Gå til innhold

Samsung Galaxy Tab 7.7 forsvinner fra IFA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvordan folk forsatt kan støtte et slikt selskap som Apple. Utrolig at Apple med sine 69% av nettbrett markedet frykter samsungs konkuranse, på bare 16%.

Dette har ingen ting med at Samsung "kopierer" Apple, det er kun at Apple vil vise dominase og makt.

 

Greit nok......men de har tydeligvis retten på sin side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nåja, de har hatt retten på sin side ved noen anledninger, men rettens avgjørelse i Nederland var too close for comfort, kan man si. Retten avviste bl.a. hele premisset om at produktene var kopier, men aksepterte at galleriet lignet for mye. Så en firmwareoppdatering skulle løse akkurat det.

 

Ellers må jeg vel kanskje si at jeg ikke fremfor alt kritiserer retten. Jeg kritiserer de europeiske lovgiverne og direktivskaperne som har gjort dette mulig. Moderne patentlovgivning.. Det er noe råttent i Kongeriket Danmark, sier prins Hamlet. Det er noe råttens i moderne europeisk patentlovgivning.

 

Uansett tjener ikke Apple på dette. Det kan stoppe Samsung og de andre produsentene av nettbrett en stund. Kanskje kan de dominere markedet litt lenger på grunn av det.

 

Men i lengden vil de tape på det. Særlig siden Apple til en viss grad er litt for glade i å kopiere løsninger selv. Et grundig juridisk slag er det virkelig ikke sikkert at Apple vil vinne på lang sikt. Det er dessuten dårlig PR.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper dette er starten på sluttn for Apple sin del, ikke det at jeg ikke ønsker de som en aktør på markedet, men det får da vere måte på hvor skiten spill det skal være.

De kan da ikke ta patent på alt som ligner på en mobil eller ett nettbrett, det blir liksom litt for dumt.

Jeg håper det går opp for mannen i gata hva de holder på med og at de endrer sitt syn på de "utrolige" produkten Apple har, de har ikke noe mere en andre, bortsett fra mindre frihet og noe enklere å bruke for de som ikke så veldig tekniske.

Vi trenger Apple som en aktør som kan oppføre seg og innovere nye produkter og løsninger, ikke stoppe opp andres løsninger for de at de har makt og penger!

Endret av fslien
Lenke til kommentar

Newton:

Eller vi kan like gjerne si:

 

Apple har kopiert ALT de noen gang har laget, og det burde virkelig folk skjønne snart.

 

Undersøk i 3 sekunder så finner du alt de noen gang har laget er blitt laget modeller på, eller faktisk produsert av andre før.

 

Er passe møkk lei dette forbanna argumentet da du opplagt ikke har peiling.

 

Prøblemet er bare at du hører på alt Apple selv påstår, noe som er ren og skjær løgn.

 

De bare prøver å bruke sin posisjon i markedet på å presse ut andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men i lengden vil de tape på det. Særlig siden Apple til en viss grad er litt for glade i å kopiere løsninger selv. Et grundig juridisk slag er det virkelig ikke sikkert at Apple vil vinne på lang sikt. Det er dessuten dårlig PR.

Kanskje et skikkelig heftig tap er det som trengs (for en av partene)? Eller at søksmålene blir «dummere og dummere», slik at folk flest og de som lager lovene ser at det faktisk ikke fungerer slik det er i dag.

 

 

Undersøk i 3 sekunder så finner du alt de noen gang har laget er blitt laget modeller på, eller faktisk produsert av andre før.

Det gjelder vel de fleste produsenter? Du husker jo sikkert hvordan smarttelefonene og de med trykkskjerm så ut før iPhone ble lansert.

Lenke til kommentar

Saken blir jo bare teitere og teitere i mine øyne. For det handler jo ikke om å beskytte designet sitt, det handler kun om å stoppe Samsung med alle tenklige midler.

 

Og nei, får dere i det hele tatt begynner, jeg er ikke en Samsung fanboy. La meg presentere 2 eksempler, 1 av dem som er et meget godt et på at dette ikke handler om å beskytte noe som helst.

 

Lenovo lanserte nylig IdeaPad og ThinkPad. Disse ligner da like mye på iPad2 som Galaxy Tab 10.1/8.9/7.7 gjør. Ser ikke Apple ta noen skritt i forhold til det.

 

Men så kommer det beste av alt, Toshiba AT200. Her snakker vi iPad2 blåkopi, ikke fordi jeg mener Apple eller noen andre for den saks skyld burde ha retten på så generelt og vagt design, men AT200 har jo på toppen av det hele en hvit rund sirkel rundt kameraet? eller hva det er som til forveksling ligner Apple sitt "varemarke", den fordypede knappen med hvit kant! Hvor er Apple? Hvordan kan de ikke reagere på en slik opplagt kopiering?

 

Vel, svaret er enkelt. Det handler ikke om designet, det handler om at Samsung er en av de få faktiske konkurrentene Apple frykter og som faktisk kan bli større enn dem.

