Gå til innhold

– iPhone 5 blir annonsert 4. oktober


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bara veckor är kvar till lanseringen av Iphone 5.

Och förväntningarna är skyhöga.

Men enligt teknikexperterna på tidningen International Business Times kan Apples nya telefon bli en flopp.

– Samsung Galaxy S II kan vara en bättre mobil, skriver de.

 

Samsung Galaxy S II har varit den populäraste mobilen på Prisjakt.nu sedan i maj och är den kanske första riktiga Iphone-dödaren. Inom några veckor väntas Apples nya vapen i kampen om kunderna komma – Iphone 5. Men enligt International Business Times, som kartlagt de förväntade funktionerna i den nya Apple-mobilen, kan uppföljaren till Iphone 4 vara sämre än just Galaxy S II som precis lanserats i USA.

 

– Iphone 5 behöver mer för att matcha Samsungs flaggskepp, skriver de.

 

 

”Återstår att se”

 

Enligt tidningen kan Galaxy S II ha såväl bättre processor som skärm, design, batteritid och kamera. Ett hårt bakslag mot Apple om spekulationerna skulle vara sanna.

 

– Det återstår att se vem som vinner kampen om kunderna, skriver International Business Times.

 

 

 

Därför blir Iphone 5 sämre än Galaxy S II:

 

”Den nya versionen av operativsystemet Android blir en tuff match för Apple”.

 

”Galaxy S II kommer ha bättre processor”.

 

”Super AMOLED Plus-skärmen på Galaxy S II är en av världens bästa”.

 

”Det är lättare att få virus på en Iphone”.

 

”Snart är NFC-tekniken redo på Android-telefonerna, vilket gör det möjligt att betala med mobilen”.

 

Källa: International Business Times

 

Siden linken ikke funet så kopierte jeg den:)

Lenke til kommentar

Har prøvd både Iphone 4 og Samsung galaxy s2 i lang tid og begge er meget bra telefoner.Kommer nok litt an på hva du liker.

Men må jo si selv at jeg har blitt litt lei Iphone etter og ha hatt alle sammen som de har gitt ut(er ikke mye nytt de kommer med).Så skal jeg kjøpe Iphone 5 bør de komme med en del nyheter som er BRA.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

"Bare" halvannet år siden iphone 4, skal bli interessant å se endringene.

 

Her i Norge kom da ikke iPhone 4 før september 2010? Spørsmålet blir jo hvor lang tid det går fra lansering til den blir mulig å få tak i denne gangen.

 

Juli 2010, slutten av juli for å være presis

 

Så halvannet år er en liten overdrivelse.

Lenke til kommentar

Så skal jeg kjøpe Iphone 5 bør de komme med en del nyheter som er BRA.

Som for eksempel? :)

MicroSD slot, ekstern harddisk funksjonalitet, minst 4 tommers skjerm som er ut av meget høy kvalitet (som Super AMOLED Plus skjermene), støtte for flash, støtte for widgets, å kunne legge inn musikk, film og bilder til iPhone 5 uten å måtte bruke iTunes (dette går under ekstern harddisk funksjonaiteten), USB OTG, minst 21 Mbps HSDPA, Bluetoooth 3.0, Gorilla Glass display, microUSB port som standard plugg (og ikke Apple sin egen port), DLNA, 1080p@30fps filmopptak, og bra kamera bare for å nevne noe.

 

Bare å si i fra hvis dere vil at jeg skal liste enda mere ned på hva som trengs på iPhone 5.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fantastisk at en så dårlig mobiltelefon kan bli så populær.

 

Kunne du tenke deg å utdype?

Høy pris i pen innpakning, middelmådig hardware og primitivt os.

 

iPhone 4 hadde da ikke så middelmodig maskinvare da den kom for litt over 1år siden? At maskinvare blir litt middelmodig over en 1årsperiode gjelder jo alt som har med teknologi å gjøre, om det så er mobiltelefoner, datamaskiner osv osv.. Og primitivt operativsystem blir jo en smakssak, selv foretrekker jeg fremdeles iOS fremfor Android OS da ting stort sett er bedre skreddersydd og enklere satt opp. Nå kan jeg ikke kommentere hvordan Android OS er per i dag, men når jeg skaffet meg en Google Nexus One så følte jeg det ble mer hodebry enn glede for min del når jeg brukte Android OS sammenlignet med iOS.

