Gå til innhold

Samletest: Høstens nye nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lista er egentlig sånn jeg forventa den skulle være :)

Så får vi bare vente på at fanboywars braker løs lengere ned :D

 

Helt grei liste, har iPad2 sjøl og er forsåvidt fornøyd med det, men har tuklet litt på diverse Android baserte nettbrett og ser helt klart fordelene - litt upolert OS enda, men potensialet er enormt. Greit med litt frihet også.... Men fanboysene vil nok gå amok ja, og ingen tvil om at eplefolket er klart værst ;-)

Lenke til kommentar

Lista er egentlig sånn jeg forventa den skulle være :)

Så får vi bare vente på at fanboywars braker løs lengere ned :D

 

Hmm ikke helt enig. HTC Flyer er gammel og bruker ikke nettbrettbasert OS heller.

 

Hadde faktisk sett for meg Acer Iconia, Xoom og Eeepad foran den på lista.

 

Lurer litt på dette med alt Galaxy hypet også. Ja den er tynnere og lettere enn de andre. Men i bruk er den treig og luggete. Både Xoom og Iconia er langt mykere og raskere i bruk. Både Xoom og Iconia virker langt mer solide også.

Endret av Revox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lista er egentlig sånn jeg forventa den skulle være :)

Så får vi bare vente på at fanboywars braker løs lengere ned :D

 

Helt grei liste, har iPad2 sjøl og er forsåvidt fornøyd med det, men har tuklet litt på diverse Android baserte nettbrett og ser helt klart fordelene - litt upolert OS enda, men potensialet er enormt. Greit med litt frihet også.... Men fanboysene vil nok gå amok ja, og ingen tvil om at eplefolket er klart værst ;-)

:w00t:

 

Eplefolket verst? Etter utallinge innlegg jeg har lest er det svært sjelden en Apple fan mener at Samsung er ræva, men Android folket mener apple bare produserer crap. Det eplefolket prøver på er å få Android folket til å innrømme at iPhone/iPad er gode produkter. Eplefolket innrømmet lett at Samsung leverer bedre både telefon og nettbrett, men vi er fornøyd med produktene våre selv om andre har bedre

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg prøvde Galaxy Tab 10.1 i en butikk, den oppførte seg ikke rask. Å bla mellom hjemskjermene var veldig luggete.

 

Javel, da bytter du launcher til fks. ADW launcher, vips ikke noe mer lugging. :)

 

"launcheren" eller hjemskjermen var helt lik på Galaxy Tab 10.1 og Acer Transformer Tab såvidt jeg husker, siste nevnte var utrolig rask i butikken.

Lenke til kommentar

Eplefolket verst? Etter utallinge innlegg jeg har lest er det svært sjelden en Apple fan mener at Samsung er ræva, men Android folket mener apple bare produserer crap. Det eplefolket prøver på er å få Android folket til å innrømme at iPhone/iPad er gode produkter. Eplefolket innrømmet lett at Samsung leverer bedre både telefon og nettbrett, men vi er fornøyd med produktene våre selv om andre har bedre

Snakk for deg selv.

 

Dine påstander om at "Android folket mener apple bare produserer crap" mens "eplefolket innrømmet lett at Samsung leverer bedre både telefon og nettbrett" er helt på jordet ;)

 

Du finner Android/Apple fanboys som mener Apple/Android er crap, og du finner mer balanserte fans av begge systemer som ser at begge sider har sine styrker og svakheter.

 

At eplefolket er så mye mer balansert og nøytrale en Androidfolket kjøper jeg ikke :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CJjYZ1fR

Jeg har en Galaxy Tab 10.1 og liker Android (har også den gamle Galaxy tabben og telefonen min er en HTC Desire).

Ting som irriterer meg på GT10.1 er dette:

 

1: Det går ikke an å kopiere inn filer større enn 4 GB (så mine 4.4Gb mkv filer kan ikke kopieres over uten å måtte kjøre de via noe komprimering for å få fila mindre). Har forsøkt med ftp, dropbox, vanlig kopiering via filexplorer, bluetooth. Alle stopper opp. Har ikke testa via Kies(se neste punkt), men den komprimerer vel bare fila så den passer.

 

2: jeg har nå forsøkt med 4 forskjellige pcer (1 xp, 3 win 7) for å koble Kies opp mot Galaxy Tab10.1. Poenget er å kjøre firmware update og andre ting via Kies. Men det er ikke en sjans i hel.... at noen av dem vil koble til via Kies. Kies kjenner ikke igjen tabben og sier ingen ting er kobla til. Via filexplorer funker det fint å få lista opp kataloger osv, men det er FW updaten via Kies jeg er ute etter.

(ja, jeg har installert drivere via Kies softwaren, men det hjelper ikke og det er ingen gule utropstegn i device manager).

 

3: Som noen sier, etter en stund blir tabben slugish som faen, noe som trolig kommer av dårlig koda apps. En rask boot fikser problemet, men allikevel plagsomt.

 

4: Gamle kjøpte programmer (som feks Sygic GPS) fungerer ikke på min Galaxy Tab 10.1 (mens det funker fint på den gamle Galaxy tabben min). Man finner ikke en gang sygic gps programmet på market om man bruker 10.1.

 

Om noen har tips, kom gjerne med de her.

Endret av Slettet-CJjYZ1fR
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...