Gå til innhold

Test: Apps for navigasjon i skog og mark


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det litt snodig at funksjonaliteten er gratis med Open Streetmap.

Ikke egentlig. Det som er snodig er at folk faktisk er villige til å betale i dyre dommer for noe som har et gratis alternativ. Det er noe psykologisk ute og går, det har med "perceived value" å gjøre. Subjektiv verdi? Vet ikke hva det heter på gnorsk.

 

Det er veldig mange som hadde klart seg med gratis Ubuntu, men som likevel velger å betale for Windows. Samme med MSOffice/OpenOffice. Vil tro at rundt 95% av funksjonene i en gjennomsnittlig Office-installasjon aldri noengang blir brukt. Men ekte vare må det være ... :roll:

 

 

Uansett, ser ingen grunn til å blåse masse kronasje på ViewRanger når det finnes så mange gode alternativer:

http://www.diskusjon...

Lenke til kommentar

ViewRanger benytter ikke de cachede tjenestene til kartverket som er gratis i bruk men med gitte betingelser (max 2 uker lagring & 10.000 tiles per døgn). De kjøper kartene via Geodata, noe som er langt ifra gratis. Fordelen er at de da kan lagres permanent på telefonen så lenge en vil (og har plass).

 

Min personlige mening er at prisen på kartene gjør at denne appen priser seg helt ut og burde vært trukket en stjerne pga dette. Da er det bedre anvendte penger å støtte opp om utviklingen av Norgeskart via donasjoner.

 

Men nå er ikke jeg helt objektiv, da det er jeg som har utviklet Norgeskart :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nok en gang må jeg si meg noe skuffet over TEK Nettverket når det kommer til aplikasjoner til mobil.

 

Hvorfor er det ikke informert at viewranger også er å få til Symbian. Det virker som om Symbian plattformen blir tilsidesatt ved nesten alle tester. Og det blir heller ikke testet på langt nær like mange aplikasjoner som kun leveres til Symbian, i forhold til iOS og Android.

 

For min den håper jeg dette er noe som kan bli bedre med tiden.

Lenke til kommentar

Kart fra Statens kartverk er ikke gratis. Nedlasting og annet "fast kjøp" koster kroner. Kart regnes som åndsverk i Norge og er underlagt opphavsrett. Det finnes visse tjenester fra kartverket som er gratis, noe appen "Norgeskart" bruker og utvikleren selv har informert om ovenfor.

 

Min anbefaling: Bruk Norgeskart! Jeg har forsøkt den og er storfornøyd. Kommer til å donere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...