Gå til innhold

Facebook overvåker deg selv om du er utlogget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg registrerte meg i grunnen bare på Facebook fordi de fleste jeg kjente migrerte til FB og aldri mer var på MSN (som var helt greit for min del for å nå folk direkte), Jeg er særdeles lite aktiv, hender jeg mest sender private meldinger. Jeg er liksom ikke av den som skriver meningsløse ting som "Nå drikker jeg et glass vann mens jeg klør meg i rævsprekken" eller at jeg er f.eks er på vei til butikken. Ei heller bruker jeg FB som fotoalbum. Spotify har jeg aldri vært på en gang. Så det er i grunnen lite å hente fra min Fjasbok-side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er særdeles enkelt å hindre facebook i å snoke.

 

Firefox med NoScript installert (som bildet viser en del av).

 

Evt bruke forskjellig nettleser til Facebook. Google Chrome er grei for å bruke flere uavhengige profiler.

 

Men holder det?

Jeg tror du må blokkere mere, når man går inn på hardware.no så besøker du samtidig mange sider.

gfx.no eller tns-cs.net serverene kommer ikke opp i NoScript, med den serveren kan jo logge at du (IP'n) er på hardware.no. Det er vel det tns-cs.net gjør, samler statistikk. Facebook kan se ip'n når du er innlogget og så følge alle steder men går selv uten cookier eller script det holder at "alle" nettstedene legger inn den knappen. Det eneste som hjelper er RequestPolicy og NoScript sammen.

Endret av HWHAsker
Lenke til kommentar

gfx.no eller tns-cs.net serverene kommer ikke opp i NoScript, med den serveren kan jo logge at du (IP'n) er på hardware.no. Det er vel det tns-cs.net gjør, samler statistikk. Facebook kan se ip'n når du er innlogget og så følge alle steder men går selv uten cookier eller script det holder at "alle" nettstedene legger inn den knappen. Det eneste som hjelper er RequestPolicy og NoScript sammen.

 

Det samme tenkte jeg også når det gjelder IP-adressen vår. Facebook har til dags dato stor kontroll over Internett. Så det å bruke Facebook vil nesten bli som å fortelle dem alt mulig om en selv. Det blir nesten å ta over alt.

Man kan vel se på det som en "alien" invasjon, der de "stjeler" informasjon fra oss, og vi har utrolig liten kontroll på akkurat hva de vil ta fra oss.

 

 

Det vi kan gjøre før vi begynner å bruke Facebook i det hele tatt kunne ha vært å bruke en proxy server, men det er jo litt sent nå ettersom de først nå finner ut at facebook overvåker oss(så godt som).

Mon tro hva det neste blir hmm.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...