Gå til innhold

Se hva Apple stjeler fra Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frå artikkelen:

Widgets

... Her kan vi kanskje si at Apple ikke direkte stjeler fra Android, men heller kommer med en småkjip kopi.

 

Eg meinar no bestemt at Apple byrja med Widgets (igjen?) i OS X 10.4?

Dessutan er vel det ei smakssak om det er småkjip eller ikkje, eg tykkjer at det ser mykje betre ut på iOS enn Android, jamfør biletet over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trist. Rett og slett trist.

 

Det er ikke trist at de kopierer fra konkurrentene og låner ideeer, det er bra og fører ti bedre produtker over hele fjøla. Det er endel andre ting Apple gjør som er trist dog.

 

AtW

 

 

Dessutan er vel det ei smakssak om det er småkjip eller ikkje, eg tykkjer at det ser mykje betre ut på iOS enn Android, jamfør biletet over.

 

Du kan hente ned andre værapplikasjoner om du vil ha en annen look..

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Godt å se at også iOS kan bli en aktuell kandidat en gang i fremtiden. Dog, det er enda langt igjen. Selv om jeg for tiden foretrekker Android, men snuser på WinMo integrert med Win8, ønsker jeg Apple velkommen med sine første vaklende skritt i retning av telefoner som kan kalles håndholdte personlige datamaskiner.

Lenke til kommentar

Bildene fra android som ble brukt i denne artikkelen ser jo ikke ut i måneskinn. Det widget bildet viser hvor stygt man kan få android om man ønsker det.

 

Det er jo nettopp en av styrkene til bl.a. Android. Man kan konfigurere det til eget ønske.

Enkelte, deriblandt meg selv, foretrekker et mer edruelig oppsett, og jaggu er ikke det en mulighet òg!

 

SC20110922-132231.png

Lenke til kommentar

Haha, fantastisk inspill!

 

Ja, jeg er helt enig med deg angående eget oppsett på Android, var derfor jeg nylig byttet fra iPhone 4 til en S2, etter å ha vert iOS hore i 9 mnd. ca. Men denne notifikasjons baren til Apple, fungerer den altså som rullegardin på samme måte som hos Android?

 

Lar Google dette passere da, i disse dager når det er så populært med søksmål og greier :p /jk

Lenke til kommentar

Frekk som lusa. Har ikke android (google) patentrettigheter på slikt som widgets og diverse som Apple nå "innoverer"

Blir nå iallefall spennende å høre kommentarer fra eplekjekke karer som aldri har sett vitsen med widgets :!:

Så du tror det var Android som kom med widgets først ?

Hadde widgets på min gamle WM 6.2-mobil med SPB.

 

Eplekjekke karer har dessuten har hatt widgets på OS X siden 2005, så det er ikke akkurat et ukjent fenomen for Apple.

 

Notificationcenter i iOS5 synes jeg er en ren ripoff fra Android sin, og kunne ha vært løst på en mye mer elegant måte synes nå jeg.

Men å tro at ingen av stjeler eller er sterkt inspirert av hverandre er passe naivt.

Android har også masse inspirasjon fra iOS og nå i større grad omvendt.

 

Det er faktisk vi sluttbrukere som tjener på dette :)

 

Dette er temmelig upresist. Windows Mobile hadde dette via SPB software programmer, lenge før Android i det hele tatt kom på banen.

Enig. Virker ikke som forfatteren vet noe særlig om dette.

Personlig synes jeg ikke dagens android er noe særlig mer elegant enn de gamle WM-telefonene med SPB, noe som er litt synd. Honeycomb er derimot et unntak og skritt i riktig retning :)

Endret av laserlars
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Frå artikkelen:

Widgets

... Her kan vi kanskje si at Apple ikke direkte stjeler fra Android, men heller kommer med en småkjip kopi.

 

Eg meinar no bestemt at Apple byrja med Widgets (igjen?) i OS X 10.4?

Dessutan er vel det ei smakssak om det er småkjip eller ikkje, eg tykkjer at det ser mykje betre ut på iOS enn Android, jamfør biletet over.

 

Nei,

 

Både Windows,Linux og Mac OSX hadde dette før OS 10.4 kom ut.

Det var da som egne apps du la inn for å få denne funksjonaliteten.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Konfabulator

 

Yahoo! Widgets was originally developed as Konfabulator, by a core development team consisting of Arlo Rose, Perry Clarke, and Ed Voas. Originally released on February 10, 2003 as a Mac OS X only application which cost $24.95 (and later, with the release of version 2.0, US$19.95), its Windows version was released on November 8, 2004 with the release of version Konfabulator 1.8, and made freeware with the release of Konfabulator 2.1 on July 25, 2005, when it was sold to Yahoo!. Shortly prior to this, Apple released a similar widget engine, Dashboard, as part of its Mac OS X Tiger operating system.

Lenke til kommentar

Dette er jo så langt fra trist som det går an å få det. Først laget apple noe som var temmelig bra, så kopierer hele mobilverden omtrent alt de laget, men forbedrer det de mente manglet. nå kopierer apple tilbake for å gjøre systemet sitt mer komplett enn det var. og rundansen fortsetter. dere ser vel at dette gagner forbrukere?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er slik App,e er konge på M@R7!N.

 

De tar eksisterende funksjoner, implementerer disse og "Changes everything...again" Jeg må innrømme at jeg elsker det fordi de er så jævvla gode på akkurat det. Om det er etisk rett kan diskuteres, men at finnes flere der ut som tror at Apple fant opp videosamtaler med mobil for et par år siden, er ikke Apple sin feil. De bare bruker det for det det er verdt.

 

Selv kan jeg ikke gå tilbake til iPhone etter flere år med Android da det blir direkte kjedelig, men Apple er gode, de er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...