Gå til innhold

Canon forbedrer det meste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"3D-bilder" er jo bare to bilder tatt med noen centimeters forskyvning og så pakket i en containerfil (MPO eller JPO). Kan jo gjøres for hånd og i software etterpå om man absolutt vil. De begrensningene som er på de to små linsene på mitt brede Fuji W3 gjør at å ta opp 3D er omtrent det eneste det er godt for... "3D-modusen" på FT3 er slik sett bedre å leve med.

 

Er å håpe at denne brikken også blir å finne i arvtakeren til 5D mk II :)

Lenke til kommentar

Synd det ikke kom noen ny G. Lurer på hvordam bildekvaliteten blir på dette (S100) sammenlignet med Fujifilm x10.

 

Det er nok et spørsmål mange stiller seg. Sensoren i X10 er ikke så veldig mye større enn den i S100, men optikken er en helt annen klasse. S100 prioriterer liten størrelse, mens X10 prioriterer lysstyrke så på full tele vil jo X10 ha to blendere bedre lysstyrke enn S100.

 

Et annet spørsmål er hvordan de nye CMOS-brikken vil gjøre det i forhold til CCD-ene i fjorårsmodellene som til dels fortsatt selges. Hverken G12, XZ-1 eller LX5 er byttet ut og P7100 behold CCD-sensoren. Hittil har CCD vært bedre på bildekvalitet i små sensorer, men det har ikke vært noe direkte sammenlignbart i 1/1.7 tommers klassen så det blir interessant å sammenligne.

Lenke til kommentar

Var innom Fotovideo på lørdag og fikk klå på S100 i noen minutter.

Tok et par testbiler og en kort videosnutt for å se om det var noen forbedring fra mitt S90.

 

Såvidt jeg kan se er Iso 6400 mer brukbar enn iso 1600 er på S90. De sjenerende fargeflekkene som plager s90 er helt borte, men på bekostning av litt skarphet, men man får fullt brukbare bilder.

 

Videoen virket veldig bra, nesten lydløs zooming og fokusering, og stabilisatoren gjorde en glimrende jobb.

 

Må nok gå til anskaffelse av dette etterhvert. Hadde vært kjekt å ha et kompaktkamera med video som kan klippes sammen med video fra 5D.

 

Noen bilder her:

https://plus.google....sts/JZLZjWn3xGv

Lenke til kommentar

Var innom Fotovideo på lørdag og fikk klå på S100 i noen minutter.

Tok et par testbiler og en kort videosnutt for å se om det var noen forbedring fra mitt S90.

 

Såvidt jeg kan se er Iso 6400 mer brukbar enn iso 1600 er på S90. De sjenerende fargeflekkene som plager s90 er helt borte, men på bekostning av litt skarphet, men man får fullt brukbare bilder.

 

Videoen virket veldig bra, nesten lydløs zooming og fokusering, og stabilisatoren gjorde en glimrende jobb.

 

Må nok gå til anskaffelse av dette etterhvert. Hadde vært kjekt å ha et kompaktkamera med video som kan klippes sammen med video fra 5D.

 

Noen bilder her:

https://plus.google....sts/JZLZjWn3xGv

 

Hva lå prisen på?

Lenke til kommentar

Var innom Fotovideo på lørdag og fikk klå på S100 i noen minutter.

Tok et par testbiler og en kort videosnutt for å se om det var noen forbedring fra mitt S90.

 

Såvidt jeg kan se er Iso 6400 mer brukbar enn iso 1600 er på S90. De sjenerende fargeflekkene som plager s90 er helt borte, men på bekostning av litt skarphet, men man får fullt brukbare bilder.

 

Videoen virket veldig bra, nesten lydløs zooming og fokusering, og stabilisatoren gjorde en glimrende jobb.

 

Må nok gå til anskaffelse av dette etterhvert. Hadde vært kjekt å ha et kompaktkamera med video som kan klippes sammen med video fra 5D.

 

Noen bilder her:

https://plus.google....sts/JZLZjWn3xGv

Er de bildene tatt mwed ISO 6400 ? Hadde ikke tenkt å bytte ut min S90 ennå, men begynner å lure nå hvis dette er ISO 6400.

Lenke til kommentar

Hva lå prisen på?

 

 

Det var bare en førproduksjonsmodell, så prisen er ikke fastsatt ennå.

 

Er de bildene tatt mwed ISO 6400 ? Hadde ikke tenkt å bytte ut min S90 ennå, men begynner å lure nå hvis dette er ISO 6400.

 

De tre siste bildene er tatt på iso 6400.

 

Trykk på "Handlinger" og "Bildedetaljer" for å få opp exif.

Lenke til kommentar

..Men det er annonsert.

Optional Accessories

• Soft Case DCC-1450

• Waterproof Case (40m) WP-DC43, Waterproof Case Weight WW-DC1

• Canon High Power Flash HF-DC2

• AC Adapter Kit ACK-DC30

• Battery Charger CB-2LXE

 

 

Edit: WP-DC43, som sagt. :)

Nice, takker :D

Prøvde å google det opp, men fant ikke noe på det.

Optimalt burde det vært ned til 60, men 40 duger lenge :D

Da vet jeg hva jeg skal handle etterhvert...

Manger bare styring av blits nå, så hadde det vært perfekt.

Nei, kan ikke bruke Canon High Power Flash HF-DC2 under vann, det passer ikke i undervannshuset...

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...