Gå til innhold

Her er Norges billigste nettbutikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pixmania burde egentlig fjernes fra listen som Norsk nettbutikk eller få delt 2 plass med Komplett og 4 plassen inn på nr 3.

Årsaken er at de ikke er norske men franskebrød.

I tilegg er returen deres ganske shady, men uansett, hyggelig å se at noen har avsatt de her til lands.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

XanderZ sa akkurat det samme jeg tenkte...

 

Slik ville jeg rangert noen av de butikkene jeg har handlet fra, med tanke på service, pris, utvalg, leveringskostnader og pris:

 

Dustin: 6/6

Suveren på service, 6 på terningen.

Som regel best på pris, frakt, men noen ganger er komplett/mpx billigere pga forskjellige tilbud og slikt.

 

Komplett / MPX: 5/6

Veldig god på service, minst 5 på terningen.

God på pris, frakta er litt dyrere enn Dustin* spesielt med Posten (hvis man ikke kan velge tollpost mypack, som regel ca 10-60% billigere). (*Unntaket er bittesmå enkeltting som kan sendes som brevpost).

 

CDON: 4/6

Billig frakt (29 kr) uansett hva du bestiller. Man får sporingsnr på alt som sendes som pakke, resten kommer rett i postkassa som brevpost. Liten erfaring med supporten deres da jeg ikke har hatt noen problemer med dem hittil. Ofte veldig gunstige på pris på noe elektronikk når man tar frakt med i bildet, f.eks. Nintendo 3DS og digitalkamera, headset... Trekk for lavt utvalg og litt knotete navigering når man skal finne data og eletronikk, kunne også vært bedre på info på "Mine sider".

 

GameZone: 4/6

Ikke så mye elektronikk & data, men tar dem med likevel. De har god info og rask kundeservice når jeg har hatt bruk for det. Litt lite utvalg (totalt sett) og litt stive priser trekker ned.

 

 

NetOnNet: 4/6

Edit: NetOnNet har full 'støtte' for pakkesporingen til posten nå (ifølge epqr).

Retur kan kanskje være litt mer knotete enn nødvendig. De har imidlertid veldig gunstige priser på mye, og relativt billig frakt (29,- for brevpost, 79,- for mindre tunge varer og 99,- for alt under 35kg -epqr).

 

Netshop: 3/6

Var mye bedre før... De har fortsatt noen unike varer som norsk forhandler av vannkjøling f.eks. Litt knotete service, driver med parallelimport på elektronikk som TV-er o.l. (EU-varer ikke via Nordisk/Norsk importør) noe som kan skape trøbbel for eventuell reklamasjonssaker (da de kan bli vriene å ha med å gjøre når de selv må betale). Fraktpris og levering er normal/god.

 

Pixmania: 2/6

Forholdsmessig høy fraktpris. Innebygget svindel under utsjekking mot alle norske kunder med default valget om å inkludere "Bekymringsløst kjøp avtalen" eller hva de nå kaller den, den er i alle fall ikke verdt ei krone for nordmenn. Utrolig dårlig returordning!

Endret av Nator
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Som flere her allerede har påpekt er det helt absurd at Pixmania er inkludert i denne listen. Ivertfall at de plasseres så høyt oppe!

 

Pixmania er en bedrift som befinner seg og driftes i og fra frankrike, ja med norske eiere, men uten norsk kjøpslov.

 

Jeg har selv brent meg på denne bedriften og opplevde den grusomme kundeservicen, alt dritet de prøver å presse deg til å kjøpe i tillegg til produktet du faktisk skal ha.

 

Det at prisen er lavere enn en del andre nettbutikker er selvsagt da alle varene er fra importører som ikke holder til i norge/skandinavia og ikke minst mister man 2 års garanti og 5 års reklamasjon. Dette utgjør en ganske mye større verdi enn de få kronene du sparer spør du meg.

 

Retur og reparasjon tar unødvendig mye tid, om du i det hele tatt får dette dekket av det ene året med garanti du får med på kjøpet. Samt det er ekstemt tungvint å drive med posting av produkter gjennom hele europa hver gang en feil oppstår...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har sluttet å handle hos NetOnNet for en enkel grunn.. DE HAR IKKE medlem sider! Altså du KAN IKKE SE din ordre historikk, retur status eller noe slikt. Her gjelder det å ta vare på papir kvitteringen godt eller si farvel til garantien. :thumbdown::thumbdown: For min del: Komplett/MPX på topp (bor i lørenskog så praktisk med hente muligheter). PS data.. de har gode tilbud innimellom. Pixmania, er billige selv etter frakt og service er ikke så dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

XanderZ sa akkurat det samme jeg tenkte...

 

Slik ville jeg rangert noen av de butikkene jeg har handlet fra, med tanke på service, pris, utvalg, leveringskostnader og pris:

 

Dustin: 6/6

Suveren på service, 6 på terningen.

Som regel best på pris, frakt, men noen ganger er komplett/mpx billigere pga forskjellige tilbud og slikt.

