Gå til innhold

Ny mediespiller kjører Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men litt stiv pris. Apple tv med xbmc spiller alt, til en tredjedel av prisen.

600,- for noe fra Apple?

 

Beklager litt masse redigering her, men jeg var jævlig skeptisk til uttalelsen din, bo1e.

Fant prisen nå (839,- som laveste pris iflg. prisguide), og hvis det funker bra, så er det absolutt en mulig erstatning for HTPC oppsettet mitt. Har det evt. noen ulemper?

Endret av Leftie
Lenke til kommentar

Men litt stiv pris. Apple tv med xbmc spiller alt, til en tredjedel av prisen.

600,- for noe fra Apple?

 

Beklager litt masse redigering her, men jeg var jævlig skeptisk til uttalelsen din, bo1e.

Fant prisen nå (839,- som laveste pris iflg. prisguide), og hvis det funker bra, så er det absolutt en mulig erstatning for HTPC oppsettet mitt. Har det evt. noen ulemper?

 

Utifra hva jeg har sett på XBMC-fora, har den problemer med å takle 1080p MKV uten å få framedrops. Vurderte selv et slikt oppsett, men ble skeptisk idet jeg så 1080p kunne by på problemer. Det er dog en stund siden.

 

Vil anbefale å undersøke nærmere om noe har skjedd på den fronten før du løper og kjøper.

Lenke til kommentar

Det som er synd er at det ikke er noen VIRKELIG gode videoavspillere til android som kan spille over smb enda. BSplayer er fryktelig nært, men den takler ikke 720p på min Sensation overklokka til 1,56Ghz. Så enten må det vesentlig kraftigere hardware til, eller optimalisering mot grafikkbrikke på programvare/driversiden.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Har selv ATV2, og den fungerer helt knirkefritt på 720. Spiller det meste av 1080 i XBMC, men vær obs på at noen kombinasjoner av kodek/bitrate KAN skape gi framedrops.

Har selv en uoffisiell versjon av XBMC som er 5-6 mnd, så mulig dette er fikset i nyere build.

 

Også greit å merke seg at det har vært trøbbel med jailbreak av nyere firwmare. Kjenner ikke detaljene her, men sikkert noen andre her på forumet som kan utdype dette nærmere?

 

Men bare airplay støtten er verd prisen alene. Bruker mobilen og laptop trådløst mot denne, både med spotify og også filmer fra youtube etc. Fungerer utrolig bra.

Lenke til kommentar

Det som er synd er at det ikke er noen VIRKELIG gode videoavspillere til android som kan spille over smb enda. BSplayer er fryktelig nært, men den takler ikke 720p på min Sensation overklokka til 1,56Ghz. Så enten må det vesentlig kraftigere hardware til, eller optimalisering mot grafikkbrikke på programvare/driversiden.

 

Moboplayer spiller 720p knirkefritt på min Samsung Galaxy Tab og Samsung Nexus S...

 

/Espen

Lenke til kommentar

Prisen på Apple TV er $99 i apple store, det er under 600 kr. En ny en her til lands får du for i underkant av 800 kr. Jeg har ikke prøvd voldsomt mye forskjellig mediaspillere, men av det jeg har prøvd så er XBMC utvilsomt det beste. Man kan styre det meste selv, finnes fantastisk flotte skins, automagisk identifisering av samlingen din mot databaser på nett, luddi remote app til mobilen og sikkert mye mer. Airplay er visst et stort pluss også, har ikke brukt det selv.

 

rip steve jobs forresten.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Man kan da fint installere apps på Apple TV 2 også, kjøpte meg en slik i norske Apple Store på lanseringen, og har gjort en del research på den.

 

Innganger:

2-pols strøm.

HDMI

Optisk SPDIF

microUSB

10/100 nettverksport

 

Pakken:

Apple TV 2 i Apple Store: 849,- ink. frakt.

3m optisk lydkabel fra cableworld 69,-

2m microUSB-kabel fra cableworld 39,-

 

Kan jailbreakes (untethered) både med iOS 4.3/4.4(iOS 5) sjekk her for mer info: http://www.appletvhacks.net/2011/07/19/how-to-jailbreak-apple-tv-2-on-ios-4-3-or-ios-5-beta-with-seas0npass-0-7-7-untethered/

 

Jeg har planer om å kjøre XBMC på min, men man kan også få den orginale avspilleren som følger med til å spille mkv etc, sjekk her for mer info: http://firecore.com/atvflash-black

Endret av Xstasy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...