Gå til innhold

NRK-ansatte misfornøyde med Netcom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er samme observasjon firmaet jeg jobber for har opplevd etter at vi har gått over fra Telenor til Netcom så dette var ingen overraskende nyhet. Jeg skjønner at en organisasjon så stor som NRK har ønsker om å spare penger (for det er _mye_ penger å spare med så mange brukere), men om dette forsvarer frustrasjonen hos brukerne er en annen sak (vi har _mange_ frustrerte brukere!).

 

--

Jørn

Lenke til kommentar

Firmaet jeg jobber for gikk over til NetCom i vår pga europeisk avtale med BT, men jeg har ikke merket noe negativt når det gjelder dekning, stabilitet eller samtalekvalitet (denne er faktisk blitt mye bedre!). Jeg har HSDPA eller 3G-dekning nesten overalt (Sørlandet) og som regel gode hastigheter (fikk rundt 5 Mbit/s på nedlasting i dag...).Jeg har hatt NetCom privat og Telenor på jobb i over 5 år, og har lagt merke til at det oftere er dårlig dekning på Telenor enn NetCom (gjelder Agderfylkene). Jeg er en aktiv bruker på jobb, har alle systemer på PC med mobilkort og VPN. Det er oftere problemer med VPN-løsningen enn dekningen eller hastigheten. :whistle:

 

 

 

 

Har forresten en kamerat som opplever det samme, mye dårligere dekning med Telenor, flere samtalebrudd osv. Han gikk fra Chess (NetCom) til jobbens OneCall (Telenor).

 

 

Endret av FlatBeat
Lenke til kommentar

Hadde NetCom og var svært fornøyd. Arbeidsgiver trumfet gjennom en avtale med Telenor. 80% av tiden fungerer det bra, men synes hastigheten er litt lav til tider. Men dekningen har blitt betydelig dårligere. Enkelte steder er det nesten ikke til å holde ut. Siden vi er avhengige av mobil i jobben føles det som rimelig idiotisk valg. Men når det er sagt, så er det svært individuelt hvilken operatør som fungerer best. Antar at dekningen hjemme og på ofte besøkte plasser er viktigst, og det kan være stor forskjell fra person til person. Dessuten er det vel forskjell på de ulike mobilene. Kanskje sentrale avtaler fungerer bedre for økonomiavdelingen enn de stakkarne som skal leve med de?

Lenke til kommentar

Telenor mangler kanskje tall på bevise at de har best ekning. Men etter å ha brukt mobiltelefoner i 11 år og vært en del rundt i ulike grisgrendte strøk i forskjellige deler av landet, er det sjelden så dårlig Telenordekning at man får større problemer, men *langt* oftere at NetCom hadde så dårlig dekning at man får problemer. Når det gjelder 3G-dekningen, er det jo bare å se på dekningskartene til NetCom og Telenor. Og der tar NetCom GODT i. (Det kan det jo i og or seg hende Telenor gjør også..)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...