Gå til innhold

EA: – Våre spill blir ikke Origin-eksklusive (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
EA har forklart det med at Steam begrenser kontakten mellom utgiveren og sluttbrukeren

 

Les: EA har forklart det med at Steam ikke tillater EA å snike seg rundt avtalene mellom de to partene ved å beholde alle inntekter fra DLC selv.

 

Tror problemstillingen hadde blitt mer tydelig for folk flest hvis EA lanserte et F2P-produkt på Steam og Valve i praksis endte opp med å tilby serverkapasitet for et produkt de ikke får en eneste krone for. EA oppfører seg som egosentriske idioter i denne saken, og jeg håper Valve ikke gir seg for presset.

Lenke til kommentar

Det er en ting som folk bør være klar over når det kommer til Origin, ett år etter et kjøp, har du ingen rettigheter til spillet. EA har alle rettigheter til å fjerne det. Sannsynligheten for at dette skjer er lav, men det burde fortsatt ikke være sånn.

 

Dette er da ærlig talt ikke unikt i det hele tatt. Uansett hvor du kjøper et spill, om det er digitalt eller i boks, så eier du det ikke. Stort sett alle EULAer sørger for at utgiveren beholder retten til å trekke tilbake adgangen din til spillet (noe som forblir i teorien for de spillene som ikke kontakter en sentral server). Sjekk EULAene til Steam, Impulse, osv. De forbeholder seg alle retten til å fjerne spill fra tjenesten sin uten å måtte gi deg noen som helst grunn eller tilby noe som helst av kompensesjon.

 

Dette burde ikke være noen grunn til bekymring for noen, da mediesirkuset er helt ute av kontroll når noen finner på å benytte seg av slike klausuler (se bare på det som skjedde da Amazon trakk tilbake boka "1984" fra Kindle).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sier selskapet som driver med drittkastning mot konkurrent at konkurranse er god?

Virker som en sleip politikk, først så sier de at MW3 blir dritt og at BF3 blir myee bedre. Når Activison svarer med at det er bra med konkurranse så sier EA at de er sveklinger.

Og nå sier de at konkurranse er bra... Tror jeg tar det med en klyppe salt :p

Lenke til kommentar

Hyggelig å se at EA kommer med slike uttalelser. Men jeg tror det ikke før jeg får se det.

Vil ikke gå til anskaffelse av BF3 før det blir tilgjengelig på steam, og da bør det være før eller rett etter launch, ikke 6 måneder senere. Da dropper jeg heller hele kjøpet, selv om dette var et av spillene jeg virkelig så frem til denne høsten.

 

Har ikke trua på CoD heller(MW1 var bra da), men det ser ihvertfall ut til at de kommer med noe som BF serien tabber seg ut på igjen og igjen. Dedikerte servere.

Lenke til kommentar

"- Da vi snakket om at forbrukeren er tjent med konkurranse, mente vi også at forbrukeren er tjent med å ha et valg. Valg og konkurranse går hånd i hånd."

 

Hvordan kan forbrukere være tjent med "konkurransen" EA snakker om, når PC-spillere må betale 450 kr for Battlefield 3 på Origin?

Man får jo en fysisk kopi av spillet på Dustin Home for 293 kr og hos Spaceworld koster det 348 kr for nedlastingsversjon for PC.

Er noe galt med dette "frie markedet" de snakker seg i mellom.....

Lenke til kommentar

Har ikke trua på CoD heller(MW1 var bra da), men det ser ihvertfall ut til at de kommer med noe som BF serien tabber seg ut på igjen og igjen. Dedikerte servere.

 

Her tenkte du deg vel ikke godt nok om.

 

Det er en relativ stor forskjell på hva som ble gjort i MW med P2P spilling, og det de gjør med serverene i Battlefield. For dedikerte servere er det jo ingen tvil om at de har. Er jo bare å bestille en dedikert server det. multigamer.no, multiplay.co.uk, i3d.net er tre av RSPene som lar deg leie en server.

 

Men du tenkte kanskje på at du ikke kan sette opp din egen, på maskinen hjemme og gjøre hva du vil med den?

Lenke til kommentar

Skulle gjerne presisert det da The Scorp. Men ja, det er nøyaktig hva jeg tenkte. Det å leie servere fra multiplay o.l er rett og slett ikke aktuellt da det er for dårlig(av erfaring).

Nei, ikke sette opp hjemme. Skulle vært mulig å sette opp egne server på feks rapidswitch, slik som en kan gjøre med css/tf2. Og det å få lisens til å drive med utleie(som du må om du skal sette opp egne servere) er alt for dyrt.

Endret av jihn
Lenke til kommentar

Skulle gjerne presisert det da The Scorp. Men ja, det er nøyaktig hva jeg tenkte. Det å leie servere fra multiplay o.l er rett og slett ikke aktuellt da det er for dårlig(av erfaring).

Nei, ikke sette opp hjemme. Skulle vært mulig å sette opp egne server på feks rapidswitch, slik som en kan gjøre med css/tf2. Og det å få lisens til å drive med utleie(som du må om du skal sette opp egne servere) er alt for dyrt.

 

Har hatt forskjellige servere hos alle bortsett fra multigamer.no i den listen de siste 3-4 årene, og aldri vært noe problem for meg. I tillegg så har jeg endel egne ting kjørende på en dedikert boks i Tyskland, og fordelen med en av disse RSPene er at jeg slipper å gjøre noe særlig selv.

 

Men altså, nå skjønner jeg i det minste hva du mente, og jeg skulle også ønske jeg kunne satt det opp på boksen min i Tyskland. BC2 er vel det eneste Battlefield spillet hvor du ikke har kunnet gjøre det selv forøvrig, så dette blir med andre ord det andre i rekken. Men blir litt dumt å sammenligne med MW3, siden vi strengtatt ikke vet om det blir samme dealen der. Og oddsen for at de fucker det opp er vel ganske stor, med tanke på at de ser ut til å like Peer 2 Peer spilling. Men den som lever vil se!

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Noe som er skittjævlig er det å ikke kunne kjøre egne private servere hjemmeifra. Uansett hvor godt spillet er det mangler som trekker ned. Dette samt ingen sp trening med boter.

 

Vil aldri få høyere karakter enn 8.5 fra meg. Begrunnelse: Epic Fail ved å ikke ta med funksjoner som var i forgjengeren. Ligner mer på Bad Company. De har fikset ting som aint broken.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Da venter jeg til det kommer på steam. Jeg har lite erfaring med Origin, men har hørt mye dårlig om den tjenesten. Men hoved grunnen til at jeg venter er vel at jeg har gode erfaringer med steam og jeg liker å sammle spillene mine på et sted så langt det går ann. Desuten er det nokk av spill å spille rund release date til BF3. :)

Lenke til kommentar

Vi som liker dataspill må bare finne oss i å få den ene ræva avtalen etter den andre døtta på oss sammen med spilla vi kjøper.

Eneste som hadde fått selskaper som EA til å slutte med alt tullet sitt er en omfattende boikott, noe som ikke kommer til og se dagens lys med det første siden folk kjøper de spill de vil ha uansett hvor dårlige betingelser som blir gitt...

Selv så prøver jeg å unngå å kjøpe spill fra EA da jeg syntes de har ødelagt for mange spill serier. C&C er et eksempel... Hadde planer om å gjøre unntak for BF3, men gidder ikke det Origin tullet...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...