Gå til innhold

Skyrim får 360-eksklusivt DLC (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri skjønt meg på det med at en konsoll skal få DLC først. Syns bare det er tåpelig av Microsoft og kjøpe til seg rettene på diverse DLC'er før PS3 og PC får dem.

 

Forresten: "At rollespillet The Elder Scrolls VI: Skyrim" tror det skal stå V der :p

Er ikke tåpelig av Microsoft å kjøpe seg ekslusivitet som vil sørge for høyere profitt. Er vel litt kjipt for de som ikke skal spille spillet på 360 derimot.
Lenke til kommentar

Det er så sjeldent det kommer noen ekslusive til X360 så dette er vel noe MS føler dem må gjøre for dem som kun bruker deres konsoll. Kjedelig at MS skal forsinke DLC for millioner pga sitt noe labre utvalg i det siste...

 

Men ikke lenge dem hadde eksklusivitet på det da...en overlever nok.

Lenke til kommentar

Helt forferdelig. Jeg bryr meg som regel ikke så mye om dette, men Elder Scrolls er en av mine absolutte favorittserier gjennom tidene. Det er driekte latterlig at Microsoft bruker penger på at spill ikke skal få nytt innhold på samme dag, spesielt siden de kjøper ut en av sine egne platformer, nemlig PC-en. Det verste er jo at ES er en PC som er født og oppvokst på PC.

Jeg har dessverre ikke kraftig nok PC til å kjøre dette på et akseptabelt nivå, så jeg skal definitivt kjøpe spillet til PS3. Jeg har heldigvis såpass med tålmodighet at dette ikke plager meg i et spill som i utgangspunktet er 300 timer.

 

Men Microsoft, nå er dere på en slippery slope. Dere har gjort mye bra for å bli kvitt et dårlig rykte, men det er handlinger som dette som gjør at dere får veldig mye negativ blest på nettet. Nok er nok, la oss heller spille fair, og ikke bare kaste penger i retning utviklere og utgivere for å få nytt innhold først.

 

Jeg skjønner jo at Bethesda og ZeniMax ikke kan si nei, for beløpet må jo være såpass behagelig at de ikke kan se for seg å selge nytt innhold for så mye på PS3 og PC kombinert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har aldri skjønt meg på det med at en konsoll skal få DLC først. Syns bare det er tåpelig av Microsoft og kjøpe til seg rettene på diverse DLC'er før PS3 og PC får dem.

 

Forresten: "At rollespillet The Elder Scrolls VI: Skyrim" tror det skal stå V der :p

Er ikke tåpelig av Microsoft å kjøpe seg ekslusivitet som vil sørge for høyere profitt. Er vel litt kjipt for de som ikke skal spille spillet på 360 derimot.

 

Det er i aller høyeste grad tåpelig, for det er aldri i livet snakk om at de tjener inn pengene de bruker på å kjøpe slikt eksklusivt innhold. Det er ene og alene for å bygge et image for de som ikke er innom Gamer, GiantBomb eller lignende sider, og som ikke vet like mye som mange av oss vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Viss imagebygginga faktisk virker og trekk til det seg eit breiare casual-publikum, så kan dei jo tene det inn igjen ... Men me får neppe sjå nokre tall som kan indikere korleis reknestykket til slutt vert sjåande ut.

 

Eg er uansett ikkje nokon voldsom tilhengjar av stykk-DLC i open world-spel, kunne heller tenkt meg ein fullverdig expansion. Ikkje at det endå er utelukka, det tok jo litt tid og ein rekkje halvhjerta DLC-ar med Oblivion før The Shivering Isles kom.

Lenke til kommentar

Har aldri skjønt meg på det med at en konsoll skal få DLC først. Syns bare det er tåpelig av Microsoft og kjøpe til seg rettene på diverse DLC'er før PS3 og PC får dem.

 

Forresten: "At rollespillet The Elder Scrolls VI: Skyrim" tror det skal stå V der :p

Er ikke tåpelig av Microsoft å kjøpe seg ekslusivitet som vil sørge for høyere profitt. Er vel litt kjipt for de som ikke skal spille spillet på 360 derimot.

 

Det er i aller høyeste grad tåpelig, for det er aldri i livet snakk om at de tjener inn pengene de bruker på å kjøpe slikt eksklusivt innhold. Det er ene og alene for å bygge et image for de som ikke er innom Gamer, GiantBomb eller lignende sider, og som ikke vet like mye som mange av oss vet.