 

Ja jeg kunne legge inn custom roms og Cynogen var fantastisk og gjorde det mulig for meg å spille av blant annet FLAC, men når alt kom til alt så var det generelt mye mer knoting og roting for å få satt opp ting skikkelig som jeg aldri har måtte bry meg om med iOS. Ja jeg kunne dedikere mer tid til operativsystemet og på mange måter "skreddersy" det mer slik jeg vil ha det og ikke på død og liv leve etter hva Apple har satt opp for meg, men for meg personlig så ønsker jeg at mobilen skal være en enhet som virker stort sett som den skal rett ut av boksen, jeg ønsker ikke å dedikere mye tid til mobiltelefonen min. Den skal bare levere en rask, effektiv, fin og brukervennlig løsning som lar meg ringe, sende meldinger, surfe, kjøre diverse apps osv på en rask, oversiktlig og god måte. Her føler jeg Apple med iPhone 4 leverte en løsning som passet meg perfekt rett ut av boksen, og derfor falt jeg på den og leverte tilbake min Google Nexus One.

 

Når alt kommer til alt så er Android OS og iOS to forskjellige operativsystemer og det blir snakk om personlige preferanser når det gjelder hva som vil passe hver enkelt best. Og for min del per idag så føler jeg at iOS er det som passer meg og min hverdag og bruksmønster best, så enkelt som det er det faktisk.

 

 

Nå skal det sies at det var en par andre ting som irriterte meg med Nexus One, først og fremst føltes byggekvaliteten litt ymse og volumet på høyttalerne var så lav at jeg slet med å få med meg at folk ringte meg osv og det blir jo et abnormt problem med en mobiltelefon. Og det jeg misliker mest av alt med Android OS er fragmenteringen, nå var riktignok ikke dette et så voldsomt stort problem med Google Nexus One ettersom den kjørte rene Android roms fra Google, men det at jeg ikke er garantert 1-2 år med oppdateringer av operativsystemet selv ved kjøp av en Android toppmodell til mange tusen kroner blir for meg alt for dårlig. Og sist men ikke minst føltes (hvertfall da) Android Market dårlig maskinvareoptimalisert, da tenker jeg på at jeg kunne sitte med en telefon som har hadde bedre maskinvare enn en iPhone 3GS, men fremdeles så diverse spill som var tilgjengelig på både Android Market og AppStore mildt sagt elendig ut på min Nexus One sammenlignet med iPhone 3GS, Spore var et godt eksempel som hadde en grafikk og en ytelse på Android som var helt håpløs sammenlignet med til iOS og hva skal jeg med god maskinvare om utviklere ikke optimaliserer og benytter denne på en god og effektiv måte som et resultat av at Android OS kjører på et såpass bredt spektrum av maskinvare?

 

 

 

 

Jeg sier ikke at Android OS er dårlig, jeg sier ikke at Android telefoner er dårligere, jeg sier ikke at iOS er fantastisk eller at iPhone4 er en "på papiret" bedre telefon enn blant annet Samsung Galaxy S2. Jeg bare prøver å legge frem og forklare hvorfor jeg selv og sikkert endel andre kan foretrekker iOS og iPhone fremfor Android OS og telefoner som Samsung Galaxy S2. Verden er ikke farget i sort / hvitt og det finnes ingen underliggende fasit som sier at det ene automatisk er mye bedre enn det andre, selv om flere her ser ut til å innbille seg det av en eller annen merkelig grunn.

 

 

 

Hva iPhone 5 angår så er det jo ikke godt så si hva Apple leverer denne gangen, ingenting rundt verken spesifikasjoner eller noe som helst er offentliggjort enda så all hinting om at den vil bli en megaskuff eller en kjempesuksess blir jo ren synsing inntil vi faktisk vet hva som vil komme. Når det kommer til dette at iOS har vært mye det samme om, og om igjen og at Apple mye fornye seg så må nok dette gjøres på software fronten og ikke på selve mobiltelefonen og maskinvaren så ser vi på iOS 5.0 som forbedrer endel på iOS sammenlignet med iOS 4.0 så tror jeg vi neppe ser noe som skulle tilsi at folk som er ellers lei iOS plutselig skulle forandre mening med iPhone 5 og iOS 5.0.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Bare å si i fra hvis dere vil at jeg skal liste enda mere ned på hva jeg mener trengs på iPhone 5.

Viktig å merke seg. :thumbup:

 

Mye av det du lister opp går på programvare, ikke maskinvare. Andre ting du lister opp vet vi begge aldri kommer til å skje, som mikro-USB og minnekort. Men til tross for disse store manglene er iPhone 4 den mest solgte telefonen i USA. Er ikke det litt rart?

 

Dog, bedre kamera og større skjerm hadde ikke gjort noe, selv om dagens skjerm og kamera er bra nok for mitt bruk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må si som sant e, æ e drit lei av iphone, synes den er veldig kjedelig og med alt for lite muligheter til å leke med.. Har hatt ipone 3 og 4 i over to år. Men nå kommer endelig windows tilbake på banen igjen og det gleder jeg meg til.. Så til lykke med kjøp av ny iphone til alle som skal ha det... Det skal ikke jeg...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...