Gå til innhold

Nå må de betale harddiskavgift


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvsagt går det rett til plateselskapet. Plateselskapet betaler vel ikke akkurat "utbytte" til artistene. Om ikke artistene kan vise til salg, så tjener de vel heller ikke penger.

 

Vil tro film og seriebransjen har vel så stor andel av plassen på "piratharddiskene". Fordelingen av penger der vil vel også være enklere.

Lenke til kommentar

Kommer dette til Norge.... vel... bare prøv... THE WAR IS ON!

Som Perril sier : Bare prøv...

Da er det vel bare snakk om tid før Avgiftspartiet med jens i spissen innfører dette i Norge også...

Nå betalte man ganske lenge avgifter på tomme kasetter, VHS-bånd og brennbare CD- og DVD-plater i Norge. En del år siden jeg bodde i gamlelandet, så vet ikke om de faktisk har fått fjernet det.

Lenke til kommentar

Jaha? Og om man har en harddisk full av image filer til virtualisering eller ISO filer av Linux distroer?

Urettferdig avgift, DLD kan ennå stå for fall, men dessverre tror jeg vi kan takke Breivik for at politikerne kan innføre det.

 

Med alle disse skremmedustene som dukker opp i media så vil massene følge dem.

Da tenker jeg på de bedreviterne som har hevdet PST kunne ha funnet Breivik og stanset han med overvåkning etc etc.

Det er disse som nå vil prise DLD, egentlig om man støtter det så har SAS en avgang til New York i Uniten Bløff, støtter man DLD så er det bedre å bare forberede noen 747'er og A380'er og send dem over dammen.

Det holder med ett overvåket land...

 

Men til saken...

Når kommer avgiften for dustete politikere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå betalte man ganske lenge avgifter på tomme kasetter, VHS-bånd og brennbare CD- og DVD-plater i Norge. En del år siden jeg bodde i gamlelandet, så vet ikke om de faktisk har fått fjernet det.

En slik avgift på bånd og kassetter var lettere å svelge fordi det var i praksis kun én ting man brukte opptakskassetter til før: gjøre opptak av musikk. På CD'er hadde/har man vel også en lignende avgift, men der er det vel kun avgift på de CDene som er merket "musikk"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...