Gå til innhold

Nvidia lover superraske nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke for å fremstå som en luditt her, men selv merker jeg absolutt ingen behov for mer maskinkraft i Transformeren min. Hadde jeg fått valget mellom en quadcore som kan kjøre bedre grafikk på spill, eller en dualcore som gir meg enda bedre batteritid, ville jeg definitivt gått for sistnevnte. Dog, sier ikke neitakk til begge deler ;)

 

Avgjørende faktor vil for min del bli strømforbruk, og noe annet enn spill som utnytter den ekstra maskinkrafta. Men så har jeg jo en god desktopmaskin, så det er begrenset hvor mye kraft jeg har behov for i en portabel dings.

 

Edit: Her er forresten en tech-demo som viser litt av potensialet til Kal-El (Tegra3) kontra Tegra2 når det gjelder realtimerendring av 3d-scener.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

nVidia trekker kanskje noe mer effekt enn konkurrentene, men har til gjengjeld bedre grafikkytelse og videoakselerasjon. Hvis nVidia har forbedret spenningsstyringen så skal de stille sterkt her med et ellers solid produkt. nVidia tilbyr til og med en Linux-distribusjon med drivere, service som Qualcomm og Imggtec(powervr) ikke er i nærheten av å tilby.

 

Har Samsung Galaxy Tab 10.1, og er ikke enig i at Tegra 2 har god videoakselerasjon. Takler så og si ingen 720/1080p filer uten transcoding.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

nVidia trekker kanskje noe mer effekt enn konkurrentene, men har til gjengjeld bedre grafikkytelse og videoakselerasjon. Hvis nVidia har forbedret spenningsstyringen så skal de stille sterkt her med et ellers solid produkt. nVidia tilbyr til og med en Linux-distribusjon med drivere, service som Qualcomm og Imggtec(powervr) ikke er i nærheten av å tilby.

 

Har Samsung Galaxy Tab 10.1, og er ikke enig i at Tegra 2 har god videoakselerasjon. Takler så og si ingen 720/1080p filer uten transcoding.

 

Kan jeg spørre om du er fornøyd med batteriet? Hva er dine Pros & Cons så langt?

Endret av microon
Lenke til kommentar

nVidia trekker kanskje noe mer effekt enn konkurrentene, men har til gjengjeld bedre grafikkytelse og videoakselerasjon. Hvis nVidia har forbedret spenningsstyringen så skal de stille sterkt her med et ellers solid produkt. nVidia tilbyr til og med en Linux-distribusjon med drivere, service som Qualcomm og Imggtec(powervr) ikke er i nærheten av å tilby.

Qualcomm har vel SoC-er ute med både bedre grafikk og bedre videoakselerasjon enn nvidia. Videoakselerasjonen på Tegra2 er ihvertfall stusselig.
Lenke til kommentar

 

Har Samsung Galaxy Tab 10.1, og er ikke enig i at Tegra 2 har god videoakselerasjon. Takler så og si ingen 720/1080p filer uten transcoding.

 

Prøv dice player ;) Den spiller av 720p/1080p med hw akselerasjon på Tegra 2 smertefritt ;)

Mkv fungerer fint på min Xoom.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Tegra 2 støtter ikke mer enn H.264 baseline profile. Det har ingen ting å si hvilken avspiller du bruker, chipen har ikke mulighet for hwakselerasjon av noe heftigere. Siden "alle" som har en halv tanke for kvalitet ikke bruker noe under High Profile når de encoder, er Tegra 2 ubrukelig som filmplattform om d ikke ønsker å transcode filene dine/har lastet ned (jeg mener rippet lovlig selv) i "dårlig kvalitet" i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Ser frem til at de slippes, men vil gjerne se mer på "billig"markedet. Nå er vel den eneste aktøren på billigmarkedet; MediaTek, med sin lille 650MHz ARM11 (MTK6573), denne er relativt kraftig, og har rimelig 3D-akselerasjon. Mobilene basert på MTK6573 gjør det rimelig bra, og utkonkurrer de fleste andre 600MHz-chippene.. Men, vil gjerne se mer utvalg. De er priset litt for høyt også.. 200$, for en mobil basert på dette chippet. (dog nettopp sluppet, få mobiler som benytter chipen)

 

Skulle ikke vært store saken å presse ut en del mobiler for 100-150$ med 650-1GHz CPU, og rimelig 3D-akselerasjon.

Lenke til kommentar

Lurer på hvem Apple tillater bruker disse i bretta sine.... Apple must burn.... argh....

 

Som nevnt så benytter ikke Eplet seg av Nvidia sine SoC, tvert i mot. De har sine egne systemer, med de CPU-ene de selv ønsker å bruke (billigst slik). Apple benytter seg av ARM-prosessor, akkurat som alle de andre; Qualcomm, Broadcom, Marvell, MediaTek, MIPS Technologies... ETC..

 

Det er altså ARM som altid leverer prosessoren, takket være deres veldig gode akritektur. Effektgjerrige CPU-er med høy ytelse.

Endret av tROOP4H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...