Gå til innhold

Se hva Apple kopierer fra Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Vett ikke om jeg digger notifications og iallefall ikke "wigedesene".

 

Det andre er jo bare et resultat av at teknologien går fremover.

 

F.eks. dette med trådløs oppdatering av OS, ja Android var først med dette, men vist Apple ikke skulle ha kopiert dette, men likevel forbedret oppgraderingsmulighet, hva skulle de gjort da?

Sendt en personlig assistent som oppdaterte enheten for deg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vett ikke om jeg digger notifications

 

Foretrekker du pop-up-beskjeder i iOS? Hva med i Windows/OSX?

Til mitt bruk, holder det med Pop-up beskjedene.

Etter at iPhone ble stjålet i sommer, har jeg bruker android og notifications blir minimalt brukt.

Men det er meg, og jeg har aldri snakket på vegne av noen andre.

Spørsmål nr. 2 forstod jeg ikke relevansen med.

Lenke til kommentar

Vett ikke om jeg digger notifications

 

Foretrekker du pop-up-beskjeder i iOS? Hva med i Windows/OSX?

Til mitt bruk, holder det med Pop-up beskjedene.

Etter at iPhone ble stjålet i sommer, har jeg bruker android og notifications blir minimalt brukt.

Men det er meg, og jeg har aldri snakket på vegne av noen andre.

Spørsmål nr. 2 forstod jeg ikke relevansen med.

Lurte bare på om du liker popup-beskjeder i datamaskin-OS i samme grad som på mobile enheter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Lurte bare på om du liker popup-beskjeder i datamaskin-OS i samme grad som på mobile enheter.

Ser forsatt ikke relevansen, vett ikke hva du gjør, men jeg går ikke med PCene mine i bukselomma.

 

Det blir som spør om jeg foretrekker å bruke sykkelhjelm i bilen i samme grad som på tråsykkelen.

Lenke til kommentar

Blir provosert av å lese slikt. Føler meg litt skitten for at jeg kjøpte en Ipod i mine yngre dager. Fysj å fy. Ung og dum som det så fint heter...

 

Forstår ikke hvordan folk kan støtte et selskap som holder på slik de gjør.

 

Og ja, det triste er at det helt sikkert vil bli som folk skriver ovenfor med at disiplene til Apple lovpriser deres nyvinninger og oppfinnsomhet. Tre ganger tre hurra for Apple!!!

 

 

Det ryktes nå at Apple har tatt patent på å kopiere andres løsninger.

 

Minns jeg leste noe slikt for lenge siden...

Endret av Bilael
Lenke til kommentar

*snip*

F.eks. dette med trådløs oppdatering av OS, ja Android var først med dette, men vist Apple ikke skulle ha kopiert dette, men likevel forbedret oppgraderingsmulighet, hva skulle de gjort da?

Sendt en personlig assistent som oppdaterte enheten for deg?

 

Man kan jo sende spørsmålet tilbake til epleland. Utrolig mange av søksmålene og klagene til Apple dreier seg om ting som kan forklares med konvergent utvikling, altså at flere produsenter kommer frem til like løsninger fordi det er denne implementasjonen som fungerer best til den gitte oppgaven. Som for eksempel sort ramme rundt skjermen og avrundede hjørner.

Lenke til kommentar

For å sitere med selv fra en annen tråd, angående utvikling og hva man skal gjøre:

 

Som dommeren så flott sier det :

Ifølge dommer Johanna Brückner-Hoffmann har domstolen et klart inntrykk av at de to lesebrettene ligner på hverandre. Begge har en minimalistisk og moderne form, med flat skjerm og runde hjørner, fastslår hun.
Fantastisk!! :wallbash:

http://www.digi.no/877691/samsung-tapte-igjen

 

Det fine er jo at alle andre som ikke har dette "patentet" kan lage et brett med maksimalistisk og umoderne form, med en skjerm som ikke er flat(!!) og firkantede hjørner.

 

 

Så det er jo enkelt for Samsung å omgå dette "patentet"...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så det er jo enkelt for Samsung å omgå dette "patentet"...

Jeg bare lurer, finnes det ikke andre produsenter som lager tablets enn Apple og Samsung?

Og hvorfor har ikke disse blitt saksøkt i tilfellet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så det er jo enkelt for Samsung å omgå dette "patentet"...

Jeg bare lurer, finnes det ikke andre produsenter som lager tablets enn Apple og Samsung?

Og hvorfor har ikke disse blitt saksøkt i tilfellet?

 

 

Skal ikke si noe sikkert, men jeg tror det har noe med at apple ser på Samsung som en stor konkurrent.

Litt merkelig er det da at Samsung så vel saksøker Apple for patentbrudd på trådløs kommunikasjon.no

Lenke til kommentar

Litt merkelig er det da at Samsung så vel saksøker Apple for patentbrudd på trådløs kommunikasjon.no

Det er jo et direkte motsøksmål pga. Apples oppførsel. Trolig hadde Samsung aldri saksøkt noen for dette hadde det ikke vært for Apple, da enkelte ting kun er ødeleggende for bransjen. Men iom. at Apple har kastet den første sten så er det ingen grunn til å ikke la Apple få smake sin egen medisin. Mange selskaper sitter garantert på (tvilsomme)patenter som potensielt brytes i hytt og pine av diverse andre, men det blir bare for ødeleggende å gå til sak for hver slik ting.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...