Slik inkonsekvent oppførsel er bevis nok i massevis. Hadde det handlet om juss og beskyttelse av design, så hadde det helt sikkert vært enklere å gått til sak mot Toshiba og AT200'en som ligner mye mer, for å skape en presedens for så å gå etter de andre nettbrettene.

Endret av Cappo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan folk forsatt kan støtte et slikt selskap som Apple. Utrolig at Apple med sine 69% av nettbrett markedet frykter samsungs konkuranse, på bare 16%.

Dette har ingen ting med at Samsung "kopierer" Apple, det er kun at Apple vil vise dominase og makt.

 

Greit nok......men de har tydeligvis retten på sin side.

Vel nå har det i ettertid blitt stilt spørsmålstegn ved papirarbeidet Apple la fram. bildet av Tab-en har blitt trykt sammen slik at det har fått en mer ipad-lignende profil. Dette samt at den er avbildet med "app skuffen" åpen, noe som gjør at den ser langt mer lik ipad en om den hadde blitt vist med desktopen synlig.

 

Og det var hva dommerne baserte seg på. Bare en har sett på de faktisk produktene, og da på privat initiativ utenom rettsalen. Alt i alt så skurrer ting stygt.

Lenke til kommentar

Og det var hva dommerne baserte seg på. Bare en har sett på de faktisk produktene, og da på privat initiativ utenom rettsalen. Alt i alt så skurrer ting stygt.

Har du kilder på dette? For dette høres litt for merkelig ut til å være sant.

 

Det er dette som faller inn under kategorien "egne fakta"...

Lenke til kommentar

Newton:

Eller vi kan like gjerne si:

 

Apple har kopiert ALT de noen gang har laget, og det burde virkelig folk skjønne snart.

 

Undersøk i 3 sekunder så finner du alt de noen gang har laget er blitt laget modeller på, eller faktisk produsert av andre før.

 

Er passe møkk lei dette forbanna argumentet da du opplagt ikke har peiling.

 

Prøblemet er bare at du hører på alt Apple selv påstår, noe som er ren og skjær løgn.

 

De bare prøver å bruke sin posisjon i markedet på å presse ut andre.

Etter 3 sekunders betenkningstid...hvor har Apple kopiert disse 3 designene, hvem har produsert disse 3 datamaskinene før Apple? :

macintosh.jpgimac_dv_se_side.jpgImac-G4.gif

 

Er du helt sikker på at ingen andre bare prøver å bruke Apples posisjon i markedet til å lage produkt som til forveksling er litt vel like de markedsledende produktene?

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Saken blir jo bare teitere og teitere i mine øyne. For det handler jo ikke om å beskytte designet sitt, det handler kun om å stoppe Samsung med alle tenklige midler.

 

Og nei, får dere i det hele tatt begynner, jeg er ikke en Samsung fanboy. La meg presentere 2 eksempler, 1 av dem som er et meget godt et på at dette ikke handler om å beskytte noe som helst.

 

Lenovo lanserte nylig IdeaPad og ThinkPad. Disse ligner da like mye på iPad2 som Galaxy Tab 10.1/8.9/7.7 gjør. Ser ikke Apple ta noen skritt i forhold til det.

 

Men så kommer det beste av alt, Toshiba AT200. Her snakker vi iPad2 blåkopi, ikke fordi jeg mener Apple eller noen andre for den saks skyld burde ha retten på så generelt og vagt design, men AT200 har jo på toppen av det hele en hvit rund sirkel rundt kameraet? eller hva det er som til forveksling ligner Apple sitt "varemarke", den fordypede knappen med hvit kant! Hvor er Apple? Hvordan kan de ikke reagere på en slik opplagt kopiering?

 

Vel, svaret er enkelt. Det handler ikke om designet, det handler om at Samsung er en av de få faktiske konkurrentene Apple frykter og som faktisk kan bli større enn dem.

Slik inkonsekvent oppførsel er bevis nok i massevis. Hadde det handlet om juss og beskyttelse av design, så hadde det helt sikkert vært enklere å gått til sak mot Toshiba og AT200'en som ligner mye mer, for å skape en presedens for så å gå etter de andre nettbrettene.

Lenovo IdeaPad:

Lenovo-IdeaPad-Tablet-K1-launch-tomorrow-for-price-at-RM-1199.jpg

Lenovo ThinkPad:

lenovo-thinkpad-tablet-2.jpg

Ingen av disse to nettbrettene fra Lenovo er spesielt lik iPad/iPad 2.

 

Toshiba AT200:

Toshiba-AT200-Side.jpg

Relativt lik, ja, men har den doble eller slissede sidekanten som gjør at den skiller seg litt ut fra iPad. En annen viktig forskjell er at det dreier seg om et enkeltstående produkt, og ikke en hel serie produkt slik som i Samsungs tilfelle... ;)

 

Se også litt på kronologien i dette. Apple gikk til sak mot Samsung i USA for mange måneder siden på grunnlag av Samsung-produkt som da var kjent - og senere har både Samsung og Apple trukket varianter av saken inn for forskjellige domstoler rundt omkring i verden. Hvor mye visste noen om IBM eller Toshiba sine nylig lanserte nettbrett for et halvt år siden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...