Og de tjener penger på et godt image. Det er gjerne ikke en egen post på regnskapet, men et godt image viser seg andre steder.
Lenke til kommentar

Hm, skulle jeg liksom være super misunnelig og kjøpe meg Skyrim til Xbox360 bare fordi de får en DLC 30 dager før de andre, haha. Way to go Microsoft. Men for all del, de som skal ha det til 360 uansett er det jo en fin bonus da :) Selv kjøper jeg det til PC, "for obvious reasons".

Lenke til kommentar

Vil snarere tro det er rettet nettopp mot de som er over gjennomsnittlig interesserte. De som har flere plattformer og gjør en vurdering når nye spill kommer om de skal handle til den ene eller andre plattformen. For egen del skal det uansett mye til før jeg kjøper "dag 1-DLC". Jeg forventer at spill leverer en komplett opplevelse rett ut av boksen. DLC kan jeg vurdere etter en stund hvis spillet er så fengslende at jeg føler for å fylle på med mer moro, snarere enn å sjekke ut et av alle de andre gode spillene som fortjener oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Hvem gidder å spille TES på konsoll? Dårligere grafikk, ingen mulighet for mods osv.

De som ikke gidder å bruke masse penger på ny pc?

 

I dette tilfelle ser jeg ikke hvorfor folk reagerer. I motsetning til andre DLC som MS har kjøpt rettigheter på, er det her satt en tid på eneretten. I f.eks GTA sitt tilfelle var det en stund det så ut som om DLC`en bare kom ut på xbox 360. Her er det blitt sagt 30 dager og det er alvorlig talt ikke lenge. At folk bruker ordene "Helt forferdelig" og "kvalmt" er bare merkelig. En ting er sikkert, det hadde ikke blitt sagt hadde det komt dere selv til gode!

Endret av Northland
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem gidder å spille TES på konsoll? Dårligere grafikk, ingen mulighet for mods osv.

De som ikke gidder å bruke masse penger på ny pc?

 

I dette tilfelle ser jeg ikke hvorfor folk reagerer. I motsetning til andre DLC som MS har kjøpt rettigheter på, er det her satt en tid på eneretten. I f.eks GTA sitt tilfelle var det en stund det så ut som om DLC`en bare kom ut på xbox 360. Her er det blitt sagt 30 dager og det er alvorlig talt ikke lenge. At folk bruker ordene "Helt forferdelig" og "kvalmt" er bare merkelig. En ting er sikkert, det hadde ikke blitt sagt hadde det komt dere selv til gode!

+1.

 

Å sikre seg "ekslusivitet" er, og forblir ein del av bransjen, slik den er idag. Microsoft gjer det dei føler dei må for å virka som ein freistande plattform. Sony gjer akkurat det same. Mykje morosame innlegg her.

Lenke til kommentar

Kan ikkje tenke meg at ein må ha ein PC som er i nærleiken av "ny" for å køyre Skyrim med eit detaljnivå tilsvarande X360, men det vert ei anna diskusjon. "Eksklusiv" (me veit alle at det kjem til PC/PS3 òg) DLC vil aldri vere nok til å få meg til å velgje vekk potensialet for modding.

Lenke til kommentar

Hm, skulle jeg liksom være super misunnelig og kjøpe meg Skyrim til Xbox360 bare fordi de får en DLC 30 dager før de andre, haha. Way to go Microsoft. Men for all del, de som skal ha det til 360 uansett er det jo en fin bonus da :) Selv kjøper jeg det til PC, "for obvious reasons".

 

 

haha, ja du skal bli så sinna at du ikke vet hvor du skal gjøre av deg, så skal du bannlyse hele microsoft for denne brutale overtredelsen for normer og regler innenfor spilleverden;)

Lenke til kommentar

Har aldri skjønt meg på det med at en konsoll skal få DLC først. Syns bare det er tåpelig av Microsoft og kjøpe til seg rettene på diverse DLC'er før PS3 og PC får dem.

 

Forresten: "At rollespillet The Elder Scrolls VI: Skyrim" tror det skal stå V der :p

Er ikke tåpelig av Microsoft å kjøpe seg ekslusivitet som vil sørge for høyere profitt. Er vel litt kjipt for de som ikke skal spille spillet på 360 derimot.

 

Det er i aller høyeste grad tåpelig, for det er aldri i livet snakk om at de tjener inn pengene de bruker på å kjøpe slikt eksklusivt innhold. Det er ene og alene for å bygge et image for de som ikke er innom Gamer, GiantBomb eller lignende sider, og som ikke vet like mye som mange av oss vet.

Og de tjener penger på et godt image. Det er gjerne ikke en egen post på regnskapet, men et godt image viser seg andre steder.

 

Men de tjener aldri i livet inn de pengene, det er det jeg mener. Uansett om man får inntekter på andre områder, er det likevel en investering på millioner av kroner (vil jeg anta). Det kan på ingen måte være lønnsomt i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...