Gå til innhold

– iPhone 5 får ikke 4-tommers skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snart på tide at Apple kommer med 4" skjerm eller større. Nå har de andre produsentene laget en standard på 4,3" og snart 4,5"!

 

Hvorfor? Jo opplevelsen øker for:

* Bildevisning

* Video

* Spill

* Nettsurfing

* Dokumentlesning

* Hele den generelle visningen

 

Minus:

* Fysisk størrelse

 

galaxy-s-2-and-iphone-4.jpg?w=540&h=462

Den lille 3,5" skjermen til iPhone ser puslete ut i forhold til SGS II sin 4,3" Og skal du surfe med en iPhone 4, så surfer du i realiteten på en 3,3" skjerm grunnet en fast bar nederst på skjermen. Er det fremtiden? Nåtiden og fremtiden er 4" skjermer og større, om du ikke har liten hånd..

 

Til og med en oppgradering til 3,7" ville ikke gjort den store forskjellen, selv om det ville vært et godt steg i riktig retning.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Snart på tide at Apple kommer med 4" skjerm eller større. Nå har de andre produsentene laget en standard på 4,3" og snart 4,5"!

 

Hvorfor? Jo opplevelsen øker for:

- Bildevisning

- Video

- Spill

- Nettsurfing

- Dokumentlesning

- Annen generell visning

 

Minus:

- Fysisk størrelse

Smak og behag... For meg vil mye over 4" være en "show stoper".

Alt du lister som positivt er det for meg bedre å bruke en iPad til.

 

Samsung Galaxy S2 er etter min smak for stor til å ha med i lommen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja du må måle fordelene opp mot ulempene Raptor, og så se om du vil inngå det kompremisset.

 

Men en ting er sikkert. Hadde Apple lansert en iPhone 5 med 4" skjerm, så vet både du og jeg at en hel verden hadde hyllet den nye telefonen. Spesielt majoriteten. Da tenker jeg på de som er interessert i iPhone og nye kjøpere.

 

På min side syns jeg at SGS II er så tynn og lett at jeg knapt merker jeg har den i lomma. Det samme kunne jeg ikke si om DHD. Men som sagt, skulle apple ha kommet en 4" eller større, så måtte de jo ha utnyttet frontarealet mye bedre enn hva de gjør idag..

Endret av Open-Source
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den ser liten ut, men pga høyere pixeltetthet, så får den fortsatt plass til mer info på skjermen enn hva 4,3" skjermen gjør(ja, bilde et missvisende). Ta fram www.sol.no eller en annen ikke-tilpasset-mobiltelefon-nettside, så ser du forskjellen ganske raskt. Personlig, verdsetter jeg pixeltetthet framfor skjermstørrelse. Blir som å kjøpe en 60" TV med kun 720p oppløsning, og påstå at den viser bedre bilder enn en 42" med 1080p. Ser fram til den dagen 4,3" mobilene får høyere eller tilsvarende pixeltetthet som iphone4. Det ser bare mye bedre ut!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den ser liten ut, men pga høyere pixeltetthet, så får den fortsatt plass til mer info på skjermen enn hva 4,3" skjermen gjør(ja, bilde et missvisende). Ta fram www.sol.no eller en annen ikke-tilpasset-mobiltelefon-nettside, så ser du forskjellen ganske raskt. Personlig, verdsetter jeg pixeltetthet framfor skjermstørrelse. Blir som å kjøpe en 60" TV med kun 720p oppløsning, og påstå at den viser bedre bilder enn en 42" med 1080p. Ser fram til den dagen 4,3" mobilene får høyere eller tilsvarende pixeltetthet som iphone4. Det ser bare mye bedre ut!

 

Bildet som jeg har henvist til er Desktop, ikke tilpasset mobil. Du har rett angående at flere pixler viser mer info. Men å surfe på en på en skjerm som kun viser 3,3" av informasjonen på nettstedet, er vel litt vel i det minste laget? Ellers anbefaler jeg deg å se de side om side med bildevisning, film osv. Skjermen til iPhonen ser litt barnehage ut.

 

Du vet jo nå at det kommer SAMOLED+ i 720p(1280 x 720) oppløsning på 4" og større skjermer fra samsung?

http://www.unwiredview.com/2011/08/17/samsung-smartphones-and-tablets-with-super-amoled-hd-coming-in-a-few-months/

 

SAMOLED+ skjermene idag omtales som de beste av nesten samtlige mobil-journalister tross "bare" 218ppi, men jeg forstår at flere har suvjektive meninger og det skal respekteres også.

 

Men igjen, majoriteten av iphonebrukere ville ha jublet for en 4" iPhone, fremt at de hadde utnyttet frontarealet litt bedre enn hva det gjør idag. Stiller du deg ikke enig i den påstanden?

