Gå til innhold

Ny iPod Touch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er forskjellen på ipod touch 4g og 5g etter at man har installert ios 5 på ipod touch 4g (bortsett fra fargen)?

 

Lurer litt på det samme bare med iPod Nano.

Det som ble vist frem på konferansen var jo en tilsynelatende identisk iPod Nano som den modellen vi har hatt det siste året, men de omtalte den som en "ny" iPod Nano og derfor lurer jeg på om vi faktisk blir nødt til å kjøpe den nye versjonen bare for å gå fra programvare v1.x til programvare v2.x?

 

Eneste forskjellen på det de viste frem med "nye" Nano er jo ting som går på programvare og sånt burde vell eksisterende kunder forvente å få som en programvareoppdatering?

Lenke til kommentar

Må si at Nano burde ha kommet med innebygget bluetooth! Den er så liten og lekker at man kan ha den som et armbåndsur, men hvor kult er det om man kobler til et par vanlige hode-telefoner? Men med innebygget blåtand med støtte for trådløse hodetelefoner hadde det jo faktisk vært utrolig kuult! Å få lagt inn en blåtann-krets burde vel verken koste så mye ekstra eller kreve veldig mye mer plass? Men ville gjort underverker med brukervennligheten!

Lenke til kommentar

Med andre ord ingen ny iPhod Touch (eller Nano) egentlig? Prisendring og farge er eneste forskjellene, og det er verdt en egen artikkel?

 

Prisreduksjon burde for øvrig være en kontinuerlig affære i stedet for at Apple sitter i en dikteringsfunksjon hvor de hindrer konkurranse (ved at salgsstedene ikke selv får bestemme pris og dermed konkurrere seg imellom).

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på ipod touch 4g og 5g etter at man har installert ios 5 på ipod touch 4g (bortsett fra fargen)?

Det er vel strengt tatt HW som kaller dette en ny iPod Touch, ikke Apple. Det er ingen andre forskjeller å snakke om, og de sa det heller ikke såvidt jeg fikk med meg.

 

Geir :)

 

Det er vel strengt tatt Apple som kaller dette en ny iPod touch, ikke HW. På applestore står det ny/new over iPod touch. Det samme med iPod nano og iPhone (på .com).

Lenke til kommentar

Lurer litt på det samme bare med iPod Nano.

Det som ble vist frem på konferansen var jo en tilsynelatende identisk iPod Nano som den modellen vi har hatt det siste året, men de omtalte den som en "ny" iPod Nano og derfor lurer jeg på om vi faktisk blir nødt til å kjøpe den nye versjonen bare for å gå fra programvare v1.x til programvare v2.x?

 

Eneste forskjellen på det de viste frem med "nye" Nano er jo ting som går på programvare og sånt burde vell eksisterende kunder forvente å få som en programvareoppdatering?

Det eneste nye med iPod nano er prisen og at man ikke lenger trenger en dongle for Nike+.

Ja, resten er bare en programvareoppdatering - og ja, det kan like gjerne gjøres tilgjengelig for brukerne av dagens iPod nano (6G). Det er akkurat det Apple har gjort. Jeg oppgraderte min iPod nano 6G i går til versjon 1.2 og fikk da alle de programvaremessige forbedringene som f.eks. flere klokkeutseender og muligheten for større ikoner (det er et valg om man vil ha disse nye store ikone, eller om man vil ha det slik det var før med 4 ikoner per "side").

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...