Gå til innhold

Anmeldelse: FIFA 12 (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Savner litt om mer om singleplayeren... Er en av dem som foretrekker den :) Jeg og en kompis kjører karrieremodus i et x antall maratonøkter i løpet av året og hittill har spillet vært uhorvelig svakt i singleplayer. Den kunstige intelligensen er megasvak og motoren åpner generelt for minimalt med variasjon. Multiplayer er derimot veldig bra.

 

Har det skjedd noe med den kunstige intelligensen? På FIFA 07-11 er det ingen forskjell på hvordan Stoke og Barcelona spiller på Legendary... Dette er mildt sagt promp :)

Lenke til kommentar

Jeg er spent på om de har gjort noen forbedringer på Virtual pro seasons jeg, å bare kunne spille 4 sesonger er jo rimelig kjedelig. Jeg har sikkert fullført den modusen hundre ganger, men jeg kunne tenkt meg en litt fetere versjon av det spillet jeg. Med mer krav, mer utvikling, mer endringer og mer av alt. Det er litt kjedelig når det kun er din spiller som blir flyttet rundt i mellom lagene bl.a.

 

Videre lurer jeg på forskjellen på PC vs Konsoll i år, siden EA har lovt at det ikke skulle være forskjell denne gangen. Jeg spiller kun på PC, fordi jeg uansett kan spille med xbox kontrollene mine. Regner med at det ikke er kommet noen pc versjon til gamer siden den ikke er nevnt. Vil dere få det og vil dere ta en test av det?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvorfor alle skal gjøre narr av utsende til Rooney. han er det vil kaller "Styggbra"

 

Bildeteksten før den om grinchen fra Liverpool forklarer kontrasten.

 

GhostViruz141: Jeg er ikke redaktør, men jeg hater Manchester United, ja.

Bare si til redaktøren at man skal være litt mer nøytral når skal kommentere bilder for et lag han ikke liker. Kritikken kan han spare til selve anmeldelsen ;)

 

 

Og PS: Det er Bayern München ikke Shitpool ;)

 

 

Lenke til kommentar

Virker som Fifa 12 har noen barnesykdommer som for min del gjør spillet litt uferdig.

Bevegelsene til spillere virker litt som et skjellet som dingler i vinden, snodige ting for kommer av den nye fysikkmotoren og kan, eller kan man ikke, velge draktfarge utifra motstanderen? Spilte som City med bortedrakt mot Bayern i rødt istad, har spilt kamper der det helt klart har vært enklere å se forsjell.

Lenke til kommentar

Der har Fifa12 mista meg fullstendig. Alle tidligere Fifa spill har vært morsomt å spille, men utrolig nok ble det ikke sånn med Fifa12. Hadde store forhåpninger til dette spillet men ble overaskende skuffet. Mye av grunnen er vel Tactical Defence som ikke burde ha vært der, da jeg mener dette har ødelagt mye av moroa. Spilt en del online kamper hvor det ikke går ann å skru av TD noe som er helt greit siden det blir fair fra begge sider, men synes man kunne fått valget før man startet kampen av å skru av det. Grunnen til dette er pga av alle de jeg har spilt har ikke gidde å dribble...ikke en gang. Hvorfor? For man trenger det ikke. Man kan bare snurre litt på stikka så har man finta ut hele laget og når man først prøver på noen dribblerier så er løpet kjørt. En annen ting er at spillet virker tregere,ivertfall for min del. Sikkert mange som har andre meninger om spillet og dette var min mening. Fifa12 har potensiale for å være det beste fotball spillet der ute, men ikke for min del. Da er jeg spent på åssen Fifa13 blir.

Lenke til kommentar

Ikke for din del nei. Personlig føler jeg spillet har blitt forbedret. Den nye forsvarmekanikken krever mer tålmodighet, noe som gjør at de typiske "hold inne X og O" spillerne, vil ha problemer med å forsvare seg i Fifa 12. Lærer man seg den nye måten å forsvare seg på, så er det ikke bare å drible seg forbi ved å "snurre på stikka".

Lenke til kommentar

Fatter ikke hva EA Sports har holdt på med i ett år. Selvfølgelige endringer som flere søkeresultater i karrieremodus og flytende overganger foran innkast er omtrent det eneste som gjør dette bedre enn 11. Denne deadline-greia er forsåvidt grei, men ungdomslaget er jo bare tull. Det kan jo ikke ha krevd mer enn en dag koding.

 

Frekvensen av dårlige dommeravgjørelser er enda større enn før. Har blitt snytt for fem-seks straffer allerede og et bare som burde ført til rødt kort for AIen. Fysikksystemet gjør mange teite ting, men når det funker er det forsåvidt bra saker.

 

En annen ting som frustrerer er AIens spill. Generelt virker dette bedre og mindre forutsigbart enn i 11, men hva er greia med ferdigheter? Klarte ikke engang følge en middelmådig League One-spiss med 60 i hastighet, selv om han hadde ballen og jeg var Agbonlahor (som har ca. 95). Hvorfor må AI-en ALLTID jukse i Fifa-spill?

 

Ellers er jo menyene framdeles elendige og stygge. Hva er forresten greia med 10 sekund ventetid hver gang du går inn på team management?

 

Det nye taklingssystemet er forøvrig interessant, bra at det blir oppdatert.

 

Men generelt er jeg misfornøyd, her bruker jeg en anseelig andel av bursdagspengene mine og så møter jeg et spill som overhodet ikke er gøy å spille. FIFA 11 hadde sikkert over 100 feil, noen graverende, men det virker som om 12 har doblet dette antallet. Nå blir det to uker med PES-demoen, hvor de har prestert å sette opp en 5 minutt lang film som ikke kan skippes hver gang jeg går inn på demoen. Men det er i det minste gøy å spille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...