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Alt over 4" ville vært for stort i mine øyne. Blir lite ergonomisk om man skal holde telefonen i én hånd.

 

Kommer ann på den fysiske størrelsen av hånden, samt hvor godt frontarealet er utnyttet det ahpadt.

 

Kan spør deg et sprøsmål; Hvorfor tror du alle toppmodellene til de største produsentene, har laget en standard på 4,3", og ikke en størresle på 3,5" som iPhone har?

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Apple kommer aldri til å gå rett fra 3.5" til 4"+++ på 1 generasjon fordi det kommer til å ødelegge et av de få salgsargumentene Apple har.

 

Mange kjøper rett og slett iPhone fordi alt annet på markedet er for stort og lite lommevennlig. Det eneste brukbare alternativet til iPhone under 4" er Desire S.

 

Jeg har ikke verdens største hender og jeg må si selv om SGII er en nydelig mobil, er den for stor for min del å holde komfortabelt. Jeg endte på en SGSPlus og trives godt med 4".

Lenke til kommentar

Bildet som jeg har henvist til er Desktop, ikke tilpasset mobil. Du har rett angående at flere pixler viser mer info. Men å surfe på en på en skjerm som kun viser 3,3" av informasjonen på nettstedet

Nettsteder viser ikke informasjon i fysisk størrelse, men i pixler. Og iphone viser fler pixler.

 

Nye SE xperia Ray har samme oppløsning som samsungen på 3.3", og jeg foretrekker 3.3" over 4" any day.

Lenke til kommentar

Synd. Skulle gjerne ha sett 4" på iPhone. Syntes det er mye lettere å surfe på en 4" framfor 3.5". 5" vil selvsagt være bedre enn 4" igjen, så et sted må "galskapen" ende og nettbrettet ta over.

 

Apple kunne likevel fint ha presset inn en 4" skjerm uten å endre den totale størrelsen av telefonen dersom de fjernet mer av rammene. Det er svært små opplevde forskjeller i størrelsen til f.eks iPhone 4 og SE Arc. Sistnevnte har 4.2" skjerm.

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=P_4vijEfQaQ

 

Spol til 2:37 og se forskjellen og hør konklusjonen angående skjermstørrelsen. legg merke til hvor dårlig utnyttelse iPhonen har av frontarealet.

 

Det er vel ikke så rart at 4,3" har blitt en ny "standard" for de fleste produsenter?

 

Min konklusjon er at majoriteten helt klart ville omfavnet 4" kontra 3,5". Det er flere individer som vil ha en mindre skjerm, og det er flere individer som støtter kritikk mot iphone4 uansett. Sånn vil det alltid være.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Alt over 4" ville vært for stort i mine øyne. Blir lite ergonomisk om man skal holde telefonen i én hånd.

 

Kommer ann på den fysiske størrelsen av hånden, samt hvor godt frontarealet er utnyttet det ahpadt.

 

Kan spør deg et sprøsmål; Hvorfor tror du alle toppmodellene til de største produsentene, har laget en standard på 4,3", og ikke en størresle på 3,5" som iPhone har?

 

Fordi de tror at størst er best. Skulle gjerne hatt opptil 4.0" iPhone men ikke noe større.

Endret av ahpadt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sånn filmen oppforbi demonstrerer?

 

Nei det er klart at litt større skjerm gir en del fordeler med tanke på opplevelse i flere situasjoner. Men ja, 4,3" er nydelig og jeg kan lett kjøpe 4,5" også. Men jeg vil gjerne se at det blir enda bedre utnyttelse av frontarealet hos alle. SGS II har gjort dette bra som vist på filmen, men det er alltid rom for forbedringer.

 

Jeg merker en del forskjell på SGS 4" og SGS II 4,3", og der er det bare 0,3" i forskjell..

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Tidligere tilhørte jeg også leiren som var helt overbevist om at alt over 3.5" var for stort (kjøpte til og med en X10Mini). Etter at jeg fikk min SGS II har jeg derimot fått en helt annen overbevisning. Synes faktisk ikke den er noe særlig verre å ha i lomma enn en X10mini, og det er en totalt annen brukeropplevelse. Kunne til og med tenkt meg 4.5/4.6" på min neste telefon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For all del. Hvis man vil betjene telefonen med en hånd, uten å faktisk å kunne holde den fast, er 4,3" helt ypperlig.

 

Vil man derimot holde den nogenlunde fast under bruk og samtidig nå hele skjermen, bør man ikke så veldig langt over 3,5" i formatet iPhone bruker. 3,7" burde fungere greit nok, 4" vil nok bli for stort, ergonomisk sett.

 

Men igjen, folk prioriterer forskjellig her i verden, og godt er det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...