Gå til innhold

Vil ikke ha spill fra andre plattformer (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De vil ha spill-franchises de kan kalle exclusives, er det vanskelig å skjønne og godta?

Uten exclusives hadde det ikke vært noe PS3 eller Xbox, kanskje hadde vi sittet med Playbox720 istedet, da MS og Sony ikke hadde sett noe konkurranse i å videreføre hverandres series.

 

Volvo hadde aldri lansert en bil som Porche hadde designet, BMW ville aldri ha gitt ut en WW golf og Maybach hadde aldri solgt Lada, voks opp, sånn er verden.

Endret av Puro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette dreier seg om Microsoft som utgiver(les artikkelen til Eurogamer). Dersom en selvstendig utgiver ønsker å lansere et spill til PSN først, for så å lansere det til XBLA noen uker senere så har de selvsagt lov til dette.

 

Square-Enix gjorde jo nettopp noe lignende da de lanserte Moon Diver til PSN og XBLA.

Lenke til kommentar

No shit at spill ikke er biler, men om du ikke tok analogien så burde du lese litt nøyere.

Det at du kjøper ett produkt av fabrikant A gir deg ikke noen automagisk rett til kunne bruke ett produkt fabrikant B har utviklet, du burde være glad for at du har en konsoll i det hele tatt, istedet for å si at du blir så straffa og grinegrinegrine.

 

Lada-bilkjøpere blir straffa fordi de har ikke samme CD/Mp3-spiller det er i BMW, dakar.:<

Lenke til kommentar

Bare tull dette. Viser til serier som Grand Theft Auto, Metal Gear Solid og Tekken.

 

De vil ha spill-franchises de kan kalle exclusives, er det vanskelig å skjønne og godta?

Uten exclusives hadde det ikke vært noe PS3 eller Xbox, kanskje hadde vi sittet med Playbox720 istedet, da MS og Sony ikke hadde sett noe konkurranse i å videreføre hverandres series.

 

Volvo hadde aldri lansert en bil som Porche hadde designet, BMW ville aldri ha gitt ut en WW golf og Maybach hadde aldri solgt Lada, voks opp, sånn er verden.

 

Er det så vanskelig å si ekslusive spill? Du er jo norsk, er du ikke? Hater når man bruker engelske ord på noe som så enkelt kan oversettes. Det er jo helt laughable. Ser du hva jeg gjorde der?

Lenke til kommentar

De vil ha spill-franchises de kan kalle exclusives, er det vanskelig å skjønne og godta?

Uten exclusives hadde det ikke vært noe PS3 eller Xbox, kanskje hadde vi sittet med Playbox720 istedet, da MS og Sony ikke hadde sett noe konkurranse i å videreføre hverandres series.

 

Eg er ganske sikker på at konsollane kjem før eksklusivane, ikkje omvendt.

Lenke til kommentar

Den holdningen Microsoft har til eksklusiver går bare ut over forbrukerne. Ser for meg at jeg går glipp av en del gode spill pga denne politikken.

 

Irriterer meg også som Xbox 360 spiller at Microsoft blir dårligere og dårligere når det gjelder eksklusiver. For mens PS3 får fler og fler eksklusive titler så blir jeg bombardert med latterlige Kinect-spill jeg ikke kunne brydd meg mindre om..

Lenke til kommentar

Den fantastiske analogien din er jo helt på jordet uansett. Skal du først bringe bil inn som analogi får du gjøre det riktig. Det ville blitt mer riktig å si det at dette ville vært som at BMW ikke vil ha diesel motor i bilen sin fordi en annen fabrikant hadde det først... Og DET er faktisk en vesentlig sak. Ikke begynn å blande epler og pærer...

 

Microsoft kjører tydeligvis et hardt løp for å bygge seg et image av å være den konsollen som er prioritert blant utviklere. Om det virker får så være, men de har jo skaffet seg flere slike avtaler. Eksempelvis kart pakker til COD, utvidelses pakkene til GTA 4 og sikkert en hel del andre slike avtaler. Det eneste som er sikkert, er at det koster Microsoft skjorta å sørge for dette.

 

Edit: Forbannet leif!

Endret av PheIix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...