Gå til innhold

Radeon 7000 kommer trolig ikke før 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette stemmer veldig godt med hva jeg har hørt av andre som jobber i bransjen, og hva jeg selv har sagt lenge. Det blir ikke noen 28nm produkter fra noen av produsentene før Q1 2012.

 

 

Støtter heller opp om lillebror nVidia enn storgutta i AMD.

Ehh... Nvidia er fremdeles større enn AMD hvis du ser på børsverdi.

Lenke til kommentar

Aldri sett på Nvidia som lillebror i grafikkmarkedet. Men ser man på markedet, så er ikke AMD tilstede der nyutvikling har skjedd de siste årene, tenker da på tablet, smarttelefon, netbooks, ultrabærbare. AMD kan ikke bare holde tritt med desktopsatsingen når markedet blir mindre og mindre. Så kudos til Nvidia for å satse på flere markeder og gjøre det bra, og til AMD, step it up.

Lenke til kommentar

Aldri sett på Nvidia som lillebror i grafikkmarkedet. Men ser man på markedet, så er ikke AMD tilstede der nyutvikling har skjedd de siste årene, tenker da på tablet, smarttelefon, netbooks, ultrabærbare. AMD kan ikke bare holde tritt med desktopsatsingen når markedet blir mindre og mindre. Så kudos til Nvidia for å satse på flere markeder og gjøre det bra, og til AMD, step it up.

 

Savner mer kvalitet hos nvidia sine produkter...

Spesielt gpuer som 460, 470, 480, 560 560ti, 570, 580 og 590

Endret av noctua_nh-d14
Lenke til kommentar

Savner mer kvalitet hos nvidia sine produkter...

Spesielt gpuer som 460, 470, 480, 560 560ti, 570, 580 og 590

Hva er problemet med dem?.. Bortsett fra at 470/480 slukte strøm og var varmeovner er de jo stort sett kurante. Ganske lang liste du kom med der og.

 

Skjer ofte at både nye skjermkort og prosessorserier blir utsatt. For de som har vært med og lekt "vent-på-den-nye-generasjonen" mange nok ganger er ikke dette noe nytt eller uventet. Litt kjipt er det jo. I mitt tilfelle stort sett fordi det kan ta litt lenger tid før nåværende generasjon faller i pris og jeg kan kjøpe nok et 6950 for CF.

Lenke til kommentar

Aldri sett på Nvidia som lillebror i grafikkmarkedet. Men ser man på markedet, så er ikke AMD tilstede der nyutvikling har skjedd de siste årene, tenker da på tablet, smarttelefon, netbooks, ultrabærbare. AMD kan ikke bare holde tritt med desktopsatsingen når markedet blir mindre og mindre. Så kudos til Nvidia for å satse på flere markeder og gjøre det bra, og til AMD, step it up.

 

Joda. AMD sine nye APU-er er vel genuine nyvinninger? Tror du vil se noen slike i tablets fremover.

Lenke til kommentar

Savner mer kvalitet hos nvidia sine produkter...

Spesielt gpuer som 460, 470, 480, 560 560ti, 570, 580 og 590

Hva er problemet med dem?.. Bortsett fra at 470/480 slukte strøm og var varmeovner er de jo stort sett kurante. Ganske lang liste du kom med der og.

 

Skjer ofte at både nye skjermkort og prosessorserier blir utsatt. For de som har vært med og lekt "vent-på-den-nye-generasjonen" mange nok ganger er ikke dette noe nytt eller uventet. Litt kjipt er det jo. I mitt tilfelle stort sett fordi det kan ta litt lenger tid før nåværende generasjon faller i pris og jeg kan kjøpe nok et 6950 for CF.

 

 

Når amd selger like gode gpuer som nvidia til 1000 kroner mindre har nvidia et problem.

Derfor er det en lavere kvalitet på de siste generasjonene til nvidia, i forhold til amd.

