Gå til innhold

Anmeldelse: NHL 12 (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes du er litt vel snill med karakteren på et spill som har så mange glitcher og bugs. Spillet virker veldig uferdig, spør du meg. Jeg håper noe av dette blir fikset med tuner updates eller patcher.

 

Jeg synes også at du har utelatt det viktigste i anmeldelsen, og det er hvordan gameplayet er. Du har tatt med slåsskamper og lignende, men det er vel noe av det minst viktige med gameplayet i dette spillet. Du burde tatt med at pasningene er mye lettere online(noe som sikkert er positivt for noen), dårligere defensive verktøy(hvis man ser bort fra useriøs "kaste seg på isen og håpe på det beste" og hoftetaklinger). Du burde også tatt deg tid til å sette deg inn i AI'en i spillet og forklart forskjeller mellom foregående versjoner og denne.

 

Alt i alt sier ikke anmeldelsen noe mer om spillet enn de trailerne vi har sett og hva Rammer har sagt.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Hoppet over NHL 11, så er vel på tide å oppgradere. Håper medspillerne i Be A Pro-modusen er litt mer medgjørlige enn tilfellet var på NHL 10. Når det gjelder utelukkelsen av KHL, har vel det mye å gjøre med "hatet" mellom de to ligaene. Det ryktes at NHL har truet med å trekke seg ut av avtalen med EA hvis KHL blir inkludert, og samtidig vet jeg ikke hvor gira KHL er på å spille andrefiolin i et spill som heter NHL.

 

Ellers er det litt morsomt å se at publikum fortsatt ikke er særlig opptatt av hvor pucken og actionen er, spesielt på det første bildet.

Lenke til kommentar

Hoppet over NHL 11, så er vel på tide å oppgradere. Håper medspillerne i Be A Pro-modusen er litt mer medgjørlige enn tilfellet var på NHL 10. Når det gjelder utelukkelsen av KHL, har vel det mye å gjøre med "hatet" mellom de to ligaene. Det ryktes at NHL har truet med å trekke seg ut av avtalen med EA hvis KHL blir inkludert, og samtidig vet jeg ikke hvor gira KHL er på å spille andrefiolin i et spill som heter NHL.

 

Ellers er det litt morsomt å se at publikum fortsatt ikke er særlig opptatt av hvor pucken og actionen er, spesielt på det første bildet.

 

AI'en er mye bedre offensivt, men har en lei tendens til å stå å måpe når det er "boardplay".

Lenke til kommentar

Meget god anmeldelse, stafettpinnen er trygt overlevert. Jeg liker veldig godt at du tok sammenligningen med NHL11, da jeg har lurt veldig lenge på om jeg skulle kjøpe meg 12 eller ikke. Etter å ha lest anmeldelsen må jeg si at jeg tror nok jeg greier meg med NHL11 for nå, og bruker heller mine hardt tjente kroner på atter et FIFA litt senere i måneden.

Lenke til kommentar

Jeg synes det skal nevnes hvordan den nye goalie og pukkfysikken påvirker spillet til det bedre. Goaliene har ikke lenger en magnetisk evne som gjør at returer forekommer hyppigere som åpner i større grad for å skyte mot mål for å satse på retur. Sammen med muligheten for å nå skjerme goalie, og fysisk presse har spillet fått på plass kanskje det viktigste elementet som har manglet de siste utgavene. Denne oppgraderingen har gjort NHL 12 til en fornøyelse så langt :)

Lenke til kommentar

Bedre menyer, motstanderene gir bedre motstand og gir bedre taklinger. Har ikke helt forstått poenget med å ha med Winter Classic men greit nok.

 

Men (ett stort MEN), når jeg går inn på Be-A-Pro så får jeg ikke velge lengde på omganger så den står til 20min og det blir for kjedelig. Inne under My NHL12 står omgangslengde til 9min. Er det noe jeg ikke har endret på eller er det feil (bevisst eller ubevisst) fra EA?

 

Stort sett så virker spillet glimrende

Lenke til kommentar

Jeg synes det skal nevnes hvordan den nye goalie og pukkfysikken påvirker spillet til det bedre. Goaliene har ikke lenger en magnetisk evne som gjør at returer forekommer hyppigere som åpner i større grad for å skyte mot mål for å satse på retur. Sammen med muligheten for å nå skjerme goalie, og fysisk presse har spillet fått på plass kanskje det viktigste elementet som har manglet de siste utgavene. Denne oppgraderingen har gjort NHL 12 til en fornøyelse så langt :)

 

Det er færre store returer i år enn tidligere. I fjor var det en returglitch som mange brukte online. Slakke skudd ga veldig store returer. Fungerer mye bedre i år.

Lenke til kommentar

Bedre menyer, motstanderene gir bedre motstand og gir bedre taklinger. Har ikke helt forstått poenget med å ha med Winter Classic men greit nok.

 

Men (ett stort MEN), når jeg går inn på Be-A-Pro så får jeg ikke velge lengde på omganger så den står til 20min og det blir for kjedelig. Inne under My NHL12 står omgangslengde til 9min. Er det noe jeg ikke har endret på eller er det feil (bevisst eller ubevisst) fra EA?

 

Stort sett så virker spillet glimrende

Dette er nytt i år. Du kan simme når du er av isen. Det gjør at du slipper å se på CPU spille.

 

Du kan også gjøre om dette i menyen under "Be a Pro settings": Den står på "authentic", men hvis du switcher til "classic", så kan du bestemme lengden på periodene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bedre menyer, motstanderene gir bedre motstand og gir bedre taklinger. Har ikke helt forstått poenget med å ha med Winter Classic men greit nok.

 

Men (ett stort MEN), når jeg går inn på Be-A-Pro så får jeg ikke velge lengde på omganger så den står til 20min og det blir for kjedelig. Inne under My NHL12 står omgangslengde til 9min. Er det noe jeg ikke har endret på eller er det feil (bevisst eller ubevisst) fra EA?

 

Stort sett så virker spillet glimrende

Dette er nytt i år. Du kan simme når du er av isen. Det gjør at du slipper å se på CPU spille.

 

Du kan også gjøre om dette i menyen under "Be a Pro settings": Den står på "authentic", men hvis du switcher til "classic", så kan du bestemme lengden på periodene.

 

OK. Takker, det forklarte mye.

Gjenstår å se om jeg holder ut like lenge (evt lenger) med NHL 12 iforhold til 11

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...