Gå til innhold

Toshiba lanserer verdens letteste 13-tommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En slik bærbar er jo nærmest perfekt for de som vil ha med seg pc på farten, men gjerne vil ha noe litt mer bruksvennlig enn en netbook. Eneste "feilen" jeg kan se med den er oppløsningen, som kanskje blir litt lav. 13" burde egentlig kunne ha 1600 * 900. Det er såpass høyt at man har litt skjermareal, men ikke så høyt at panelene blir for dyre. Men det ser jo ut som om 1366 * 720 er den nye "folkeoppløsningen" på 13"-laptoper. :/

Lenke til kommentar

savner et eple på baksiden, men ellers ser jo dette like kjent ut som mye annet jeg har sett lansert den siste tiden.

 

mon tro hvor alle har det fra å lage tynne, lyse, minimalistiske metallmaskiner med sort tastatur? *gruble*

 

men hvem kan klandre produsentene? det ser jo serdeles bra ut, og selger godt. et steg i riktig retning, selv om jeg kanskje kunne tenkt meg litt mer variasjon på designfronten. får håpe prisen blir bedre enn hos konkurentene i allefall.

Endret av uracoin
Lenke til kommentar

Ultraportabel != Ultrabook

Så vidt eg kan sjå vil dei få Z830-serien innanfor Ultrabook-varemerket.

 

Design har blitt kopiert all den tid det har vore konkurrentar på eit marked. Er det naudsynt å dra fram Macbook i kvar einaste artikkel?

 

Eg likte ikkje heilt designet på hengslene, men ellers ser den bra ut. I følge andre nettstader kjem det to modellar. Z835 mot forbrukarmarkedet med glossy skjerm og Z830 mot businessmarkedet med matt skjerm. Ein kan jo tenke seg at det er Z835 Satelite og Z830 Portege. Det er bra at enkelte produsentar veit å levere modellar med matt skjerm.

 

Skulle helst sett litt høgare oppløysing, men 1366x768 er blitt standarden på 13"-maskiner.

Lenke til kommentar

Uhm, 1366x768 @ 13,3"?

 

*ignorere*

 

Vet ikke helt hva du er vandt med, men det er faktisk en rimelig grei oppløsning for oss Homo Sapiens.

 

Haha. Det sier jo litt om hvor elendig standard folk er vant til. Det er en oppløsning for 11"-skjermer. 13" burde ha 1440x900/1600x900.

 

 

Du aner ikke hvor mange vinkler jeg kan angripe den påstanden fra. Men jeg tror jeg bare skal smile, og være glad for at jeg er billigere i drift. :)

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Du aner ikke hvor mange vinkler jeg kan angripe den påstanden fra. Men jeg tror jeg bare skal smile, og være glad for at jeg er billigere i drift. :)
Med lavere produktivitet koster du faktisk arbeidsgiver mer penger. ;)

Høyere oppløsning => Høyere produktivitet

 

Dette må være definisjonen på flisespikking. Vi snakker om minimale forskjeller, og det blir hakket for dumt til å sammenligne med en bedrift sin inntekt.

 

Om du liker analogier, så blir dette litt som å si at helsesektoren må oppgradere til lettere sko, fordi de gamle senker dem ned 5%. Tenk så mange liv vi kunne reddet.

Lenke til kommentar
Du aner ikke hvor mange vinkler jeg kan angripe den påstanden fra. Men jeg tror jeg bare skal smile, og være glad for at jeg er billigere i drift. :)
Med lavere produktivitet koster du faktisk arbeidsgiver mer penger. ;)

Høyere oppløsning => Høyere produktivitet

Dette er ikke en vedtatt og universell sannhet, dessuten er skjermstørrelsen i tillegg til oppløsningen relevant for produktivitet. Du må huske på at en viss andel av brukere ikke har falkeblikk, og produktiviteten går ikke opp når en får vondt i øya eller har vanskeligheter med å lese tekst på skjermen, da hjelper det med lavere oppløsning.

 

http://skeptics.stackexchange.com/questions/1700/does-more-monitor-real-estate-increase-productivity

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...