Lenke til kommentar

Aldri sett på Nvidia som lillebror i grafikkmarkedet. Men ser man på markedet, så er ikke AMD tilstede der nyutvikling har skjedd de siste årene, tenker da på tablet, smarttelefon, netbooks, ultrabærbare. AMD kan ikke bare holde tritt med desktopsatsingen når markedet blir mindre og mindre. Så kudos til Nvidia for å satse på flere markeder og gjøre det bra, og til AMD, step it up.

Joda. AMD sine nye APU-er er vel genuine nyvinninger? Tror du vil se noen slike i tablets fremover.

Egentlig ikke. Det er ikke noe nyvinning i noen av AMD sine APU'er. Intel gjør det samme i Sandy Bridge, det samme gjelder utallige ARM-prosessorer. Det som er AMD sin sterke side er at de leverer god ytelse sammenlignet med andre, men dette er ikke en nyvinning, det er en evolusjon.

 

Problemet til både AMD og Intel er at tablet og mobil-industrien ikke ønsker x86 inn i produktene sine. ARM gjør allerede en meget god jobb her, og har iallefall så langt vært mer energieffektiv. Både Intel og AMD (ATI) solgte ut de delene av firma som jobbet med ARM.

 

Raptor' timestamp='1317385758' post='18381638']Ehh... Nvidia er fremdeles større enn AMD hvis du ser på børsverdi.

Men børsverdi er ingen målestokk på hvordan et selskap gjør det.

Nja... Både og, men aksjekurs styre også av hvordan selskapet gjør det. For AMD sin del så ser siste kvartal rett og slett ille ut.

 

AMD reduced its sales expectations for the third quarter from about $1.73 billion to roughly $1.65 billion, blaming manufacturing issues at its spun-out production arm, now known as GLOBALFOUNDRIES.

 

A slow ramp-up of next-generation manufacturing technologies has limited the supply of AMD's newest and most profitable processors. Moreover, the problematic production lines also share some tools with facilities to make older products, which slowed down production of last-generation chips as well. And the very newest server chip, codenamed Interlagos, shipped later in the quarter than AMD had planned, tightening the revenue and margin belts again.

http://www.fool.com/investing/general/2011/09/29/ouch-amd.aspx

 

AMD har kjempestore utfordringer med GF sin 32nm prosess. Yields, spesielt på Fusion-produkter (Llano) er langt under hva det burde være, dette er dårlig nytt for AMD hadde trengt denne boosten frem til Intel kjører ut Ivy Bridge som igjen kommer til å ligge en generasjon forran i produksjonsprosess, samt en kraftig oppdatering på GPU-delen. I tillegg til dette så er også "Bulldozer" forsinket, og både TSMC og GF sliter med yields på 28nm som skal brukes av neste generasjon GPU'er. Det hjelper heller ikke at det har vært veldig turbulent i AMD sin ledelse de siste måndene, og flere veldig dyktige folk har forlatt AMD. Det ble veldig mye doom & gloom her, men AMD har betydelige utfordringer foran seg...

 

Så for å vende tilbake til LoveAmiga sin påstand, jeg vil egentlig si det motsatte: "Støtter heller opp om lillebror AMD enn storgutta i Intel/Nvidia". Selv om jeg må innrømme at jeg selv kjøper det som gir best ytelse uten å se alt for mye på prisen.

Lenke til kommentar

nVidia er kongen i high end spill, proffe skjermkort og superdatamaskiner. Altså markeder med lite volum. De jobber riktignok også i andre segmenter, men her møter de sterkt prispress og konkurranse. I tillegg vil deler av skjermkortmarkedet reduseres etterhvert som Intel og AMD integrerer dette i CPU`en.

 

AMD eksisterer i både CPU og GPU-markedet (med alt som hører til av brikkesett osv.), samt at de har en viss eierandel i selve produksjonen. De kommer til å være med når GPU`er integreres i CPU`en, og de er sterke i markedet for dedikerte skjermkort. De konkurrerer sterkt mot både Intel og nVidia, noe som i seg selv er imponerende for et så "lite" firma.

 

Jeg har derfor større tro på fremtiden til AMD enn fremtiden til nVidia ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...