Gå til innhold

Intel viser fram soldrevet prosessor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på Intel klarer å måle seg med de beste Arm-prosessorene på strømforbruk, så at dette skal bli aktuelt for mobiler skjønner jeg ikke helt, men det skader jo aldri at det er flere som forsker på hvordan man kombinere ytelse og lavt strømtrekk.

Hvorfor tviler du på at Intel skal kunne måle seg mot ARM? Intel er en gigant med den beste produksjonsteknologien og penger til R&D ingen andre kan matche, så ser ikke noen grunn til å tvile. Hva som skjer i fremtiden er selvsagt umulig å si, men er det noen som skal kunne utfordre ARM er det Intel.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Tviler på Intel klarer å måle seg med de beste Arm-prosessorene på strømforbruk, så at dette skal bli aktuelt for mobiler skjønner jeg ikke helt, men det skader jo aldri at det er flere som forsker på hvordan man kombinere ytelse og lavt strømtrekk.

Med near threshold voltage implementasjon i prosessorene vil de nok kompensere godt for x86 ulempen inntil ARM klarer noe lignende, så jeg ser det ikke som usannsynlig at Intel skal klare 2-3 ganger bedre ytelse/watt enn ARM med denne teknologien i et par år. Kombinert med den nye minne-cube teknologien og en skikkelig CPU kjerne kan dette bli spennende. Som Intel selv sier er ikke NTV knyttet til noen spesiell CPU mikroarkitektur og valget av en tidlig Pentium implementasjon var nok begrunnet i at den var enkel å jobbe med som et proof of consept.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...