 

Komplett / MPX: 5/6

Veldig god på service, minst 5 på terningen.

God på pris, frakta er litt dyrere enn Dustin* spesielt med Posten (hvis man ikke kan velge tollpost mypack, som regel ca 10-60% billigere). (*Unntaket er bittesmå enkeltting som kan sendes som brevpost).

 

CDON: 4/6

Billig frakt (29 kr) uansett hva du bestiller. Man får sporingsnr på alt som sendes som pakke, resten kommer rett i postkassa som brevpost. Liten erfaring med supporten deres da jeg ikke har hatt noen problemer med dem hittil. Ofte veldig gunstige på pris på noe elektronikk når man tar frakt med i bildet, f.eks. Nintendo 3DS og digitalkamera, headset... Trekk for lavt utvalg og litt knotete navigering når man skal finne data og eletronikk, kunne også vært bedre på info på "Mine sider".

 

GameZone: 4/6

Ikke så mye elektronikk & data, men tar dem med likevel. De har god info og rask kundeservice når jeg har hatt bruk for det. Litt lite utvalg (totalt sett) og litt stive priser trekker ned.

 

Netshop: 3/6

Var mye bedre før... De har fortsatt noen unike varer som norsk forhandler av vannkjøling f.eks. Litt knotete service, driver med parallelimport på elektronikk som TV-er o.l. (EU-varer ikke via Nordisk/Norsk importør) noe som kan skape trøbbel for eventuell reklamasjonssaker (da de kan bli vriene å ha med å gjøre når de selv må betale). Fraktpris og levering er normal/god.

 

NetOnNet: 3/6

Bestiller du på NetOnNet får du veldig lite info etter bestilling, ingen sporing eller meldinger om at pakken er sendt (i hvert fall sist jeg bestilte derfra, noen mnd siden). Retur kan kanskje være litt mer knotete enn nødvendig også. De har imidlertid veldig gunstige priser på mye, og som regel ganske billig frakt.

 

Pixmania: 2/6

Forholdsmessig høy fraktpris. Innebygget svindel under utsjekking mot alle norske kunder med default valget om å inkludere "Bekymringsløst kjøp avtalen" eller hva de nå kaller den, den er i alle fall ikke verdt ei krone for nordmenn. Utrolig dårlig returordning!

 

Veldig grei rangering, og egen erfaring støtter rangeringen du har satt opp. Jeg betaler heller 100-200 spenn ekstra for servicen jeg får hos Dustin, enn å risikere et retur helvetet uten like ved å handle hos Pixmania.

 

Litt gøy at endel butikker hadde 6 av 5 varer i testen, om jeg ikke har missforstått noe.

 

F.eks

 

Dustin home

Plassering i pristesten i segmentet «Mobil»: 13. plass

 

Antall varer: 6 av 5

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som flere her allerede har påpekt er det helt absurd at Pixmania er inkludert i denne listen. Ivertfall at de plasseres så høyt oppe!

 

Pixmania er [irrelevant avsnitt].

 

Jeg har selv brent meg på [irrelevant avsnitt].

 

Det at prisen er lavere enn en del andre nettbutikker er selvsagt da [irrelevant avsnitt].

 

Retur og reparasjon tar [irrelevant avsnitt]

 

Pixmania har mange negative sider med seg. Det finnes gode grunner til å velge noe annet enn Pixmania med mindre prisforskjellen er virkelig stor. However, dette er en prissammenligning. Pixmania selger mot norske kunder, så det er naturlig å inkludere dem i prissammenligningen. Og når de først blir inkludert i sammenligningen, er alt annet enn prisene irrelevant.

 

Når man sammenligner ("sorterer på") priser, er det prisene som avgjør hvem som er billigst. Ikke servicen.

 

Hvis dette var en webshopanbefaling, eller rating-liste, ville Pixmania falt som en stein. Men dette er en prissammenligning.

 

Og det er flott. For hardware.no har OGSÅ en rating-liste for webshops. Der kommer Pixmania dårlig ut. Det er opp til hver enkelt forbruker å finne ut hva som er den riktige vektingen mellom pris (representert her) og renomé (representert i nettbutikk-ratinga). Personlig så vekter jeg dette helt forskjellig ut fra hva slags produkt jeg kjøper, fra handel til handel. Pixmania brukte for eksempel å være mange tusenlapper billigere på digitalkameraer, men jeg ville aldri i verden kjøpt en TV derfra. Har kjøpt mye billig hardware fra Amentio, men dersom jeg forventet et forhøyet behov for support, ville jeg valgt en dyrere nettbutikk. Osv.

 

Denne prislista skal sammenligne priser. Det er ingen fornøydhetsmåling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Overraskende å se Komplett så hlyt på listen ja. De har jo tradisjonelt vært det bedre (kundeservice) men dyrere alternativet. (Før DustinHome kom og var like gode på service, og etter min erfaring stort sett bedre på pris).

 

Må være virkelig tøft å være Amentio, om de ikke skal kunne konkurrere på prisnivå heller. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...