste hånden, og fortsetter å rope høyt, mens de stikker fingrene i ørene. Er det noen du virkelig skulle kritisert i denne saken, så er det Apple, og ingen andre. Men du får deg vel ikke helt til å kritisere Apple, gjør du?

Lenke til kommentar

Jeg vil tro Apple vil tenke seg både en og to og tre ganger om før de går til et slikt søksmål igjen, om de skulle få en skikkelig smekk av Samsung i retten nå.

De får jo ingen smekk av Samsung. De får den av retten. Og det bekrefter jo bare at retten er enig i at slike søksmål har noe for seg.

 

Samsung strakte jo som kjent ut en hånd til Apple, og ville ha dem med på å diskutere hvordan de skulle løse saken på minnelig vis.

Ja, og jeg tror fortsatt at Apple - i likhet med ørten norske forumbrukere - kunne ane konsekvensene av det.

 

Men du får deg vel ikke helt til å kritisere Apple, gjør du?

Nja. Jeg skulle ønske at Apple - og Samsung og alle andre - holdt seg for gode til slikt. Men jeg tror ikke helt på at investoreide selskaper har slike kvaliteter, ei heller at det er så meningsfullt å forvente det. Se på Bill Gates: En av verdens største filantroper, men han trakk seg fra firmaets ledelse når han begynte med det, for ikke å komme i skvis mellom firmaets beste interesse og sine egne.

 

Jeg er tilhenger av å stemme med lommeboken, men da må vi først legge forholdene til rette for at de stemmene veier noe. Og selv da må man jo veie for og i mot. Verden er ikke sort og hvit, den er ulike nyanser av grå, og vi har alle et egoistisk element i våre valg.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...