Gå til innhold

Bedre USB 3.0 i Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er IKKE BRA at man skal være nødt til å bytte OS for å få god støtte for ny hardware. Dette er jo litt i strid med hva som har gjort Windows til den brede OS-platformen det har vært: støtte for mest mulig hardware.

 

Synes de skal holde seg for gode til å selge OS på denne måten.

 

Som sådan må jeg si at dersom dette er et reklameframstøt som påstått her, så funker det vannvittig dårlig på meg.

 

That said, så tar jeg gjerne i mot selv "bare" 4x ytelsen til USB og skal da klare å sette inn et billig USB-kort mye raskere enn jeg klarer å få et nyinstallert OS tilbake i kampklar status.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Hyggelig at HW publiserer små reklamesnutter for W8 hvor Microsoft lover at ting skal bedre. Vi kan nok glede oss til flere slike intetsigende snutter utover høsten som et ledd i den store PR-kampanjen som går sin gang.

 

 

Ser ikke hva som er galt med dette, mediene florer jo av hver minste ubruklige Iphone 5 rykte eller hva enn som Apple skviser ut av eplet sitt, ser ikke noe galt i å skrive om Microsoft da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hyggelig at HW publiserer små reklamesnutter for W8 hvor Microsoft lover at ting skal bedre. Vi kan nok glede oss til flere slike intetsigende snutter utover høsten som et ledd i den store PR-kampanjen som går sin gang.

Så hver gang hw.no publiserer et eller annet er det altså reklamefremstøt for det produktet de skriver om? Hardware.no har vært for datamaskinentusiaster, og at den nye versjonen operativsystemet som over 80% av hardware.no's brukere har bedre støtte for USB 3.0 bør absolutt sees på som relevant informasjon for hardware.no sine brukere.

 

At du ikke liker microsoft av uspesifiserte grunner får være ditt problem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hyggelig at HW publiserer små reklamesnutter for W8 hvor Microsoft lover at ting skal bedre. Vi kan nok glede oss til flere slike intetsigende snutter utover høsten som et ledd i den store PR-kampanjen som går sin gang.
Ser ikke hva som er galt med dette, mediene florer jo av hver minste ubruklige Iphone 5 rykte eller hva enn som Apple skviser ut av eplet sitt, ser ikke noe galt i å skrive om Microsoft da.
Jeg skjønner ikke hvorfor dere klager på verken Microsoft- eller Applenyheter. Dette er en nyhetsside, og når du tenke over det så er alle nyheter reklame. ;) Nye skjermkot, hovedkort, harddisker, programvare, minnepenner etc.

 

Når du tenker over det, er disse nyhetene negative fordi de fungerer som reklame? Produsenter og firmaer tjener på det, forbrukere som vil holde seg oppdatert tjener på det og nettsiden tjener på det. Det er en win-win-situasjon, et økosystem.

 

At produkter blir kjent for folk gjør at de selger mer, folk får produktene de vil ha. At produsentene tjener penger gjør at det kommer flere produkter. Flere produkter betyr flere nyheter. Flere nyheter betyr at nyhetssidene har noe å leve av, og får flere sidenedlastninger. Flere sidenedlstninger betyr at firmaer vil betale for å vise reklame på siden. Deretter starter det fra toppen igjen.

 

Forøvrig vil jeg si meg delvis enig i GeirGrusom.Men at nyheter i sin helhet er reklame, det er det ingen tvil om!

 

Dessuten synes jeg og mange andre dette var nyttig informasjon. Det jeg vil frem til er, vennligst slutt å klag på nyheter om et spesifisert tema. ;)

 

At Microsoft fortsetter å sette "gamle" operativsystem ut i kulden synes jeg er dårlig. Forbedringer og funksjonsoppdateringer som burde vært lagt ut i Service Pack utelates fra operativsystemet slik at forbrukerene blir tvunget til å kjøpe nytt for hver gang. Jeg har samme synspunkt nå som da Windows 7 kom ut. W7 burde ha kommet ut som Service Pack til Vista. At Microsoft gjør det på denne måten skjønner jeg derimot. Mange ville gjort det samme. Det er en foretningsmodell, de tjener penger på dette. Penger styrer folk, folk styrer verden. Ergo, penger styrer verden!

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

"Tester har vist at vi kun får en firedobling av overføringsytelsen"

http://www.guru3d.com/article/msi-star-usb-3-controller-test

5,6 ganger raskere les og 7,1 ganger raskere skriv. Syns ikke det er så værst jeg.

 

"Det er IKKE BRA at man skal være nødt til å bytte OS for å få god støtte for ny hardware."

Ikke nødvendig for USB3 da NEC lager drivere for sin USB3 kontroller og de funker på alle Windowser etter XP. Men irriterer meg at Microsoft ikke legger inn støtte for essensielle ting som 4k sectors og TRIM i eldre Windowser, men hardwarestøtte har alltid vært en viktig brekkstang for å få folk til å oppgradere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...