Gå til innhold

Football Manager 2012 krever Steam (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg legger det inn i steam uansett, men jeg ser at det kan være et problem for mange.

 

Leste på VG (tror jeg) at dersom 25 % av dem som laster ned spillet nå kjøper det, så dobles salget av FM. Nå er spillet såpass billig i utgangspunktet, men et argument som blir akseptert av oss som kjøper vil være "om 25 % flere kjøper spillet kan vi senke prisen med 40 % og fortsatt ha samme inntekt".

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke tenke annet at de overvurderer kjøpevilligheten til piratene. Jeg har lastet ned utallige spill som jeg ikke en gang har pakket ut. Samtidig har jeg kjøpt de fleste av de jeg faktisk har spilt... Men oki. Det som er litt dumt med slike utspill er at vi aldri får noen svar i etterkant. Tjente de betydelig mer enn på forrige utgave?

 

For min del har jeg heller ikke noe i mot at de gjør det på denne måte hvis det stemmer at det er en-gangs aktivering som før og man kan spille i offline modus.

Endret av Blank-File
Lenke til kommentar

Sant det, jeg bare ville påpeke det at noen sier at offline mode rett og slett ikke funker, noe jeg ikke har erfart på 8 år med Steam.

PS: på toget kan man betale rundt 25,- og ha Internett-forbindelse helt frem til dit du skal, og på busser nå til dags er det trådløst nett intrigert.

Lenke til kommentar

Sant det, jeg bare ville påpeke det at noen sier at offline mode rett og slett ikke funker, noe jeg ikke har erfart på 8 år med Steam.

Det har skjedd med meg tidligere i år, men det var nok delevis min skyld siden jeg sannsynligvis testet en beta versjon av Steam akkurat da, så da ble det fikset neste gang jeg logget meg på, siden da fikk jeg en oppdatering som fikset det.

Lenke til kommentar

Skrev et innlegg i den tråden som er linket til om at jeg heller ville laste ned ulovlig enn å kljøpe spillet. Fikk så en advarsel om at jeg hadde nevnt piratkopiering i tråden og innlegget var slettet. Jeg sendte melding tilbake om at meningen bak innlegget ikke var at jeg skulle laste ned ulovlig,bare at dette var det det kunne føre til. Så nå er jeg bannet fra Si sine sider for alltid. Fy faen for noen patetiske folk. Blir iallefall ikke kjøp av dette her.

Lenke til kommentar

Du utbasunerer på et offentlig forum at du kommer til å laste ned piratkopi, og reagerer på at de tar affære? Hmmm...

 

Sett fra SI sitt ståsted så vil vel ikke de ha kunder/potensielle kunder som oppfordrer til piratkopiering. Vi anta at du klarer deg fint uten SI-forumet - og at SI klarer seg fint uten brukere som oppfordrer/nevner muligheten til piratkopiering.

Lenke til kommentar

Jeg så det, og det kom i ettertid av advarselen. Hva du skriver offentlig er jo det som teller - og å fortsette å gnage om piratkopiering med en moderator i etterkant kan fort lede til utestengelse. Shit happens. Klarer ikke helt å se at SI har gjort noe fryktelig galt, jeg...

 

Uansett: Jeg jobber ikke i SI, så det er nok ikke meg du trenger å argumentere med. Jeg mener bare at det er (sorry) idiotisk å nevne piratkopiering på et slikt forum.

 

Til svar på ditt opprinnelige spørsmål:

Ja, faktisk - men ikke på grunn av dette.

Lenke til kommentar

Det kom i forkant av utestengelsen, men hvem bryr seg om detaljer amiright.

 

Viser bare den totale uvilje til å diskutere med forbrukerne. Det var poenget mitt, intet annet.

 

edit: Og mye av diskusjonen og argumentene går på piratkopiering så hvorfor det er idiotisk å nevne skjønner jeg ikke. Er jo det som er hele argumentet til SI.

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

Jeg er jo sikkert enig med deg i det meste rundt det temaet, men mener fortsatt at det ikke var lurt å ta det opp på akkurat det forumet.

Det kan jo sitte folk som er uvitende om muligheten til piratkopiering (hører jeg: "yeah right"), og da ønsker ikke SI at folk skal bli påminnet dette.

Uansett vil ikke dette være noe problem for mitt vedkommende. Jeg har Steam og kommer garantert til å kjøpe spillet. Jeg håper jo etterhvert at 2013, 2014, 2015 etc kommer som DLC til en noe rimeligere penge, men det er vel å tro på Julenissen, Jesus, Elvis og Kristin Halvorsen på en gang.

Lenke til kommentar

For meg som allerede bruker Steam så er dette ikke noe issue i det hele tatt, men jeg kan se hvorfor andre reagerer. Det er noe med at når man kjøper produkt X så vil man installere produkt X, ikke produkt X og Y.

 

Det føyer seg inn i rekken av tiltak som gjør piratversjoner med attraktive å spille enn originalene.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...