Gå til innhold

Hva syntes du om Duke Nukem Forever? (Mac, PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forsåvidt enig med anmelderen. Jeg liker godt stilen og humoren i DNF, og den delen av gameplayet som faktisk er FPS fungerer bra, men de fleste av variasjonene er forferdelig jalla. Spesielt plattforminhoppingen var helt håpløst gjennomført og en del steder må man hoppe rundt på små marginer for å komme videre. Ellers er ladetidene forferdelige; hver gang man dør må man vente 2-3 minutter før man er i gang igjen, og dette er en type spill der man dør ofte. Jeg forstod heller ikke hvorfor man bare kan ha to våpen på seg av gangen, mens man i gamle DN3D hadde hva; 9-10?

Lenke til kommentar

Hva kan man si?? Utdatert grafikk og gameplay, jeg satt i 2 timer med dette spillet. Hadde en Hysterisk latter av "Power armor is for pussys" men thats it jeg kom til punktet hvor jeg kjedet meg og logget ut, spiller har ikke fristet siden. Personlig synes jeg spiller har fått for good karakter

Lenke til kommentar

Det er jo ikkje ein throwback-tittel, det er det største problemet. Det er ein utsøkt ironi i at Duke gjer narr av power armour-figurar, når han sjølv må gøyme seg bak skur og vegger for å regenerere ego (skjold), og heller ikkje er mann om å kan bere fleire enn to våpen samstundes (sjølv om dei patcha det litt etter kvart).

Lenke til kommentar

Testet demoen på 360, og det er vel det værste møkket jeg har testet de siste årene ? Ingenting var bra her, alt var elendig. Stemmen til Jon St. John var dog en velkommen glede, men thats it.

 

Syns denne her var helt fantastisk plassert :

 

Holsom Twin: What about the game, Duke? Was it any good?

Duke: No, but after 12 fucking years it should have been!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg syntes at DNF hadde mye av den gode game shooter opplevelsen som de fleste nye shooters mangler. Det var også meget utfordrene på en konstruktiv måte. Må selv si at jeg ikke spillet gjennom spillet. Det hadde seg mye pga. level designet... Ganske tamme og grå baner man går rundt i. Men uansett DNF var et meget bra spill... Men manglet noe for min del, som fikk meg til å sitte ut med det. Løye at spille ikke var bedre med tanke på tiden de brukte. XD

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe imot å glemme DNF og fokusere på Duke Nukem 4 i stedet. ermm.gif Duke har gjort mye rart, så det ville vært synd å ødelegge hele franchisen bare fordi Duke Forever var tragisk. Hva om Gearbox lager Duke 4 fra scratch og satser på å lage et bra spill? De kan hvis de vil. Jeg tror problemet med Duke Forever var at det tok vanvittig med tid å lage og byttet utviklere alt for ofte.

Lenke til kommentar

Det neste spillet vil bli legendarisk :)

Duke Nukem Forever var som en roman skrevet av 12 forfattere samtidig.

 

For å pirke litt gjør det ingenting om en roman blir skrevet av 12 forfattere samtidig. For å skrive en roman må man først gjøre en del bakgrunnsarbeide og bestemme seg for hovedhistorien. Deretter fyller man ut mindre viktige detaljer, før man skriver et utkast. Når det igjen er ferdig kan man gå gjennom utkastet og renskrive det til man har et ferdig manuskript. Det gjør ingenting om det er en eller tolv folk som jobber med det på en gang. Problemet med Duke Forever er at det virker som om de har delt spillet opp i en rekke kapitler og gitt en drøss forfattere oppgaven med å skrive et kapittel hver uten å si hva de andre holder på med. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

spillet er bra det, men jeg savnet helsepakker (call of duty helse passer ikke i dette spillet) og det kunne kanskje vært moro med en slik infolinje i bunn av skjermen som var normalt på den tiden orginale duke 3d og doom osv var nye på markedet.

 

Halo helse* Call of Duty tok vel heller etter Halo på regenerende helse. Selv foretrekker jeg det, etter å ha stått fast mang en gang på gode gamle CoD spill.

 

DNF? Tja, veldig oppstykket og derfor er inntrykket det samme. Det er ingen rød tråd gjennom det hele og det bærer preg på å kaste alt i en haug med lim og håpe det sitter sammer. Jeg hadde det moro, men moroa ble som oftest fullstendig ødelagt av plattoforming, kjøring etc etc.

 

Duke humoren er barnslig som fy, men noen ganger er det greit med litt barnslig humor og popcorn action.

Lenke til kommentar

Det er jo ikkje ein throwback-tittel, det er det største problemet.

 

For meg var det det. Det kan være en throwback tittel uten at den er det på alle mulige måter. Jeg mener ikke at spillet var nøyaktig som et spill fra 2001, men at jeg ble minnet om den tiden når jeg spilte det. Om spillet hadde blitt godt mottatt bare utviklerne hadde fjernet visse elementer som regen, eller laget "DN3d med bedre grafikk" for den saks skyld, tror jeg ikke noe særlig på. For min del var disse tingene noe de godt kunne ha stått over, men det var ikke noe som ødela spillet. Skjønner at det falt mellom to stoler for mange, men klager hadde det blitt uansett om de hadde gjort det enda "eldre" eller enda "nyere". Det var et lappeteppe, men for min del stort sett et underholdende lappeteppe.

Endret av Riboflavin'
Lenke til kommentar

Syns ikke vi kan belaste Gearbox for alt det dårlige her, de fikk ett rimelig elendig utgangspunkt slengt i fanger fra starten av. Dette spillet har vert en kasteball fra begynnelsen av, og spør du meg skulle det mirakler til for at dette spillet i hele tatt skulle roes i land.

 

Når Gearbox får sydd sammen ett spill fra starten av, kan vi i det minste forvente at det holder en viss standard. Greier de ikke dette, ja da kan man heller hytte neven og ytre noen stygge ord mot Gearbox.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...