Gå til innhold

Endelig kan du sortere venner på Facebook


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Problemet med de nye vennelistene er at de skaper rot for oss som allerede har laget vårt system.

 

Vi som allerede har samlet alle familievennene i en Familiekategori, opplever nå at det plutselig er to Familie kategorier, den vi hadde og den facebook har lagt til. Man blir forvirret over hva som er "vår egen" facebook, hva som er den nye og hvem som ligger i hva inntil man oppdager at de må slås sammen.

 

Hadde også en "Venner" kategori. Er selektiv med hvem jeg blir venn med så alle er vanlige venner. Nå skal man foholde seg til ulike vennenivåer, bekjente osv. Når er en venn en bekjent, og kan en bekjent allikevel være en venn?

 

I profilen har jeg lagt til min nærme familie (søken) og deres barn og ført opp relasjonen.

Nå dukker familiemedlemmer fra den nye "Familie" kategorien opp i profilen sammen med søsknene og deres barn. Dette skulle vært adskilt, men det er det ikke lenger. Man kan velge hva som skal vises i profilen, men det er ikke bra i forhold til hva det var.

 

Jeg har også mange som er tilknyttet f.eks ulike firma. Det er viktig for meg å vite hvem som jobber i hvilket firma og jeg har derfor laget endel vennelister basert på firmatilhørighet.

Før kunne man lettere se hvem som jobbet hvor, nå møtes man med en vegg med alle vennene merket som "Venn" og så må man inn på dem for å se på hvilket firma de er med i men det vinduet er mindre enn den gamle listen så jeg må skrolle mer opp og ned for å finne riktig firma.

 

vi som har brukt tid på å gjøre dette slik at vi selv får oversikten får nå en hverdag hvor vi har mistet denne oversikten, delvis fordi facebook har lagt til flere lister man ikke bruker og ikke får fjernet som bare tar opp plass og roter til systemet, og delvis fordi man får dobbeloppføringer da vi som allerede har laget slike lister med samme navn nå både får våre egne lister og de facebook foreslår.

 

Facebook har også laget en rekke nye innstillinger, uten at det går klart frem hva som er forskjellen. Var selv usikekr på om å poste en melding på offentlig betydde at den ble spredd utenfor facebook også, eller om den ble spredd til alle mine venner.

 

I tillegg har facebook byttet om slik at der man før så hvem som var med i en gruppe (som er viktig for meg) nå viser innlegg i gruppa (som er uviktig for meg).

 

Så facebook, takk for at du har fjernet alt jeg hadde nytte av med vennelistene, og erstattet dem med alt jeg ikke har nytte av. Antar at jeg nå som jeg må bruke mer tid på å finne frem til hvem som er med i hva må bruke mer tid på facebook og at det er en helt grei utvikling både for sjefen og familien.

 

Hold kjeft, unger, pappa finner ikke frem på facebook og trenger fred!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...