Gå til innhold

Windows 8 leser ISO-filer direkte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MS tar for én gangs skyld et steg i retning av mer brukervennlighet, først bedre filkopieringsdialog og nå dette. Godt å se at det er noe hjerneaktivitet blant MS sine horder av ingeniører.

Men jeg må si velkommen etter, og det var da skapelig sent til bordet, moderne operativsystemer har da hatt dette i lang tid.

Lenke til kommentar

Dessverre, har for mange formater liggende.

ISO er greit til fillagring men ikke om man skal lagre gammeldags DRM kode, ala den tiden vi klonet plater med CloneCD.

Jeg har gjort dette med Flashpoint plata mi da det å ha den elektronisk og lagret på serveren min var en MYE bedre løsning og lar meg fase ut CD/DVD drevet i nær fremtid på hovedmaskinen.

 

Bra at Windows støtter ISO... Men de må nok utvide litt mer, fortsatt en masse fiksing som skal gjøres i bakgrunnen.

Blant annet sterkere oppgave avsluttning trengs, USB stack opprydding og skikkelig fiksing, lista er lang før de kan tenke på ekstra GUI saker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg forstår ikke helt hvorfor de må gjøres om til en drive i det hele tatt, systemet burde kunne autostarte filer uten å gå den omveien dersom de bygger det inn i OS'et. Dvs. det burde jo kunne funke som enhver eksekverbar fil.

MS tar for én gangs skyld et steg i retning av mer brukervennlighet, først bedre filkopieringsdialog og nå dette. Godt å se at det er noe hjerneaktivitet blant MS sine horder av ingeniører.

Det er vel helst markedsavdelingen som setter bremsene på ingeniørene. Det er jo liten vits å lage ting uten fancy animasjoner som er dårlig egnet i reklameøyemed. Folk kjøper det som er pent, effektivitet får komme i annen rekke.

Lenke til kommentar

Det virker som om et av fokusområdene er å redusere nødvendigheten av mange små 3. parts programvarer. Det er jo gode nyheter når det kommer til (re)installasjon av OS-et.

Får sikkert en egen EU versjon der alle slike småting er strippet bort fordi det er konkuransevridende eller noe slikt. Ref. WMP

Det kan veldig godt hende, men da regner jeg med at de legger alle programmene inn i samme pakke (Windows Live) der man kan huke av hva man ønsker å installere. Synes egentlig det er en ok løsning.

Men egentlig så tror jeg ikke disse tingene blir fjernet, da de er grunnleggende i operativsystemet og ikke programvare som kan installeres over flere plattformer (som IE og WMP).

Lenke til kommentar

Velkommen etter,

 

Hilsen Linux.

 

Er det gjort en redaksjonell avgjørelse i HW.no nå om bare å spy ut reklameartikler og teasers for W8? Alle rykter trykkes som om det er sant og ingen nevneverdig kildekritikk?

 

W8 er forøvrig ikke lansert, så hva som er sant og ikke sant, og hva som virker og ikke virker vet vi ikke noe om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

nå har det seg da også slik at linux er basert på kode skrevet av brukere, så om noen vil ha en feature skriver de den og om den er bra nok så kan det hende den integreres i en release, microsoft må betale alle sine utviklere, dermed er det ikke økonomisk gjennomførbart å ha like mange bidragsytere til deres software.

 

og ja for tiden så kommer det mye nytt om w8, dette heter journalistikk du gir folk det de vil ha og for øyeblikket er w8 et populært tema noe som gjør at siden får fler klikk noe som igjen betyr mer penger i kassa slik at journalistene kan lønnes for arbeidet sitt.

 

 

desverre så er ikke hw.no drevet på god vilje og lidenskap lengre så de sørger for å smi på det jernet som er varmt.

 

og det kommer en god del innlegg om linux, da spesielt ubuntu ang. kommende oppdateringer osv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...